Gjest Silmarill Skrevet 24. mars 2007 #2 Skrevet 24. mars 2007 Hmmmmm :klø: er det farlig eller bra ? Uansett la dem komme, jeg har aprilistene klare jeg........
Gjest Corto Maltese Skrevet 24. mars 2007 #3 Skrevet 24. mars 2007 Hmmmmm :klø: er det farlig eller bra ? Uansett la dem komme, jeg har aprilistene klare jeg........ ← ja men ikke så farlige som Septemberristene.
Gjest Silmarill Skrevet 24. mars 2007 #4 Skrevet 24. mars 2007 ja men ikke så farlige som Septemberristene. ← Du har rett i det da, Aprilistene er faktisk farligere.
Gjest Corto Maltese Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 Du har rett i det da, Aprilistene er faktisk farligere. ← ja men aprilistene er ikke så farlige som novemberristene
Gjest Silmarill Skrevet 24. mars 2007 #6 Skrevet 24. mars 2007 ja men aprilistene er ikke så farlige som novemberristene ← Jeg hører du sier det, men jeg sier jo at Aprilistene er farligere enn novemberistene - ergo er aprilistene farligst!
Gjest Corto Maltese Skrevet 24. mars 2007 #7 Skrevet 24. mars 2007 Jeg hører du sier det, men jeg sier jo at Aprilistene er farligere enn novemberistene - ergo er aprilistene farligst! ← hvorfor er aprilistene så farlige ?
Gjest Silmarill Skrevet 24. mars 2007 #8 Skrevet 24. mars 2007 hvorfor er aprilistene så farlige ? ← Det kan jeg ikke si, for da tar du aprilistenes farlige knep! Min munn er tett som en sil
Gjest Corto Maltese Skrevet 24. mars 2007 #9 Skrevet 24. mars 2007 Vet du i det helle tatt hvem Desemberisten er ?
Gjest Silmarill Skrevet 25. mars 2007 #10 Skrevet 25. mars 2007 Vet du i det helle tatt hvem Desemberisten er ? ← Du kan nok mer, men jeg kan litt da! I 1826 reiste ei gruppe musikanter kalt Desemberistene rundt i tsarens Russland. Ei kald desembernatt skulle de spille foran en mengde med proletarer i St. Petersburg. Tilfeldighetene skulle da ha det til at sangeren Sergei Petrovich Ivanov var i dårlig forfatning etter en mindre heldig lunsj dagen i forveien. Da han sang det ellers så poetiske "Pies, to undressed lurkers of the girl, all overgrow the plate," hørtes det ut som: "Rise, you oppressed workers of the world, and overthrow the state." Publikum var fra før i dårlig humør på grunn av tsarens harde regime, det kalde været og ikke minst den noe liberale oppsetningen av "King Lear" tidligere på dagen, der narrens rolle ble spilt av en cocker spaniel som bjeffet sine linjer i respons til sine motspillere. Folket tok derfor Ivanovs nye strofe til hjertet og satte i gang et statskupp. Med navn etter musikantene ble de revolusjonære effektivt stoppet og sendt til Sibir.
Gjest Corto Maltese Skrevet 25. mars 2007 #11 Skrevet 25. mars 2007 (endret) Desemberistene var en opprørs gruppe som den 14\26 desember 1825 kalt the decemberit revolt eller uprising. Fra den russike hæren 3000 soldater som ville styre Russland mot en mer liberal politisk styring. Og vekk fra at tsaren hadde all makten til et mer system lik det de så i vest europa. opprøret ble slått ned av Nicholas 1 ( 1796-1855 ) tsar fra 1825 til 1855 bare for og nevne det i Russland under tsarene så brukte de den julianske kalender som da var den 14 desember. Mens i resten av verden utenfor det russike imperiet så var det 26 desember. Så opprøret skjedde 14 desember i Russland men f,eks i England var det 26. http://en.wikipedia.org/wiki/Decembrist_revolt Endret 25. mars 2007 av Corto Maltese
mysan Skrevet 26. mars 2007 #12 Skrevet 26. mars 2007 I 1825? Og nå er de på vei hit altså? Skummelt - vandrende skjeletter er aldri hyggelig å få på besøk. Det vet jeg forresten ikke noe om, da det ikke har skjedd meg tidligere.. for alt jeg vet kan det være veldig hyggelig, men hva serverer man dem? Alt vil jo renne tvers igjennom... hmmm
Yme Skrevet 27. mars 2007 #13 Skrevet 27. mars 2007 min munn er tett som en sil ← Oæo! Jeg skal aldri fortelle deg hemligheter mer
Gjest Corto Maltese Skrevet 27. mars 2007 #14 Skrevet 27. mars 2007 Jeg hører du sier det, men jeg sier jo at Aprilistene er farligere enn novemberistene - ergo er aprilistene farligst! ← At du sier det gjør dem ikke farligere
Gjest Silmarill Skrevet 27. mars 2007 #15 Skrevet 27. mars 2007 I 1825? Og nå er de på vei hit altså? Skummelt - vandrende skjeletter er aldri hyggelig å få på besøk. Det vet jeg forresten ikke noe om, da det ikke har skjedd meg tidligere.. for alt jeg vet kan det være veldig hyggelig, men hva serverer man dem? Alt vil jo renne tvers igjennom... hmmm ← At du sier det gjør dem ikke farligere ← Nei, men de er det uansett
Gjest Corto Maltese Skrevet 27. mars 2007 #16 Skrevet 27. mars 2007 Nei, men de er det uansett ← de er nok ikke det.
Gjest Corto Maltese Skrevet 27. mars 2007 #17 Skrevet 27. mars 2007 I 1825? Og nå er de på vei hit altså? Skummelt - vandrende skjeletter er aldri hyggelig å få på besøk. Det vet jeg forresten ikke noe om, da det ikke har skjedd meg tidligere.. for alt jeg vet kan det være veldig hyggelig, men hva serverer man dem? Alt vil jo renne tvers igjennom... hmmm ← det er ikke skjeletter som kommer når de døde går igjen men ånden. Det burde du da vite du som er så overlgen klok alle andre
Gjest Silmarill Skrevet 27. mars 2007 #18 Skrevet 27. mars 2007 (endret) de er nok ikke det. ← Hva får deg til å si det? Er Novemberistene farligst i verden da eller? Endret 27. mars 2007 av Silmarill
Gjest Corto Maltese Skrevet 27. mars 2007 #19 Skrevet 27. mars 2007 Hva får deg til å si det? Er Novemberistene farligst i verden da eller? ← svar på hvorfor aprilistene er så farlige så skal jeg si hvorfor novemberistene er det
Gjest Silmarill Skrevet 27. mars 2007 #20 Skrevet 27. mars 2007 (endret) svar på hvorfor aprilistene er så farlige så skal jeg si hvorfor novemberistene er det ← Aprilistene er farlige fordi dem er farligst! De er udødelige og de eier ingen smerte, de er altså levende og ikke bare ånder som novemberistene er. De har et hemmelig våpen som jeg ikke kan si høyt hva er, men ingenting overgår dette våpenet! Ingenting annet Kan ikke si mer enn dette! Endret 27. mars 2007 av Silmarill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå