Gjest Vampyra Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Få man gebyr hvis man betalte veiavgifta 1 dag for sent?? Mamma mente at de var superstrenge med den...
Gjest Gitte Skrevet 24. mars 2007 #2 Skrevet 24. mars 2007 Tror de legger på nærmere 250 kr når den blir betalt for sent..
white feather Skrevet 24. mars 2007 #4 Skrevet 24. mars 2007 Ja, du får gebyr for for sen etaling. I fjor betalte jeg den 1 dag for sent, og fikk gebyr på 250 kr... Slik er staten og så vidt jeg har forstått er det bare staten som har lov til å ta gebyr dersom du går over forfall med 1 dag. (Og det er bare staten som har lov til å ta et så høyt gebyr, mener jeg). Vet at lånekassen praktiserer det samme; 1 dag over forfall = 250 kr i gebyr på neste regning. Alle andre bedrifter i Norge kan ta purregebyr, men jeg tror ikke de kan ta så mye som 250 kr (tror det er max 50kr). Det er jo mer forståelig for de har tross alt ekstrautgifter med å sende ut en ny faktura, men jeg tror det skal gå min 10 dager over forfall før de gjør det.
Gjest Vampyra Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 Så utrolig teit!! Jaja.. ikke så mye å gjøre med det
Gjest Miss_alexandria Skrevet 25. mars 2007 #6 Skrevet 25. mars 2007 Jeg betalte den tre dager for sent i fjor. Først mange måneder senere fikk jeg en regning på 250 kr. Må si jeg første skjønte lite og ble utrolig irritert! Grr!
skrue Skrevet 25. mars 2007 #7 Skrevet 25. mars 2007 Så utrolig teit!! Jeg skjønner det er surt, men en frist er en frist. Finnes dessverre altfor mange som ville ha tøyd denne fristen om man ikke satte en grense.
Meme Skrevet 25. mars 2007 #8 Skrevet 25. mars 2007 Det er riktig at du får 250,- i purregebyr om ikke veiavgifta er betalt til riktig dato, og de operer ikke med noe slingringsmonn i fht. dato. Purringa blir vanligvis sendt ut i mai. Eneste andre jeg vet om med lignende purregebyr er statens lånekasse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå