johanne Skrevet 25. mars 2007 #1 Del Skrevet 25. mars 2007 Er det noen her som jobber som grafisk designere? Og vet dere i tilfelle noe om priser på produkter? Jeg har fått i oppgave å tegne en firmalogo til en nyoppstartet barnehage, men jeg aner ikke hva jeg skal ta. Hva er vanlig å ta for å lage logoer?? Skjønner at det avhenger mye av logoen, men sånn ca?? Og i hvilket filformat bør logoen leveres i?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 25. mars 2007 #2 Del Skrevet 25. mars 2007 Hvis du er under utdanning eller nyutdannet, og firmaet du lager logoen for ikke er veldig stort ville jeg si ca. 5000. Avhenger selvsagt også av hvor mye jobb det er med logoen. Leveres helst i eps-format. Du bør helst også oppgi pantone fargekoder (hvis de f.eks. skal trykke logoen på klær eller lage skilt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 27. mars 2007 #3 Del Skrevet 27. mars 2007 ... og til en barnehage ville jeg levert et format som kan settes inn i Word med en gang, og gjerne også limt det inn i et word-dokument for dem . Om det da ikke er noen med spesiell grafisk interesse som jobber der. Tror ikke du kan ta mer enn 5 000 fra en barnehage, mens for en privat bedrift med god økonomi, bør du starte på 10-15 000 om du har god sans for logosammensetning. HydroStatoil betaler nok noen 100-tusen for sin nye logo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 28. mars 2007 #4 Del Skrevet 28. mars 2007 Vi hadde en type som utarbeidet full grafisk profil til oss (studentforening): Logo, fargevalg, websaker, visittkort, konvolutter, brevark, t-skjorter og andre trykksaker, you name it, og han tok 3000. Han hadde rimelig bra peiling også. Kanskje fikk han litt lite betalt, vet ikke jeg. Du må vel føre timer for arbeidet, så finner du ut hva du bør ta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. mars 2007 #5 Del Skrevet 28. mars 2007 Kjæresten min tar omtrent 2000-2500 for en logo for "små bedrifter". Han driver eget firma på fritiden da, så dette er eksl. moms. Så det spørs jo om du frilanser uten enkeltmannsforetak, med enkeltmannsforetak, om du når momsgrensa på det du gjør, om du vil ha det utbetalt som lønn ved å stå på lønningslista (mange sier at det ikke går, men jeg har aldri hatt noe problemer med det når jeg leverer hjemmesider til bedrifter) Leveres i .eps hvis de har tenkt å trykke den, kan også være fint å levere i .gif, .jpg også, i tilfelle de har tenkt å bruke den på web etterhvert.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nalle-maja Skrevet 31. mars 2007 #6 Del Skrevet 31. mars 2007 Lever i forskjellige formater, gjør klart hvilke formater som skal brukes til hva. Bør lages i vektorformat. Jeg hadde ikke tatt mindre enn 5.000 uansett, men jeg vet ikke hvilken utdannelse du har, eller om du har utdannelse i det hele. Skriv kontrakt og bli enige om pris og bruk på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 31. mars 2007 #7 Del Skrevet 31. mars 2007 Ved siden av hovedjobben sin, driver mannen min som grafisk designer på si. Han ville ha tatt rundt fem tusen for en slik jobb. Villle levert den som eps (vectorgrafikk) fordi den da kan skaleres. Liten vits i å levere i et format som bare kan limes inn i en størrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå