Gjest lei av alt .... Skrevet 27. februar 2003 #1 Del Skrevet 27. februar 2003 Nå er det visst min tur til å be om noen gode råd her på disse sidene - etter å ha vært ivrig leser i lang tid... For å gjøre en lang historie kort: Jeg er i slutten av 20-årene og har samboer som er like gammel... Vi har hatt mange fine perioder -men også mange turbulente... Jeg har vært mye sjalu, grunnet div chatting o.l han har holdt på med på internett - men dette er igrunnet et problem som er løst. For å løse dette satte vi en gang som forutsetning at vi ikke skulle ha noen profiler noe sted på internett - og dersom vi fikk meldinger - sms, mail av personlig karakter skulle vi fortelle den andre om det... (Ikke vanlige meldinger - men feks meldinger fra gamle flammer, nye...) Dette har fungert helt fint inntil for 2 dager siden da han fikk en melding sent en lørdagskveld fra ei jente han bare har vært i kontakt med for lenge siden- og ikke har hatt noe personlig kontakt med... Da føler jeg det er naturlig å spørre hvem dette er, om han har hatt kontakt med henne siden for 1år siden osv... Dette er ting han helt sikkert ville spurt meg om også - men jeg spurte gjerne litt mistenksomt uten å være klar over dette selv. Han ble for dette veldig sur og sint for at jeg stilte så "mange" spørsmål, og mener jeg er kontrollerende. MEN jeg mener jo at han spør da også meg om hvem jeg sender meldinger til osv... Må også legge til at jeg tidligere har sjekket mobil og mailen hans - noe som ikke falt igod fisk. Det var da jeg fant ut at han drev og skrev sex-mailer via nettet til andre jenter, og hadde til og med avtalt å møte noen... Dette har nok gjort han var for mitt"sjekke" behov, men dette har jeg helt sluttet med, og stoler fullt og helt på ham. Han har også tidligere hatt en episode i en periode hvor vi ikke var sammen (en sommer for 2 år siden), som jeg fant ut nettopp ved å sjekke mailen hans - og han ville ikke ha fortalt meg om dette dersom jeg ikke hadde funnet det ut. Det er tilgitt osv - da vi hadde en avtale om å fortelle den andre det dersom det var noen seksuell aktivitet med andre selvom vi ikke var sammen. MEN jeg har nok litt problemer med å stole på at han forteller meg ting - og ikke gjør som den gangen - "hva hun ikke vet har hun ikke vondt av". Han har nå sagt blant annet at han ikke klarer å leve med å bli kontrollert hele tiden - noe som jeg faktisk ikke kan skjønne noe annet enn må være en overdrivelse - da jeg jo faktisk stoler på ham... Han er faktisk ganske mistenksom selv - da jeg hadde fått noen sms meldinger som faktisk ikke var til meg - men som måtte være feilsendt - og trodde da ikke på meg når jeg sa at jeg ikke ante hvem vedkommende var... Jeg er veldig i tvil her om å fortsette dette forholdet - da han heller ikke klarer å snakke ut om noe - nå har vi inntatt hvert vårt soverom- og mener at siden jeg ikke stoler på ham - skal ikke han stole på meg heller - og har i denne forbindelse bestemt seg for at noen episoder vi har hatt (diskusjoner) mente jeg sånn og sånn med det - selv om jeg forklarer ham at jeg ikke mente det på den måten. Jeg er ganske så forvirret - men også dritalei av hele ham for tida - noe jeg også har sagt til ham - gjorde selvsagt ikke det hele bedre... Det frister veldig og bare gi opp hele greia - men er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre... - be om unnskylding for at jeg var mistenksom når jeg spurte om denne meldingen? Hva men hans oppførsel om å nekte å akseptere mine forklaringer - da han har bestemt seg for hvordan han tolker ting?? Som dere sikkert skjønner er jeg kjempeforvirret - håper å få noen gode råd sånn at jeg kan få orden på tankene mine... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 27. februar 2003 #2 Del Skrevet 27. februar 2003 -Glad du tok opp dette tema. I våre dager er det nok mange som har problemer med akkuratt dette med mail/sms........og jeg har selv stilt meg spørsmålet mange ganger:- - er det verdt det å bruke så mye energi på å sjekke hvem/om din hjertevenn sender mail/sms/chatter.? -Jeg er i et ganske nytt kjæreste-forhold, og har enda ikke tatt opp temaet med min kjære.......jeg ser jo at han får sms-er når vi er sammen, og jeg har ikke tenkt å spørre....... Selv får jeg av og til sms-er fra en gammel flamme, som det er definitivt slutt med- men han liker å erte meg litt : f.eks -"natta,sexy"-. Hva om min kjære venn hadde sjekket mobilen min og sett den meldingen? Ville han ikke lurt seg fordervet på hva jeg dreiv med? Skal jeg sende melding til alle mine guttevenner, : "dere får ikke sende meg en eneste melding mer"....? (satt på spissen). Her gjelder vel den gylne middelvei - hvis kjæresten min hadde chattet halve natten med damer innpå Eros, så hadde jeg nok spurt hva han dreiv med, men....jeg tror ikke han er den typen, for da ville jeg ikke vært sammen med ham! Og til deg som startet tråden:- dere har vel kommet inn i en "ond sirkel" som er vanskelig å komme ut av........kanskje det er fornuftig å lage et helt nytt sett med regler for å komme videre......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrozenRose Skrevet 27. februar 2003 #3 Del Skrevet 27. februar 2003 Høres ut som min ex det der.... Se "Utroskap og Samlivsrådgivning" og "Ojoj.. hvem av oss er verst" Flørting på SmS og mail er et helvete i et forhold, vanskelig å forholde seg til synes jeg. Og etter at jeg selv oppdaget utroskap ved at jeg snoket på min kjære's mobiltelefon kommer jeg nok til å være enda mer var på det i fremtiden.... Sett grenser og krev av ham at han respekterer dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jillwm Skrevet 3. mars 2003 #4 Del Skrevet 3. mars 2003 Her gjelder vel den gylne middelvei - hvis kjæresten min hadde chattet halve natten med damer innpå Eros, så hadde jeg nok spurt hva han dreiv med, men.... En hvis han bare bedriver med dette hvis man ikke er hjemme? Jeg skjønner "lei av alt..." veldig godt, er i en rimelig lik situasjon, og har heller ingen idè om hva jeg skal gjøre. Er man ikke litt 'pyse' også hvis man dropper hele forholdet pga den elektroniske revolusjon? Hvor går egentlig grensa for utroskap? Når setter man foten ned for siste gang...? Nei, "lei av alt.." du har min fulle forståelse, er rimelig lei av alt selv.. :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2003 #5 Del Skrevet 3. mars 2003 Hei! Skjønner godt at du er lei dette! Jeg hadde ikke holdt ut med den usikkerheten det medfører. Selv om man stoler fullt og helt på en person, er det ikke dermed sagt at man må godta alt. Syns typen din burde ha forståelse for at du lurer! Og for all del: ikke ha dårlig samvittighet for at du bryr deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LEI AV ALT Skrevet 15. mai 2003 #6 Del Skrevet 15. mai 2003 Jeg ville bare poste en liten glad melding innpå sidene her... Etter mye om og men er forholdet nå over - jeg traff plutselig en annen og er lykkkelig forelsket.. Må bare få si at det er mye bedre å være singel enn i et dårlig forhold. Man skal ikke være i tvil om man vil fortsette eller ikke da er det bare å komme seg ut av forholdet. Jeg har ikke vært i tvil et sekund om at dette var det riktige!! Takk for gode råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LEI AV ALT Skrevet 15. mai 2003 #7 Del Skrevet 15. mai 2003 Jeg ville bare poste en liten glad melding innpå sidene her... Etter mye om og men er forholdet nå over - jeg traff plutselig en annen og er lykkkelig forelsket.. Må bare få si at det er mye bedre å være singel enn i et dårlig forhold. Man skal ikke være i tvil om man vil fortsette eller ikke da er det bare å komme seg ut av forholdet. Jeg har ikke vært i tvil et sekund om at dette var det riktige!! Takk for gode råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 15. mai 2003 #8 Del Skrevet 15. mai 2003 Har vært i samme situasjon som deg... og der endte faktisk på helt samme måte :D Slo opp med eksen, fant drømmemannen i løpet av en måneds tid, og har det veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2003 #9 Del Skrevet 15. mai 2003 Så bra at det ordnet seg for dere. Tydeligvis var det nok best i deres tilfelle å skille lag Kos deg og nyt den nye forelskelsen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 15. mai 2003 #10 Del Skrevet 15. mai 2003 Ble så glad når jeg så posten din forresten. Tror at ett av problemene med å være i et dårlig fohold er at man misten mye selvtillit på det.. Man tror aldri at man kan få det bedre. Og da er det så utrolig godt når man kommer ut av forholder, og finner ut at alt ordner deg for det. Er så glad for åt du nå går rundt å har det så bra, for følelsen av å være nyforelska etter å ha opplevd mye dritt, er noe av det beste i hele verden!! Håper du kommer til å ha det kjempegod heretter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå