Gå til innhold

Jeg trenger noen råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 9 mnd'er (justert alder), vil ikke ha annet enn flasken sin med velling, og noen få utvalgte barnemat på glass.

Jeg har prøvd alt mulig, men grøt vil han definitivt ikke ha. Ikke engang velling hvis den serveres med skje...

Blir helt svett jeg av staheten hans.

What to do?!

Han liker derimot å gnage på en tørr brødskive, men over halvparten finner jeg alltid igjen i stolen hans. hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har en på 9 mnd også som ikke vil ha grøt om morgen,da får hun skive med leverpostei eller makrell.....(.hun spiser den ikke selv)men om kvelden er grøt ok.

jeg har dessverre ikke så mange tips siden mine spiser bra,men

har du prøvd å lage havregryn eller annen grøt ?

liker han mat som dere spiser?blande med melk,smør..

lykke til..

Skrevet (endret)

Jada, har prøvd havregrøt både fra sånn vanlig pose, og de fra nestle.

Men han bare brekker seg av det. Det er faktisk det aller verste han kan få tror jeg.

Også annen grøt får han grøssninger av.

Men semulegrynsgrøt likte han faktisk, men tåler ikke det noe særlig pga kumelka.

Jeg får vel heller bare være tålmodig, og prøve litt hver dag. :vetikke:

Etterhvert synker det vel inn hos ham, i dobbel forstand. ;)

Han liker litt av det vi spiser, dersom det er most godt nok. Men når han har fått smake litt, snurper han munnen igjen og forlanger flaska si igjen.

:roll:

Endret av Fru Pigalopp
Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen i dette ;) Datteren min nektet plent å spise grøt i det hele tatt før hun nærmet seg 10 måneder. Til slutt ga jeg opp en periode og begynte heller å gi henne små brødbiter med leverpostei, noe hun syntes var mye bedre :) Etter en tid prøvde jeg grøt igjen, og siden har hun spist det. Så mitt råd er egentlig å prøve å ta det med ro, det går seg nok helt sikkert til etterhvert!

Gjest Madam Felle
Skrevet (endret)

Om han ikke tåler kumelk, kan du kanskje bruke rismelk i stedet? Kjøper det i helsekostbutikkene tror jeg

Endret av Madam Felle
Skrevet (endret)

Ja, rismelk er kanskje tingen. *noterer*

Fikk flere fine tips her, så tusen takk dere.

Flere råd mottas også med takk.

:-D

Endret av Fru Pigalopp
Skrevet

Her i heimen ble grøt først populært da vi begynte å blande inn litt maltekstrakt. Det gir en søtere smak på grøten, uten at det er usunt. Vi bruker havre- og eplegrøten fra Hipp.

Nå er tulla straks ni måneder, og vi begynte å introdusere fast føde da hun var fem måneder. Det er først de siste par-tre ukene at hun har spist gode porsjoner. Så tålmodighet er tydeligvis tingen ;)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...