Power Skrevet 27. februar 2003 #1 Skrevet 27. februar 2003 Jeg prøver liksom å spare litt hår til bryllupet vårt i august, for å ha noe å feste pynten i, liksom. Jeg har ikke veldig langt hår, men det begynner å bli litt oppå iallefall som det skal være mulig å feste slør i (vet ikke om jeg skal ha slør enda men...). Problemet er at jeg ikke trives spesielt bra med sveisen jeg har nå. Jeg får bare mer og mer lyst til å klippe håret mitt kjempekort, noe jeg vet jeg kler godt. Så spørsmålet er egentlig hvilken hårpynt man kan bruke når man har helt kort hår? Vil jo se litt anderledes ut på håret den dagen jeg skal gifte meg... Frisøren har sikkert noen tips, men jeg ville bare høre om noen av dere har sett bruder med helt kort hår.
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2003 #2 Skrevet 27. februar 2003 "pinkort hår" blir kjempefint på en brud.. bare velg litt tøff stil og dropp det der teite sløret også.. husk at det viktige er at du er DEG.. ikke en "typisk brud" lykke til!
Gjest ny her.. Skrevet 27. februar 2003 #3 Skrevet 27. februar 2003 Jeg sliter med det samme!! Jeg pleier å ha ganske så kort hår, men nå skal jeg altså gifte meg. Heldigvis er bryllupet om en måned, så nå kan jeg snart klippe meg igjen!! Jeg har klart å spare litt, sånn at jeg har noe å feste sløret i, og litt å svinge i nakken... Forøvrig har jeg sterke meninger om at jeg vil være MEG i bryllupet, og det hadde vært helt unaturlig for meg å spare i ett år til langt hår, når jeg aldri ellers har langt hår, og passer best kort.
Kolibri Skrevet 27. februar 2003 #5 Skrevet 27. februar 2003 En brud med kort hår er tøft! Jeg synes kanskje du skulle beholde den korte sveisen din på byllupsdagen også, og heller droppe sløret, i og med at det kanskje er mer "deg"? En bør jo føle seg vel og være seg selv denne dagen også. Jeg har sett bruder med kort hår som har vært kjempeflotte. Perler og "diamanter" kan du få satt i håret selv om det er kort, og hvis det passer til kjolen er glitter i håret ganske tøft også (ikke alt for mye da...) Har du en enkel kjole synes jeg kanskje det holder med en skikkelig stilig klipp og farge jeg! :D Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt meg åd til å gå til en fancy, kreativ (og dyr ) frisør nå, og spurt om råd. De har sikkert masse tips til deg.
Marilla Skrevet 27. februar 2003 #6 Skrevet 27. februar 2003 Jeg lurte en stund på det samme - skal jeg spare eller ha kort hår som jeg pleier? Siden vi begynte å planlegge bryllupet et år i forveien, kunne jeg rukket å få en god del lengre hår. Men jeg har bestemt meg for å være meg selv. Får grøsninger når håret begynner å bli "langt" (skriver det i anførselstegn fordi andre absolutt ikke vil regne det som langt, men jeg pleier å ha helt korte frisyrer), og når jeg klipper føler jeg bare: "Ah, der var jeg, ja! Der kom jeg fram." Og på bryllupsdagen vil jeg jo selvsagt føle meg så bra som mulig. :D Jeg har vurdert å samle nok hår på toppen til å kunne ha slør. Men når jeg har prøvd slør i brudesalonger, føler jeg at det ikke er meg. Kommer heller til å satse på en fin farge i håret (en litt gyldnere tone enn min naturlige) og en fin, kort frisyre som kler meg (etter råd fra frisøren min, som også frarådet slør). Ble forresten veldig provosert i den ene brudesalongen jeg var. Dama i salongen satte på meg slør, og jeg sa at jeg ikke trodde jeg ville ha slør. "Det er JAMMEN ikke mange som ikke bruker slør!!", sa hun på en nedlatende måte. :o So?? Det er faktisk JEG som bestemmer hvordan jeg skal se ut når jeg gifter meg! Vel - mitt råd er: Vær deg selv! Ellers tror jeg det er lett å angre i ettertid..
Augustbrud02 Skrevet 27. februar 2003 #7 Skrevet 27. februar 2003 Jeg er vant til å ha temmelig kort hår, men i bryllupet vårt hadde jeg virkelig vært flink og spart håret mitt littegrann. Jeg var kjempefornøyd med frisyren, men må innrømme at jeg klipte meg igjen allerede 3 dager etter bryllupet. Det viktigste når man gifter seg er at man er seg selv. Hvis du ikke liker litt lengde på håret, så dropp det. Helt kort hår kan være kjempetøft, men da synes jeg også man må ha kjole og bukett som passer i stil. Det er kanskje vanskelig å få festet slør i for kort hår, men hvorfor ikke pynte håret med små glitrende stener da? Jeg brukte dette i håret mitt og frisøren limte dem i håret (stenene var opprinnelig til neglpynting), synes det var enkelt og stilig jeg. Ellers kan du jo kanskje pynte håret med bittesmå blomster? Slik hadde jeg håret mitt: http://www.home.no/augustbrud02/bilder/bruden3.jpg
Gjest Paff Skrevet 27. februar 2003 #8 Skrevet 27. februar 2003 Jeg har sett mange flotte bruder med kort hår. Det er jo bare dumt å klippe seg dagen etter bryllupet igjen, er det ikke? Du blir nok like godt gift med å være som du er ellers.... Dessuten er det masse stilig du kan ha i håret utenom slør, f.eks små blomster, perler, glitter, sølv el gullspray osv. Et annet tips hvis du vil være litt annerledes enn ellers er jo å ta noen striper el.lign. Lykke til!
brum Skrevet 27. februar 2003 #9 Skrevet 27. februar 2003 Kort hår er kjempe kult, bare pass på å ikke ha for mye pynt i håret. Hvis man vil ha slør må det være lite. Personlig synes jeg det er stiligt uten.
Damien* Skrevet 27. februar 2003 #10 Skrevet 27. februar 2003 Jeg skal gifte meg med kort hår,tenkte å pynte det litt med hvite blomstere,få se hvordan det går med sløren... :-?
Gjest Paff Skrevet 27. februar 2003 #11 Skrevet 27. februar 2003 PS. Hørte en utrolig historie hos frisøren da vi snakket om bryllupssveisen. Hun fortalte om en brud som alltid hadde hatt kort hår, men som likevel sparte lenge før bryllupet og fikk langt hår til den store dagen. Men alle var enige om at hun ikke kledde langt hår i det hele tatt! På bryllupsdagen vurderte faktisk hun og frisøren å klippe håret kort igjen!! Istedet fikk hun en stram knute med alt håret bort fra ansiktet... og så klippet hun seg få dager etter bryllupet.....
Power Skrevet 27. februar 2003 Forfatter #12 Skrevet 27. februar 2003 Tusen takk for oppbackingen! Tror nok jeg tar en tur til frisøren om ikke så lenge og får fjernet alt dette håret! Jeg tror nemlig heller ikke det vil være helt "meg" å ha slør og masse stæsj. Liker egentlig det enkle best... Jeg bruker en svært dyktig frisør, og jeg er sikker på at hun har noen gode tips til pynting av håret mitt selv om det blir kort. Takk for alle tips!
viwi Skrevet 27. februar 2003 #13 Skrevet 27. februar 2003 Var i et bryllup der bruden hadde helt kort kort hår. Og hun var bare helt nydelig. Hun hadde faktisk en blomsterkrans på hoden og det var så fint. Det ble ikke for dillete iogmed at håret var kort. Nei det var kjempestilig!!! Så gå for kort hår. Hvorfor skal man endre hårfrisyren bare fordi man skal gifte seg? Er det ikke viktig å være seg selv den dagen også??
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2003 #14 Skrevet 27. februar 2003 Hadde selv kort hår og skippet sløret. Slør er rett og slett ikke meg og jeg ville ikke følt meg vel med det. Fikk laget en bøyle av perler som de satte i håret mitt og fikk litt volum på det. Var kjempefornøyd selv og frisyren passet meg ypperlig. Er enig med flertallet - hvorfor endre frisyren sin kun for en dag for så å klippe seg kort igjen ?
Mrs. H Skrevet 27. februar 2003 #16 Skrevet 27. februar 2003 En venninne av meg giftet seg i fjor høst. Hun hadde kort hår og en tøff litt "rufsete" frisyre med slør og diadem. Hvordan hun klarte å feste sløret vet jeg ikke men hun var nyydelig!
Gjest Afrodite Skrevet 27. februar 2003 #17 Skrevet 27. februar 2003 En brud er en brud, med kort hår som langt hår - du blir aller mest vakker når du föler at du er du og helt avslappet i forhold til det! Vär deg selv!
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2003 #18 Skrevet 27. februar 2003 Enig med resten. Hvis kort hår er deg, bør du ha kort hår som brud også. Alle må ikke ha oppsatt hår med korketrekkere...
Tiqa Skrevet 27. februar 2003 #19 Skrevet 27. februar 2003 Jeg tror det hadde blitt kjempefint, - trenger du egentlig noe ekstra pynt akkurat i håret da?
Pip Skrevet 27. februar 2003 #20 Skrevet 27. februar 2003 ...jeg er selv helt motsatt (har hatt kort hår en gang etter at jeg fylte 2, det var da jeg var 18. - Så jeg har bilde av meg selv på førerkortet, visakortet, passet+++ med pinnkort hår! Før og etterpå har jeg alltid hatt langt.. hehe). MEN jeg kjenner noen jenter som sparte i et år før de giftet seg, for å få 'brude-frisyre', og jeg syns ikke det var noen suksess! Det er kjempeviktig å være deg selv på bryllupsdagen, altså!! (Selv om de fleste brudesalonger prøver å få deg til å ligne en 'prototyp-brud' fra et magasin...) Lykke til med frisyren! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå