Gjest sexysadie Skrevet 27. februar 2003 #1 Skrevet 27. februar 2003 Voldtakes kvinner http://www.klassekampen.no/utenriks/goto?lid=172573
Gjest Hvitveis Skrevet 27. februar 2003 #2 Skrevet 27. februar 2003 Det er vel sånne ting som gjør det vanskelig for dem å komme inn i EU? Jeg håper i hvert fall det er derfor ... (At de lar seg betale av amerikanerne til å bli med i krig kan det jo ikke være for det er det flere andre europeiske stater som villig gjør. (Oh, there she goes again ... draggin' the war into it.))
Gjest care Skrevet 27. februar 2003 #3 Skrevet 27. februar 2003 http://www.amnesty.no/web.nsf/ac1a1a01ea71...b6?OpenDocument Her kan du være med å vise din avsky
Gjest sexysadie Skrevet 27. februar 2003 #4 Skrevet 27. februar 2003 Blir ingen ferier i Tyrkia iallfall...
Bettie Skrevet 27. februar 2003 #5 Skrevet 27. februar 2003 Takk for opplysningen care. Brev er sendt.
Pinocchio Skrevet 1. mars 2003 #6 Skrevet 1. mars 2003 Jeg har ingenting til overs for fengsler i hverken Tyrkia eller andre deler av Asia. Jeg kjenner godt en som har varige men fra akkurat det. Og kvinner som blir voldtatt er helt for jævlig.. Jeg skulle ønske jeg kunne kastrere hver enkelt liten puslegutt som har voldtatt en kvinne! De er syke små sadister. Men. Jeg får en bismak. Hvorfor er det alltid bare viktig når det gjelder kvinner? Ok. Vi menn er sterkere som gruppe og vi har stort sett makten, hvis man ønsker å se det slik. Men gjelder det også en 19 årig gutt? Føler også han den enorme støtten dere mener vi menn har når han står der alene? Hvorfor skal alltid han dø alene, mens en kvinne får all oppmerksomhet? Hvorfor skal han sone straffen til det uendelige i anonymitet, mens en kvinne får publisitet med en gang? Hva galt har han gjort bortsett fra å være født mann? Er han mindre redd eller mindre sårbar? Hvorfor er det værre å bli toturert som kvinne enn som mann? All nyhetslesning de siste to tiårene tyder på det. Nei! Jeg er ikke Waco! Men ønsker at man tenker igjennom hvorfor det er så viktig å hele tiden poengtere ordet kvinne, fremfor ordet menneske. Når du er alene og trenger hjelp, så betyr kjønn ingenting.. Om det så være seg blind vold i Oslo eller voldekt og drap i Asia.
Cassandra Skrevet 2. mars 2003 #7 Skrevet 2. mars 2003 Voldtekt i fengsel er noe som skjer hele tiden, både i utlandet og i Norge. Både kvinner og menn blir voldtatt. Poenget mitt er rett og slett at jeg støtter Pinocchio sitt innlegg om at enkelte tragedier skjer MENNESKER, uavhengig av kjønnet.
Gjest sexysadie Skrevet 2. mars 2003 #8 Skrevet 2. mars 2003 Nei, dette skjer ikke uavhengig av kjønnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå