Gå til innhold

Problem med legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig har jeg en fastlege som jeg liker veldig godt, men hun er i permisjon, og jeg vet ikke når hun kommer tilbake. Problemet er at jeg synes det fungerer veldig dårlig med vikaren hennes. Hovedproblemet er at jeg synes det er vanskelig å kommunisere med henne, bla fordi hun snakker litt dårlig norsk, og jeg føler heller ikke at hun lytter ordentligtil det jeg sier. Fikk nettopp det nettopp bekreftet også, ved at hun har skrevet ut feil resept til meg, i forhold til det jeg bad om. Noe jeg synes er nokså alvorlig.

Normalt ville jeg byttet fastlege, men siden hun bare er vikar, og jeg synes det fungerer veldig godt med hun som egentlig er fastlegen min, kvier jeg meg litt for å bytte også. Men samtidig vet jo ikke når hun er tilbake på jobb. I tillegg kommer det at jeg bor på ett lite sted, hvor det ikke er så veldig mange å velge imellom heller. Så nå er jeg litt i villrede om hva jeg skal gjøre med dette. Noen som har noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo bytte fastlege nå, og så følge med når den vanlige legen din er tilbake og så bytte tilbake til henne etterpå?

Skrevet
Du kan jo bytte fastlege nå, og så følge med når den vanlige legen din er tilbake og så bytte tilbake til henne etterpå?

Det kan du jo gjøre. Og så kan du jo prøve å høre med det aktuelle kontoret om når legen din er tilbake igjen. Kanskje de til og med er villige til å hjelpe med å få deg inn til en annen så lenge permisjonen varer? Det skader iallefall ikke å ta en prat med de.

Gjest Gjest
Skrevet

Bare husk at hvis du bytter, og vil bytte tilbake igjen, så er det avhengig av om fastlegen din fortsatt har ledig pasientplasser.

Skrevet

Nettopp, du er ikke garantert at legen har plass til deg om du bytter nå og vil tilbake til henne igjen når hun er tilbake.

Jeg ville forhørt meg med legekontoret og lagt frem saken og hørt om det var mulig å benytte en annen lege (er det et legesenter med flere leger?)istedenfor denne vikaren siden dette ikke fungerer som det skal.

Gjest StockDama
Skrevet

med tanke på at det bare er en vikar, så er det kanskje noen andre som har no ledig fram til legen din kommer tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...