Gjest Paff Skrevet 27. februar 2003 #1 Skrevet 27. februar 2003 Hei! Skal dere pynte i kirken? Og hvis ja, hva og hvor skal dere ha pynten? I vielsespapirene fra kirken står det at man kan ta kontakt på forhånd for et eventuelt samarbeid med andre brudepar den dagen, er det noen av dere som har erfaring med det? De som skal lage buketten min kan også pynte i kirken, men det blir vel dyrt? Hvor mye penger bruker dere på dette? Puff the magic dragon
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2003 #2 Skrevet 27. februar 2003 Det eneste vi pyntet med i kirken var te lys ved hver benk... Kjempe fin stemning.. Vi giftet oss i ei gammel steinkirke som var pynt nok i seg selv :D
Augustbrud02 Skrevet 27. februar 2003 #3 Skrevet 27. februar 2003 Dette finnes det flere tidligere tråder på også. Vi pyntet kirken selv, nettopp for å spare en del kroner på det. Vi kjøpte 20-pk med roser hos Mester Grønn og fant lyng og noen gule blomster i veikanten. Dette resulterte i 2 slike vaser ute på trappen: http://www.home.no/augustbrud02/bilder/kirkepynt3.jpg 2 vaser på søyler stående foran trappen inne: http://www.home.no/augustbrud02/bilder/kirkepynt.jpg 2 vaser stående på alteret (ganske lik de over, men i sølvvaser). Dessuten hadde vi litt pynt ved hver benkrad: http://www.home.no/augustbrud02/bilder/kirkepynt2.jpg For all pynten betalte vi vel ca 500 kr. I tillegg hadde vi med oss vasene til festen etterpå, slik at de ble bordpynt på bordene ute.
Montezuma Skrevet 27. februar 2003 #4 Skrevet 27. februar 2003 Vi hadde kun to store Margeritter i store potter oppe ved alteret. En på hver side.
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2003 #5 Skrevet 27. februar 2003 Vi skal ikke ha noen form for pynt i kirken. Det er en veldig stor kirke og er så fin i seg selv at det valgte vi å droppe. Så kan heller folk legge merke til hvor fin kirken er og så skal de jo se litt på oss også Pynter heller der som vi skal feire med blomster osv. I kirken kommer vi til å være så nervøse at vi ville nok ikke lagt merke til noe pynt der.. Det hadde også blitt veldig dyrt å pynte en så stor kirke og vi har ikke så enormt mange gjester,så vi vurderte det litt ut fra det også. Ellers er det vanlig at en går sammen med andre som også gifter seg samme sted og dag om pynting,men ikke vet jeg hvordan de organiserer det.
NYA Skrevet 27. februar 2003 #6 Skrevet 27. februar 2003 Hei. Vi skal ikke ha noen annen pynt i kirken enn blomster og lys på alteret. Jeg synes faktisk at kirkene er penest uten alt for mye "dill", men smak og behag.....
Pip Skrevet 27. februar 2003 #7 Skrevet 27. februar 2003 Vi har ikke akkurat planlagt all pynting i detalj ennå, da... Men sånn som jeg ser det for meg, tror jeg det blir en bukett roser på alteret, og selvfølgelig lys... Har ikke helt sansen for 'overpynting' jeg da... Og vår stil er veldig enkel, noe som gjenspeiler seg både i klærne vi skal ha og alt, så det blir nok ikke noe voldsomt, nei...
Gjest Anni. Skrevet 27. februar 2003 #8 Skrevet 27. februar 2003 Vi brukte ikke mye penger på pynten i kirken. Vi hadde kun to buketter med märtha-liljer oppe ved alteret: bilde 1 bilde 2
Gjest Paff Skrevet 27. februar 2003 #9 Skrevet 27. februar 2003 Takk for mange gode innspill! Enig i at det ikke er mye som skal til. GJEST: Fikk veldig lyst til aa bruke telys ved hver benk, hadde du dem i telysholdere? Kirken vi skal gifte oss i er den eldste i byen, saa er litt redd vi ikke faar lov. Men det hoertes saa lekkert ut! ANNI: Falt veldig for liljene deres ogsaa. De er saa vakre! Har ikke bestemt meg helt for blomster i buketten min, men det blir garantert noen helt lyse og hvite blomster, kanskje jeg gaar for marthaliljer!! Puff
Tusenfryd Skrevet 28. februar 2003 #10 Skrevet 28. februar 2003 Vi hadde blomster i kirken, selv om den er utrolig vakker i seg selv. Det sto noen krukker ved tappen opp til alteret, og en bukett på alteret. Det dumme var at vi ikke hadde tenkt på hvem som skulle ta dem med, eller at de skulle tas med - så de ble stående igjen - de kunne vi jo hatt glede av etterpå også. Vi tenkte ikke på å ta med brudebuketten på bryllupsreisen heller... enda vi reiste mandagen etter den lørdagen vi giftet oss.
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2003 #11 Skrevet 28. februar 2003 Kirken vår pyntet selv med blomster og lys på alteret. Selv kjøpte vi to hortensiaer i enkle, hvite potter som vi satte på trappen opp til alteret. Disse tok vi med oss og satte på gavebordet etterpå. Jeg prøvde å organisere fellespynting med de andre brudeparene. Vi var siste par ut av fire stk. Men de som var før oss ville gjerne pynte selv, for de skulle ha med pynten til selskapslokalet. Følte til slutt at det ville bli for mye styr med dette, så jeg trakk meg ut. Det er jo pent med pynt langs benkeradene, men jeg tror ikke mange legger merke til dette når bruden kommer inn. Jeg syntes det ble litt sløsing med penger. Det høres fint ut med lys, men da bør det kanskje være vinteren, ellers vill de knapt synes. I hvert fall dersom kirken har store vinduer. Hilsen Lille meg
meta Skrevet 28. februar 2003 #12 Skrevet 28. februar 2003 Kirken vi skal gifte oss i er så flott at vi kommer til å droppe pynt i kirken. Syns det varierer litt med hvordan kirken ser ut. Har vært i kirker der jeg absolutt ville pyntet endel. Så vi er heldige som slipper unna den ekstrautgiften
wok Skrevet 28. februar 2003 #13 Skrevet 28. februar 2003 I min venninnegjeng er det vanlig at vi samles kvelden før og pynter kirken med det vi kan finne eller få fra folks hager. Bruden velger selv om hun vil være med eller ikke. Har et tips: Eføy og roser langs benkradene. Har vært med å plukke små buketter og legge langs gulvet, men det blir gjerne litt puslete. Eføyen lagt i en krans med en rose oppi er veldig pent, og det gjør litt av seg. Krukker med litt store blomster, feks lupiner er også fint.
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2003 #14 Skrevet 28. februar 2003 Det var vi som hadde te lys ved hver benk.. Det var et vinterbryllup så det passet bra... Fin stemning :D Vi kjøpte Ikea telys holdere i glass(4stk for 10,-). Vielsen var i en gammel kirke, det gikk greit så lenge vi brukte telysholdere.
'Lilly' Skrevet 28. februar 2003 #15 Skrevet 28. februar 2003 Til dere som hadde te-lys: Hvor satte dere lysene? På gulvet? På benken? Falt litt for idéen...
Gjest Tex Skrevet 5. mars 2003 #16 Skrevet 5. mars 2003 ANNI Så fin du var og for en nyyyydelig brudebukett!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå