Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da samboer har bil gjennom jobben og han ikke alltid er tilgjengelig for å kjøre meg steder lurer jeg på å kjøpe meg en billig bil. Men så kom jeg på at kanskje en scooter er like lurt, og kanskje lurere...

Har funnet en helt ny scooter til 12.500 kr. Dette må jo være mer lønnsomt å kjøpe enn en bil? For det er vel ikke noe veiavgift osv å betale på den bortsett fra forsikring.

Men om jeg skal kjøpe bil, som jeg egentlig har mer lyst på, så får man en gammel haug med mitt budsjett (om jeg da ikke tar opp lån), og bil er det verre å få parkering til her i byen og eu kontroll og veiavgift og mye annet "snacks" adder seg opp.

Ikke så lett dette her. Men til mitt bruk så burde jo en scooter holde. Trenger den til og fra universitetet og ekstrajobbene mine, samt familie/venne besøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har scooter og synes det er helt supert. Bruker den til skole og jobb.

I Oslo er det ikke lengre gratis å parkere i gatene, utenom på spesielle scooterparkeringer. Men hvis du ikke har behov for å parkere noe særlig midt i sentrum er jo ikke det noe problem.

Årsavgiften er på 370 kroner. Forsikringen er billig, og scootere bruker jo i grunn ikke drivstoff.

En gammel bil kan fort bli veldig dyr. ;)

Skrevet

Hvis jeg ikke har behov for annet enn en scooter så hadde jeg kjøpt meg det i stedet for bil, for det å ha bil er ingen billig fornøyelse.

Skrevet

Jeg har hatt scooter i noen år nå, kjempe greit. Men ettersom jeg nå skal flytte fra stavanger og det blir litt større avstander skal jeg kjøpe meg bil. Det eneste som er litt kjedelig er jo været her i Norge. Men det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...