Gå til innhold

Tips til lekre bordkort?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til lekre og stilige bordkort? Trebiter, skjell o.l passer ikke helt, så vi må finne på noe annet. Har vurdert å ha en frisk blomst til hver med en sløyfe med navn på, men nå er jeg ikke sikkert på hvilke blomster jeg skal bruke i buketten og dekorasjonene likevel. Så da er det lagt litt på is. Tar gjerne imot lenker med bilder, synes ikke jeg finner så mye på nettet selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg hadde en enkel brudebukett med roser, vi valgte derfor å ha rose som tema... Vi la ut en rose til hver med et lite kort surret fast til rosen.. Enkelt og greit :D

Kortet vi festet på hadde samme ark som innbydelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Veldig lite å finne på nettet både av bordkort og bordpynt.

Jeg hadde veldig lyst til å bruke små glass til bordkort som vi kunne ha telys i, men jeg syntes det ble litt for dyrt. Men så var jeg innom Price Club og der hadde de noen små shotteglass til bare 2,30 pr.stk.

Det var hvite litt "halvgjennomsiktige" og passer perfekt til bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha en enkel bukett, med (røde) roser og eføy. Virderte en stund det som Gjest ovenfor her skal ha, men fant ut at det kan sikkert bli nok roser, siden det er 'temaet'... Tror derfor vi skal ha eføyblader, som vi skriver navnene på med gullpenn - tror det blir stilig!

-Ble anbefalt å bruke kunstige blader, men har ennå ikke sett noen som er så fine at jeg kan 'akseptere' dem som erstatning for ekte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei !

Vi kjøper inn vinglass på Ikea til 5,- stk.

Svamper dem med hvit frostlakk og skriver på navnet med blå glassmaling..

Enkelt og ikke så værst-tror jeg...... :-?

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal lage små kort i limegrønn (som er fargen i vårt bryllup) med logo på (som vi har lagd selv) som vi printer ut. Så skriver vi navn på og under navnet med litt mindre skrift har vi f.eks "venn av brudeparet" eller " Mor til bruden" osv. Så limer jeg kortet på en liten klesklype og fester denne i servietten/glasset/asjetten (har ikke helt bestemt meg ennå). Så når middagen er ferdi kan gjestene (om de vil) feste bordkortet på seg som navnelapp og på den måten vet alle hvem de snakker med utover kvelden.

Har vært med på dette en gang før i bryllup og det var kjempesuksess siden det var mange som ikke kjente hverandre fra før.

Har tenkt tanken på at det kan være litt "teit" at alle har på navnelapp, så derfor kommer vi ikke til å si noe/oppfordre gjestene om å gjøre det. Noen kommer sikkert til å gjøre det uoppfordret uansett. Det er i alle fall en veldig billig og enkel måte å lage bordkort på..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...