Gå til innhold

Klamydia?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Hadde ubeskytta sex med en god venn for noen dager siden....

Han har vært i et forhold lenge, nylig slutt, så jeg antar jo at han ikke har hatt noen sykdommer ( veldig orntlig gutt, super seriøs, ingen grunn til å tro noe annet)

Samme gjelder for meg, vært i et forhol i sju år, å aldri hatt sykdom tidligere.

Nå vil jeg jo snarest mulig til legen for å sjekke meg, blandt annet for klamydia. Fikk plutselig skikkelig angst for å være smittet, å føler meg så dum viss jeg spør han nå om han er sikker på at han er frisk( han sier jo garantert ja, det gjør vel de fleste uansett)

Greia er at jeg leste at evt så vises d ikke at en har klamydia før etter 1-2 uker? stemmer dette? er jeg nødt til å vente så lenge før jeg kan gå å teste meg?

Blir en smittet super lett eller ? har aldri hatt sex med andre ennn min ex samboer, så dette er så nytt for meg:(

angrer jo litt nå ( skulle jo brukt kondom, jeg hvet, men stoler jo på han da er super forelska :klem::) ( å så var det utrolig godt faktisk;) :sjarmor: )

Takk for evt svar å hjelp:)

Skrevet

Høres ikke ut som det er så veldig stor sannsynlighet for at du har blitt smittet hvis begge har vært i lange forhold og ikke vært utro/hatt mange partnere etter at det ble slutt. Han ville sannsynligvis merket det hvis han var smittet, og din tidligere partner ville sannsynligvis også merket det om du hadde det før dere ble sammen og hadde smittet ham(oftest jenter som har symptomfri klamydia).

Det tar visst en stund før smitten kan påvises, så ville nok ventet et par uker. HVIS han skulle ha klamydia så smitter det veldig lett ja, særlig til oss jenter som har veldig stor slimhinne, der smitten lettest trenger igjennom.

Skrevet

Men selv om sjansen for at du har blitt smittet er veldig liten, så ville jeg testet meg. Da slipper du å gå rundt å lure :)

Skrevet

Ja, jeg syns absolutt du skal teste deg med en gang. Jenter får ikke alltid symptomer på klamydia i det hele tatt, og går man med dette lenge, kan det føre til tette eggledere som igjen fører til sterilitet. Dessuten er det jo andre ting, feks HIV du bør testes for. Selv om det ikke høres ut som det er særlig sannsynlighet for det, er det mye bedre å være på den sikre siden. =)

Skrevet

Jeg hadde ringt legekontoret og bedt om å få levert en urinprøve. Så sender de den inn og du har svar på om du er smittet etter bare noen dager. Veldig greit, og da slipper du vente på å få time :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...