Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal skrive en forskningsplan / research design plan og vil gjerne ha litt tips. Er det noen her som har gjort dette? Hvordan la du den opp og motiverte for at din forskning bør drives?

Håper noen har tips! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei,

Jeg skal skrive en forskningsplan / research design plan og vil gjerne ha litt tips. Er det noen her som har gjort dette? Hvordan la du den opp og motiverte for at din forskning bør drives?

Håper noen har tips! :)

Er det en prosjektbeskrivelse du mener, eller en mer generell beskrivelse av hvilke fag- og forskningsområder/temaer du ønsker å jobbe med i kommende periode? Du bør uansett gjøre rede for hvorfor det du vil jobbe med er viktig, emnet/emnenes faglige kontekst generelt og på din institusjon spesielt.

Skrevet

Hei og takk for svar.

Synes det har vært litt tungt å komme igang, men nå ruller det litt lettere.

Det er en prosjektplan for hovedoppgaven min. Jeg har skrevet generellt om forskningsområdet og vist på "hull" hvor min forskning kommer til å fylle ut. Nå skriver jeg om metode avsnittet. Hvordan data skal samles inn, bearbeides og analyseres.

Har du skrevet projektplan tidligere Hera?

:)

Skrevet

- Generelt om tema, hvorfor er det interessant/viktig å finne ut mer om dette

- Problemstilling

- Hva har vært gjort av studier på området før, og hvordan kan resultatene fra disse benyttes i ditt studie

- Teori du vil benytte, drøft gjerne opp mot punktet over

- Metode (kvalitativ/kvantitativ/deduktiv eller noe annet?)

- Data

- Tidsplan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...