olahv Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Etter tre års samboerskap, som endte med at jeg dro i ren frustrasjon pga manglende kommunikasjon/forståelse, ble vi enige om å prøve pånytt. Men da ville hun ha det slik HUN ønsket,det var betingelsen for at vi skulle prøve igjen. Jaja tenkte jeg,forandringer ville jo jeg også ha,det var jo derfor jeg reiste... Det viste seg at vi hadde ganske så like ønsker om framtida,så det gikk faktisk ganske så greit. Men det hun da IKKE sa noe om, var at hun ville ta opp igjen kontakten med en tidligere "venn/kjæreste",som hun ikke hadde hatt kontakt med etter at hun traff meg. Denne kontakten nå,kom igjennom en felles venninne. Min samboer har tidligere fortalt en hel del om han og seg ,uten at jeg har spurt.... Og jeg har fortalt i full fortrolighet at jeg føler sjalusi og sterkt ubehag ved at hun nå har kontakt med han... Kan nevne at jeg har vært bedratt i et tidligere forhold...Svaret jeg får,er at dette får jeg nå bare finne meg i for hun har vært "kontrollert" i et tidligere forhold....! Hun passer også på å nevne han av og til,sier da bare stort sett "halve setninger",så jeg må enten spørre for å få resten,eller bare tenke meg til... Føler meg rett og slett "overkjørt"... Har vært inne på tanken på å ta igjen med samme mynt,men vil det tjene til noen hensikt? Da vil vel jeg ikke være noe bedre enn henne... Forøvrig synes jeg det hele i og for seg blir for dumt,vi har begge passert 40... Er svært glad i henne,så det gjør skikkelig vondt å ikke bli hørt... Føler at hun utnytter situasjonen... Noen som har synspunkter??
valentino Skrevet 24. mars 2007 #2 Skrevet 24. mars 2007 Har vært inne på tanken på å ta igjen med samme mynt,men vil det tjene til noen hensikt? ← Hun bedriver et spill her. Du MÅ ta igjen med samme mynt, og du må ta igjen mer.
Gjest Bellatrix Skrevet 24. mars 2007 #3 Skrevet 24. mars 2007 Ja, for hevn har ført mye godt med seg.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2007 #4 Skrevet 24. mars 2007 Etter tre års samboerskap, som endte med at jeg dro i ren frustrasjon pga manglende kommunikasjon/forståelse, ble vi enige om å prøve pånytt. Men da ville hun ha det slik HUN ønsket,det var betingelsen for at vi skulle prøve igjen. Jaja tenkte jeg,forandringer ville jo jeg også ha,det var jo derfor jeg reiste... Det viste seg at vi hadde ganske så like ønsker om framtida,så det gikk faktisk ganske så greit. Men det hun da IKKE sa noe om, var at hun ville ta opp igjen kontakten med en tidligere "venn/kjæreste",som hun ikke hadde hatt kontakt med etter at hun traff meg. Denne kontakten nå,kom igjennom en felles venninne. Min samboer har tidligere fortalt en hel del om han og seg ,uten at jeg har spurt.... Og jeg har fortalt i full fortrolighet at jeg føler sjalusi og sterkt ubehag ved at hun nå har kontakt med han... Kan nevne at jeg har vært bedratt i et tidligere forhold...Svaret jeg får,er at dette får jeg nå bare finne meg i for hun har vært "kontrollert" i et tidligere forhold....! Hun passer også på å nevne han av og til,sier da bare stort sett "halve setninger",så jeg må enten spørre for å få resten,eller bare tenke meg til... Føler meg rett og slett "overkjørt"... Har vært inne på tanken på å ta igjen med samme mynt,men vil det tjene til noen hensikt? Da vil vel jeg ikke være noe bedre enn henne... Forøvrig synes jeg det hele i og for seg blir for dumt,vi har begge passert 40... Er svært glad i henne,så det gjør skikkelig vondt å ikke bli hørt... Føler at hun utnytter situasjonen... Noen som har synspunkter?? ← Hun bør ta hensyn til at dette er ubehagelig for deg. At du føler sjalusi, det er en følelse man skal ta alvorlig. Hun vil ha det på sin måte og forventer at du skal akseptere det? hm? Hun prøver å få en viss makt over deg? Man kan vel ikke ta med seg dårlige forhold inn i et nytt. Det man har hatt før er tilbakelagt. At man skal ha visse fordeler i et forhold pga det var dårlig i det forige. Nei, dette tror jeg neppe noen hadde funnet seg i. Hva er behovet hennes for å ta opp kontakten med en gammel kjæreste? man kan ha mannlige venner, men når det gjelder xkjæreste og at du føler ubehag ved dette, så hadde jeg protestert på dette
olahv Skrevet 24. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2007 Takk for meninger...! Synes hun behandler meg dårlig... Har opplevd mye vondt tidligere i livet også..,så jeg har fått time hos en psykolog... Blir MEGET intr. sant å høre hva vedkommende har å si,og kan hjelpe meg med... For det kommer til å bli avgjørende for valget jeg må ta... Føler ikke at jeg kommer noe videre ved å snakke med henne...
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2007 #6 Skrevet 24. mars 2007 Takk for meninger...! Synes hun behandler meg dårlig... Har opplevd mye vondt tidligere i livet også..,så jeg har fått time hos en psykolog... Blir MEGET intr. sant å høre hva vedkommende har å si,og kan hjelpe meg med... For det kommer til å bli avgjørende for valget jeg må ta... Føler ikke at jeg kommer noe videre ved å snakke med henne... ← Syns hun er ubetenksom som tråkker slik på deg. Ser ut som HUN har bestemt seg for hvordan forholdet deres skal fungere. Tror neppe en psykolog sier du skal gjøre ditt eller datt. DU må bestemme selv hvilket liv du skal ha. At noen tråkker på deg og ikke tar hensyn til dine følelser medfører at du får slite enda mere. Forstår at du har hatt det vondt tidligere også. Du bor sammen med en egoist av verdensklasse.
olahv Skrevet 24. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2007 Mente ikke at psykologen skulle si hva jeg skal gjøre,men han kan kanskje hjelpe meg med noen svar... Som jeg da kan bruke til å komme meg videre,enten det blir med henne,eller uten... På samme måte som jeg bruker deres synspkt.... Prøver å gi forholdet en sjangs, men trenger noen svar... Greier heller ikke avslutte uten svar...
Gjest niomi Skrevet 25. mars 2007 #8 Skrevet 25. mars 2007 Dersom dette skal funke, tror jeg faktisk dere trenger å gå til samlivsterapi.
Gjest lurven Skrevet 25. mars 2007 #9 Skrevet 25. mars 2007 virker slitsomt, du må finne ut om du orker å være i et slikt forhold resten av livet
olahv Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. mars 2007 Vi har vært i samlivsterapi,ble mye,mye bedre. Dette var en hun kjente ifra før, grei nok,fikk oss på rett vei igjen. Men det var før hun tok opp kontakten med "kompisen". Føler ikke at dette er løsningen nå, tror nemlig ikke at hun har det helt bra med seg selv... Har slitt etter et tidligere forhold, hvoretter hun hadde gått hos psykolog i to og et halvt år... Dette har hun nå først fortalt, etter tre år med meg.... Hvorfor i all verden gå inn for å såre hardt den du er aller mest glad i ?? Hadde ALDRI falt MEG inn...! Og jeg tror heller ikke hun vil fortelle meg hvorfor.... Slitsomt ja...! Kanskje psykologen kan fortelle meg hvorfor...? Er selvfølgelig mye mere "kjøtt og blod" rundt dette her ,men det blir altfor omfattende å ta med... Forandring må det bli, uansett utfall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå