Gå til innhold

Snobbete foreldre

Fremhevede innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet
Barn er et produkt av sine foreldre, og har de en eller annen gang plukket opp at foreldrene ikke liker den typen butikker, kopierer de den holdningen. Jeg tror ikke det har så mye med å gjøre om de faktisk er snobbete eller ikke, men derimot at de har lært å ikke like butikken gjennom foreldrene. Det er ikke deres følelser, men en kopi av foreldrenes.

Og jeg ser egentlig ikke problemet? Hvis guttene er villige til å betale mer for mindre så går da ikke det utover noen? Problemet med snobbet barn har vel mer med den summen penger foreldre er villige til å bruke på barna sine å gjøre, uten at de samtidig lar barna forstå sammenhengen mellom pris og mengde.

Joda, i seg selv så er det jo ikke noe problem at gutten har lyst å betale mer for mindre. Innlegget beskriver jo også andre situasjoner, hvordan de prater til hverandre, hva de er opptatt av, at selv andre også legger merke til at dette er utpreget for denne klassen. Dette er noe jeg har tenkt på, men ikke hengt meg oppi. Da jeg i går møtte disse guttene på butikken så ble det hele så konkret, og jeg kjuente at jeg ble litt frustrert av det. Heldigvis for min sønn så har vi brukbar råd, jeg vet at det finnes de i klassen som ikke har det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Joda, i seg selv så er det jo ikke noe problem at gutten har lyst å betale mer for mindre. Innlegget beskriver jo også andre situasjoner, hvordan de prater til hverandre, hva de er opptatt av, at selv andre også legger merke til at dette er utpreget for denne klassen. Dette er noe jeg har tenkt på, men ikke hengt meg oppi. Da jeg i går møtte disse guttene på butikken så ble det hele så konkret, og jeg kjuente at jeg ble litt frustrert av det. Heldigvis for min sønn så har vi brukbar råd, jeg vet at det finnes de i klassen som ikke har det.

Jeg sier ikke at det ikke er et problem med snobbete barn, det tror jeg nemlig helt sikkert det er. Men at man blir snobbete fordi man velger å bruke 10kr på Narvesen istede for på Europris er jeg ikke enig i.

Jeg synes egentlig ikke det er noens sak hvor andre handler (hverken mat, klær eller andre ting), men jeg synes helt klart foreldre til "merkeklærbarn" har at ansvar for å lære barna at hvor man handler faktisk er helt uvesentlig for andre enn seg selv.

Gjest Chrizzy
Skrevet
Men at man blir snobbete fordi man velger å bruke 10kr på Narvesen istede for på Europris er jeg ikke enig i.

Det var ikke det jeg mente, beklager at jeg ikke har klart å forklare hva jeg mener bedre...

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener, og er helt enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...