Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en tid siden leste jeg en artikkel som beskrev de enkelte katterasenes "personlighet" og jeg husker jeg la merke til ragdollen og tenkte: "Oi, det må være katten for meg hvis jeg noen gang skal ha katt." Selvsagt rotet jeg bort artikkelen.....

Har i etterkant googlet litt så jeg har jo fått frisket opp litt av beskrivelsen om karaktertrekkene dens, men førstehåndsbeskrivelse fra dere som er "samboer" med en ragdoll hadde vært morsomt å lese. (Her er sjansen til å skryte uhemmet av pus ;) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann.

ja jeg var selv på utkikk etter en omgjengelig, tillittsfull og kosete katt her og stod mellom ragdollen og hellig birman. mine krav var at den var hvit og kosete og oppmerksomhetssyk og samt en innekatt.

jeg leste masse og synes generelt sett at ragdollen og birman var meget like i hvordan dem er. jeg falt for birmaen da jeg synes denne er finest i fargene, dyre er dem begge to hvertfall!!!

nå idag er birman min 4 mnd gammel, og jeg har ikke angra et sekund! dette er drømmekatten som jeg ville ha, han sover i armkroken vår, møtes oss i døra, skravler, skal helst sitte på fanget, sleiker oss i henda og gjerne ansiktet, skal helst dytte hodet opp i halsen og ligge der og kose og streker potene på kinnene våres og koser, kommer løpende for kos og oppmerksomhet!

birmaen kan absolutt anbefales... :)

men husk: de koster!!

Skrevet

Jeg kan virkelig skrive under på at alt du leser om ragdollen er sant!!!

Har selv to raggiser (snart tre), og angrer ikke et sekund på at jeg valgte denne rasen!

Vi er en familie på fire, med to halvstore barn, og jeg må si at ragdollen er en ypperlig familiekatt. Den er rolig og bedagelig, men kan ha sine busestunder, akkurat som andre katter. Ragdollen er også lett å lære til f.eks gå i bånd eller hente ting man kaster bortover gulvet ved lek. Man får på en måte hund og katt i ett...(Ragdollen er en stor katterase!)

Raggisene mine er kanskje ikke noen fangkatter, men de ligger trofast ved min side, og elsker å bli klødd på magen. De følger meg overalt, og kommer løpende når jeg kommer inn døren for å få kos. De liker også godt vann...mine drikker av kranen, og kommer gjerne inn i dusjen for å drikke når jeg tar morgendusjen ;)

Det er tre varianter av Ragdollen.

Colourpoint, bicolour og mitted. I mange forskjellige fargevarianter.

De fleste "nybegynnere" faller for colourpointen, ikke spør meg hvorfor, men de er jo nydelige... :)

Etterhvert må jo denne nydelige lille pusen få litt selskap (Ja, har man først fått en raggis i hus, kommer det ofte flere etterhvert!;) )

Da gjerne en bicolour eller mitted.

Jeg driver en del med utstilling, og er virkelig blitt bitt av basillen!

Jeg kan ikke tenke meg et liv uten mine firbeinte små venner, ei heller kan barna mine, da de har fått seg venner for livet!

Ragdollen er en veldig populær rase, og du må belage deg på lange ventelister når du skal finne deg en passende kattunge, men den som venter, venter ikke forgjeves! ;)

En raggis koster et sted mellom 5-8000kr, litt avhengig av hvilken variant du ønsker.

• 2 uker senere...
Skrevet
Ble det raggis på deg? ;)

Om det blir så blir det ikke så fort. ;)

Men den rasen fanget min interesse og da er det morsomt å få litt førstehåndskunnskap om den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...