Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 HEi! Min samboer har vært røykfri i fem dager nå. Det jeg lurer på er hvor vanlig det er å bli mer irritabel og fraværende? Og hvor lenge dette vil vare? Vil liksom ikke skylde på at han slutter å røyke for det kan jo være at det er noe helt annet han er så irritabel for, men nettopp derfor jeg lurer på hvor vanlig det er, og hvis det er noen som har noen gode ideer til hvorfor en blir så irritabel. Er bare det at jeg ikke klarer å forutse hans reaksjon på noen ting jeg sier. Plutselig kommer det en sur kommentar.. og plutselig er han blid.. ja dere ser kansje frustrasjonen i det rotete innlegget:P Setter pris på svar fra noen med erfaring:D
Gjest niomi Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Det kan ta måneder. Fysisk er man vel avvent forholdsvis raskt, men for de fleste som har røyket lenge, er det den psykiske avhengigheten som er problemet. Sist jeg sluttet sprakk jeg etter 4 måneder. Da hadde jeg vært humørsyk sammenhengende i de 4 månedene. Enkelste måten å forklare det på er en vanvittig altoppslukende kjærlighetssorg.
Leo Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 For meg høres det ut som en helt normal reaksjon på at han er i ferd med å slutte og røyke. Det er vanskelig å slutte og abstinensene kan være ganske uttalte både fysisk og psykisk, noe du merker nå. Vanligvis går det over etter en uke eller to, så du får bære over med ham og være glad for at han faktisk forsøker å slutte! I stedet for å bli sur, bør du heller forsøke å bite tennene sammen og skryte av hvor flink han er for det er han! (Selv om han da altså oppfører seg litt merkelig...).
Lily Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 Min samboer ble hverken irritabel eller fraværende. Han følte seg litt rastløs til å begynne med da, og spiste myyyye gulrøtter
Gjest Kitten Skrevet 25. mars 2007 #5 Skrevet 25. mars 2007 Det er en helt vanlig reaksjon ja. Det er veldig individuelt hvordan røykeslutt oppleves så selv om noen klarer det helt uten at man merker noe, kan man merke utrolig stor forskjell på andre.
Grendel Skrevet 25. mars 2007 #6 Skrevet 25. mars 2007 Jeg var KJEMPESUR i to dager, tålte absolutt ingenting, så gav det verste suget seg. Men var lettere irritabel i et par uker etterpå. Uansett, støtt han og hjelp han, det er jo utrolig flott at han gjør dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå