Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Må bare lufte litt her... for et år siden ble jeg og ex-en separet...og jeg flytta, fikk med det vi mente var retferdig...bortsett fra ting som bla var så store at exen sa de måtte bli stående i huset vi bodde i når vi var gift. Fikk utbetalt en liten sum penger for salget ev en bil og ei campingvogn...men da jeg lufta frampå om å ta takst på huset, så spurte han om jeg ville ruinere han og gjøre sånn at han mista huset...? slik som tilstanden var da, så lot jeg det være, fordi jeg ønska jo at ungene skulle bo i huset, når de er hos han. Nå har året gått, han har fått seg ny dama, og nå er de rundt å ser på hus....skal ta takst på huset og selge.... Jeg kjenner jeg blir forbanna og lei meg...har ikke krav på noe av han nå jeg...som vi har tatt ut skilsmisse?
Gjest *Tara* Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Unnskyld meg - men her har du jo opptrådt utrolig dumt. Dersom dere har felleseie så har du rett på halvparten av overskuddet på huset .. å gi dette til eksmannen er jo bare for dumt.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 Du blir forbanna på ham fordi du selv er en tosk?
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 Unnskyld meg - men her har du jo opptrådt utrolig dumt. Dersom dere har felleseie så har du rett på halvparten av overskuddet på huset .. å gi dette til eksmannen er jo bare for dumt. ← Ja mulig jeg har det....dumsnill, for å bevare vennskapet for ungene sin del...jeg kan jo ikke kreve noe nå
Cata Skrevet 25. mars 2007 #5 Skrevet 25. mars 2007 Har dere "bare" tatt ut separasjon eller er dere skilt? Hvis dere ikke er skilt ennå så har du vel krav på halvparten av salgssummen forutsatt at dere hadde felleseie?
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2007 #6 Skrevet 25. mars 2007 Ha ikke skrevet under noe papir på at vi har delt boet, vi e skilt...tenkte å ringe noen over helga for å undersøke om æ har krav på noe....
Gjest Madam Felle Skrevet 25. mars 2007 #7 Skrevet 25. mars 2007 Har du ikke skrevet under på noe, så har du krav på halvparten av huset. Og jeg hadde ikke gitt meg på det.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2007 #8 Skrevet 25. mars 2007 Har du ikke skrevet under på noe, så har du krav på halvparten av huset. Og jeg hadde ikke gitt meg på det. ← håper jeg har det da...xen sa nettop d motsatte....
Gjest Madam Felle Skrevet 25. mars 2007 #9 Skrevet 25. mars 2007 Jeg ville ikke stolt på x-en, men tatt kontakt med advokat rett over helgen. De kan nok svare deg bedre enn det x-en kan. Men jeg håper du får din del, for det er jo det du har rett på. Enkelte ganger er det ikek lurt å være snill
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2007 #10 Skrevet 25. mars 2007 Jeg ville ikke stolt på x-en, men tatt kontakt med advokat rett over helgen. De kan nok svare deg bedre enn det x-en kan. Men jeg håper du får din del, for det er jo det du har rett på. Enkelte ganger er det ikek lurt å være snill ← Huff...nei, æ skjønne d..
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2007 #11 Skrevet 25. mars 2007 Hvis det er han som eier huset, har ikke du rett på noe som helst, uansett om dere hadde felleseie eller særeie.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2007 #12 Skrevet 25. mars 2007 Eide dere huset i fellesskap? Hvis begge har betalt på huset, evt. du har vært hjemme med barna slik at han har hatt anledning til å tjene penger for å betale for huset (husmorsameie heter dette, og gir eierrett i huset), og dere ikke har skrevet under avtale om han dere har særeie, så har du krav på halvparten. Med mindre huset stammer fra arv fra hans familie, det er et unntak i loven. Ta kontakt med advokat! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2007 #13 Skrevet 25. mars 2007 Hvis det er han som eier huset, har ikke du rett på noe som helst, uansett om dere hadde felleseie eller særeie. ← Det er han som eier det nå ja....det var felleseie når vi var gift
Gjest niomi Skrevet 25. mars 2007 #14 Skrevet 25. mars 2007 Det er han som eier det nå ja....det var felleseie når vi var gift ← Men da må jo du ha skrevet din halvdel av huset over på han. Ellers eier dere det fortsatt i fellesskap.
Gjest Madam Felle Skrevet 25. mars 2007 #15 Skrevet 25. mars 2007 Hvis det er han som eier huset, har ikke du rett på noe som helst, uansett om dere hadde felleseie eller særeie. ← Feil, for har de hatt felleseie i ekteskapet, har hun rett på verdiøkningen fra ekteskapsinngåelsen. Skal huset holdes helt utenfor, må han ha hatt særeie på huset.
lulle Skrevet 25. mars 2007 #16 Skrevet 25. mars 2007 Ha ikke skrevet under noe papir på at vi har delt boet, vi e skilt...tenkte å ringe noen over helga for å undersøke om æ har krav på noe.... ← Om du ikke har skrevet under på noe, er halvparten av overskuddet på huset (etter at gjelden er trukket fra ditt). og pass på om han har tatt opp noe gjeld på huset etter at dere ble separert. Du må for all del ikke gi deg. Husk at du nå skal starte på ny selv. Du vil antagelig trenge alle de pengene du kan få. Så mye som husprisene har steget det siste året blir det nok noe. Om han prøver seg på å betale deg ut til takst som var for ett år siden, må du heller ikke godta det. Han skal betale det ut av dagens verdi. Hadde et vennepar som gikk fra hverandre. Hun ville ikke betale han ut, og det gikk 3 år, før saken kom opp . Hun måtte betale han ut utfra dagens verdi!! Jeg forstår godt du er forbanna. Han spilte på dine følelser /samvittighet når han spurte deg om du ville ruinere han.... åhhh...stå på ditt og legg alle følselser til side. Barne vil ikke ha det noe bedre om de har en mor som er bitter. Igjen , om han er uenig så skaff deg en advokat, og det fort som f....Ønsker deg virkelig lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2007 #17 Skrevet 25. mars 2007 Om du ikke har skrevet under på noe, er halvparten av overskuddet på huset (etter at gjelden er trukket fra ditt). og pass på om han har tatt opp noe gjeld på huset etter at dere ble separert. Du må for all del ikke gi deg. Husk at du nå skal starte på ny selv. Du vil antagelig trenge alle de pengene du kan få. Så mye som husprisene har steget det siste året blir det nok noe. Om han prøver seg på å betale deg ut til takst som var for ett år siden, må du heller ikke godta det. Han skal betale det ut av dagens verdi. Hadde et vennepar som gikk fra hverandre. Hun ville ikke betale han ut, og det gikk 3 år, før saken kom opp . Hun måtte betale han ut utfra dagens verdi!! Jeg forstår godt du er forbanna. Han spilte på dine følelser /samvittighet når han spurte deg om du ville ruinere han.... åhhh...stå på ditt og legg alle følselser til side. Barne vil ikke ha det noe bedre om de har en mor som er bitter. Igjen , om han er uenig så skaff deg en advokat, og det fort som f....Ønsker deg virkelig lykke til. ← kjenner jo at jeg blir kraftig provosert av min egen handlig...og at jeg kunne være så dum for et år siden, men psyker meg opp til å få undersøkt saken nærmere...
Gjest Don Giovanni Skrevet 25. mars 2007 #18 Skrevet 25. mars 2007 Ha ikke skrevet under noe papir på at vi har delt boet, vi e skilt...tenkte å ringe noen over helga for å undersøke om æ har krav på noe.... ← Hvis du er skilt så har du skrevet under på noe jo. Enten har du svart "ja" på at boet er delt, eller så har du krysset av for "nei". Hvis ikke hadde ikke skillmissesøknaden blitt innvilget. De er nøye på at papirene er i orden. Sjekk med sorenskriver/fylkesmann dersom du har glemt hva du krysset av.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2007 #19 Skrevet 25. mars 2007 Hvis du er skilt så har du skrevet under på noe jo. Enten har du svart "ja" på at boet er delt, eller så har du krysset av for "nei". Hvis ikke hadde ikke skillmissesøknaden blitt innvilget. De er nøye på at papirene er i orden. Sjekk med sorenskriver/fylkesmann dersom du har glemt hva du krysset av. ← Står ingen ting om delt bo på mine skilsmissepapir
Gjest Don Giovanni Skrevet 25. mars 2007 #20 Skrevet 25. mars 2007 Står ingen ting om delt bo på mine skilsmissepapir ← Står ikke på skillsmissebevilgningen/papirene. Men det er et spørsmål i selve søkeprosessen, hvorvidt boet er oppgjort eller ikke. Det er det samme skjema du har brukt selv om du bor i Norge så enten har du ikke lest ordentlig eller så har du glemt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå