Gå til innhold

Invitert i to bryllup samme dag...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, så hvilket bryllup velger jeg å takke ja til?

Bryllup A er til kusinen min som jeg ikke har særlig kontakt med. Egentlig ikke god kontakt med noen på den siden av familien, selv om vi har et supert forhold og utrolig hyggelig de få gangene vi snakkes i løpet av året.

Bryllup B er til en av mannens beste venner. Mannen vil uansett gå dit da vi har visst om det i lang tid, og uformelt sagt at vi skal komme (men så kom jo denne andre invitasjonen da...) Jeg kjenner både bruden og brudgommen, og vennene til mannen som også er inviterte, men ingen av dem er nære venner av meg.

I tillegg vil vi ha en liten baby på bare noen uker, så jeg prøver å tenke hvor det er mest praktisk å være. Bryllup B er nærmest hvor vi bor, men enda er det vel en times kjøretur. Bryllup A er på hjemstedet mitt som er lengre unna, men da vil jeg jo bo der hele helgen.

Ikke vet jeg hvor jeg har mest lyst til å dra en gang. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en litt kinkig situasjon, men dere kan jo dele dere??

Jeg og mannen har reist til hvert vårt bryllup en gang, klart det er best å reise sammen men blir man bedt i to så er det egentlig like greit å reise i hvert sitt, da blir ingen sure for at man prioriterer det ene fremfor det andre.

Nå i vår skal vi i to konfirmasjoner på samme dag. Den ene er min bror som skal konfirmeres mens den andre er onkelungen til mannen. Der kommer vi også til å reise til hver vårt sted, synes det blir mindre stressende enn feks middag ett sted og kaffe det andre stedet, det er litt å kjøre mellom hvert sted også.

Skrevet

For meg hadde det vært familie først. Uansett hva jeg måtte hatt mest lyst til.

Skrevet

Jeg synes også det kan være en fin ide å dele seg. Virker som om det er så mange som aaaaldri kunne tenke seg å gå hvert sitt sted eller noe sted alene fordi man har en partner. Man er jo ikke sydd sammen fordi om man er partnere. Da representerer dere liksom familien på hvert sitt sted.

Gjest niomi
Skrevet

Siden dere ikke har særlig kontakt med A, ville jeg valgt å bli med mannen min i selskap B, tror jeg. Jeg liker ikke å gå i store feiringer til folk man ikke har noe med å gjøre, selv om det er familie.

Skrevet

Ja, jeg føler litt det jeg også. At det er familie og derfor bør jeg dra dit.

Mannen drar uansett til kameraten sin, og det skjønner jeg jo at han vil. Men ingen av oss som har problemer med at vi eventuelt deler oss.

Skrevet

Jeg tror jeg ville valgt alternativ B.

Skrevet

Jeg hadde nok valgt B, men du står jo helt fritt til hva du vil i og med at ingen av dere har noe problem med at dere deler dere.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg ser det ikke på den måten, for enkelte venner står meg nærmere en mange av mine familiemedlemmer. Spesielt søskenbarn som man knapt snakker med, foruten når man treffes i "pliktselskaper".

Jeg ville ansett mannens nærmeste venn, som noe mer viktig enn en kusine som man bare snakker med av og til.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg ville nok stort sett valgt familie først, men det er fordi jeg har mye kontakt med de fleste. Men om jeg ble invitert til en av kusinene som jeg knapt har snakket med de siste ti årene, ville jeg sannsynligvis ha valgt henne bort. Siden dere også har sagt uformelt ja til B, har dere jo en unnskyldning der kanskje? Hvis dere har et lite barn da, gjør det kanskje at familien vil forstå det enda bedre om dere velger B.

Gjest Kitten
Skrevet
Jeg ser det ikke på den måten, for enkelte venner står meg nærmere en mange av mine familiemedlemmer. Spesielt søskenbarn som man knapt snakker med, foruten når man treffes i "pliktselskaper".

Jeg ville ansett mannens nærmeste venn, som noe mer viktig enn en kusine som man bare snakker med av og til.

Samme her.

Hadde det vært min søster derimot (som jeg hadde minst konstakt med) så hadde jeg valgt familien først. Det blir nær familie.

Skrevet

Hadde det dreid seg om nærmeste familie, som søsken, hadde jeg vært enig. Men jeg føler ingen forpliktelser overfor såpass fjerne slektninger som søskenbarn. Jeg hadde gått i det bryllupet jeg selv hadde mest lyst til å dra i.

Skrevet

Hadde valgt nære venner fremfor kusiner jeg har liten kontakt med.. (Med mindre jeg hadde visst at mine foreldre ble skuffet om jeg ikke kom. Da hadde jeg nok gått i kusinens bryllup og mannen i sin kompis sitt bryllup.)

Skrevet

Jeg ville valgt B. Dere hadde jo allerede sagt ja til denne invitasjonen da den andre kom. Det er jo også en veldig grei begrunnelse når du skal fortelle kusinen at du ikke kan komme i hennes bryllup.

Skrevet

Jeg hadde valgt det jeg følte var mest naturlig å velge! Dersom du har ingen eller liten kontakt med kusinen føles det vel mer naturlig å dra til mannens beste venn?

Og siden dere allerede har sagt uformelt ja, hadde jeg holdt meg til det :)

Vi takker nå nei til min samboers onkel, litt fordi det blir veldig mange bryllup denne sommeren, det er i den eneste ferieuka vi har, det er langt og reise dit, og vi skal i bryllup til min fetter helga før. I tillegg spiller økonomien inn...

Man må prioritere slik man selv mener er riktig, og det får bare andre akseptere.

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Bryllupet til en kusine som du ikke i tillegg er venninne med? Det ville jeg aldri prioritert forann et bryllup til venner (selv om de først og fremst er mannens venner)

Når vennebryllupet i tilegg er nærmere og mannen skal dit, ville det ikke vært tvil for meg.. Der kan dere jo bytte på å ta dere av babyen og ellers hygge dere sammen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...