Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Yoghurt
Skrevet

Altså, jeg er veldig usikker på alt dette. Jeg har begynt å bruke det så smått, og har da ofte gått for å bruke det alene på våt/tørr hud som en slags bodylotion, men i ansiktet har jeg ofte en krem over. Jeg har sett folk si at man absolutt ikke skal bruke det alene, stemmer det? Isåfall, hvorfor? Og hvis det ikke stemmer, har det noen som helst invirkning på kremen? Samme med solkrem, en olje under har vel ikke noen innvirkning på solkremen?

Sånn som nå, er min "morgens rutine" rens-jojobaolje-solkrem. Om kvelden er det rens-jojobaolje-av og til en vanlig fuktighetskrem over, men ofte alene.. Så langt ser det ut til å fungere bra hvertfall...

Uff, beklager, det ble mye spørsmål her ja :riste:

Videoannonse
Annonse
Gjest Blanca
Skrevet

Fungerer det for det deg, så hold frem med rutinene dine. Jeg har også lest her inne at jojobaolje og andre oljer ikke skal brukes alene, men jeg har ikke sett noe godt argument for det. Jeg har i peroder kun brukt mandelolje som fuktighet til natten og huden min har bare hatt godt av det.

Jeg tror det er mange myter og forestillinger ute og går når det gjelder hudpleie. F.eks Clinique sier at man må bruke toner før krem og etter rens for å stabilisere ph-verdien. Gjør du ikke det er kremene nyttesløse... Og det sies jo også at man skal bruke alle produkter fra samme serie og ikke blande, fordi produktene er ment å virke sammen. Vel, det tror jeg heller ikke på.

Litt utenfor tema dette siste, men det jeg vil frem til er at man som oftest kjenner sin egen hud best, og det som fungerer for en behøver ikke fungere for en annen.

Gjest Yoghurt
Skrevet

Ja, det har du rett i, og så langt ser dette ut til å fungere veldig bra, men man blir jo lett bekymret og slikt, hehe. Takk for utfyllende svar, Blanca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...