Gå til innhold

Dogville

snøfnugg

Anbefalte innlegg

Jeg så på Dogville i natt. Syns den var kjempebra,men var såååå trøtt og fikk

ikke med meg slutten. Jeg har ikke mulighet til å leie den i helga. Derfor lurer jeg på om noen kan fortelle meg slutten? jeg var kommet til der hvor "alle" utnyttet Grace seksuelt og barna spottet henne. Hun var lenket fast og kjempesliten. Tom sa til henne at han mente hun burde bygge opp ny tillit til Dogville innbyggerne ved å fortelle de alt på et møte i misjonshuset.

Hva skjedde etter dette?

Det var en sterk film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter en stund bestemmer innbyggerne seg for å ringe til dem som leter etter Grace for å få belønning, Tom gjør dette. Det viser seg å være faren hennes (husker ikke om det kom frem tidligere i filmen, jeg misset nemlig begynnelsen :), han er tydeligvis en stor gangster og Grace flyktet fra ham fordi hun ikke ville være en del av det livet. Han dukker opp med gjengen sin, snakker med datteren og de forsones. Han dreper alle i landsbyen, menn, kvinner og barn, og brenner den ned. Grace skyter selv Tom. Burde kanskje ikke synes dette var en god slutt, men deilig å se at de slemme virkelig får som fortjent for en gang skyld. Husker dessverre ikke om det var noe mer viktig som skjedde før dette, med det var hvertfall slutten.

Syntes også dette var en genial film!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leeloo! :)

Tusen takk for svar. Ja jeg ønsket at Grace skulle få sin hevn til slutt. Syns hun gikk gjennom så mye vondt. Godt å høre at slutten ble som jeg ønsket. ;)

Endret av snøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...