Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig en ganske fin hud, men sliter med en del talg og sorte prikker på nesa.

Jeg har også noen slags nupper på halsen som har vært der en god stund nå.

Når sommeren kommer blir ofte huden min enda fetere (spesielt på nesa), og da kommer kvisene.

Jeg har hørt om Basiron, og lurer på om dette hjelper på fet hud? Eller er det bare på kviser?

Dessuten har jeg også hørt om grønn leire? Hvordan fungerer dette, og er det dyrt? Og hvor får man tak i den helt rene sorten?

Og noen som vet hva disse nuppene på halsen er`. De ligger på en måte under haka og stopper ved siden av nakken.

På forhånd, takk. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henter opp denne igjen, jeg. :erter:

Gjest Yoghurt
Skrevet

Det eneste jeg kan svare på her er om Basiron, og der må jeg bare si at den er svært sterk. Fungerer som en DRØM på kviser, men uren hud har den hvertfall ikke avskaffet her i gården...

Men ellers spør du om ting jeg selv lurer på.. Jeg har også slike "nupper", men det i pannen/utover tinningen.. Tror det bare er urenhud generelt, nuppene utvikler seg av og til til kviser.

Skrevet

Tenker jeg går til innkjøp av en slik Basiron krem, i tilfelle jeg får kviser også. Takk for hjelp hvert fall :)

Ja, disse nuppene, de er bare der, og innimellom begynner de å klø synes jeg. Og noen ganger utvikler de seg til kviser. Regner med vi da har det samme problemet.

Så var det det å forebygge uren hud, da. Og det er da jeg lurer på denne grønne leira som blir anbefalt. Hvis det er noe annet som egner seg veldig til å forebygge dette må dere gjerne komme med tips, bare det ikke er så altfor dyrt :)

Gjest Yoghurt
Skrevet

Hehe det er jo som om du snakker for meg jo *passe på at tråden holder seg høyt oppe*

Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale grønnleire! Veldig effektiv og dyprensende. Husker dessverre ikke hvor jeg bestilte den fra sist på nettet, men hvis dere søker på grønnleire, kommer det sikkert opp diverse linker som kan hjelpe dere. Jeg har bestilt fra norsk side. Skal ta og sjekke om jeg finner den igjen!

Skrevet

Hm. Jeg fant adressen til den nettsiden jeg bestilte fra sist, men jeg kom dessverre ikke inn der. Vet ikke om den er nedlagt eller hva?! Nettstedet er www.spashop.no og grønnleiren jeg ville anbefale heter Argiletz grønnleire.

Dere får sjekke ut og se om dere kommer inn på dette nettstedet.

Skrevet

Takk for hjelp :D

Tenkte jeg skulle droppe å kjøpe det på nettet. Hvilke butikker får man kjøpt dette på? Apotek? Noe annet?

Skrevet

jeg vil anbefale siliceagel, fåes hos vita. smøres på fuktig hud, la virke i 10 min og skyll av. 3 ganger om dagen. mye bedre enn basiron for den kan bli litt for sterk for følsom hud.

Skrevet
jeg vil anbefale siliceagel, fåes hos vita. smøres på fuktig hud, la virke i 10 min og skyll av. 3 ganger om dagen. mye bedre enn basiron for den kan bli litt for sterk for følsom hud.

Det var noe nytt. På pakken står det at det er godt for magen, men har ofte hørt at den er veldig bra for hår og negler. Mener du at den hjelper mot kviser eller sorte prikker?

Skrevet

Ja, grønnleire ble jeg faktisk anbefalt av min hudpleier å kjøpe...

Har ikke prøvd det enda, men har planer om det... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...