Gå til innhold

Fort..ditt beste råd mot vondt i halsen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med ufattelig vondt i halsen og trenger ditt beste råd for å bli kvitt det.

Hva hjelper?

Trodde forøvrig ikke at man skulle få sånn vondt i halsen etter å ha tatt mandlene? Jeg tok de for 7 år siden og nå sitter jeg altså her med store smerter når jeg spiser og svelger og det kjennes ut som det er "noe" der.

Råd mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde at man lettere fikk infeksjon i halsen hvis man tok mandlene..

Men tips: Varm lemonade. Er veldig smakfult for den saks skyld også. Lag lemonaden som om du skulle gjort det på en varm sommerdag, bare putt kokende vann oppi. Pass på at den avkjøles. Det lindrer veldig på halsen (gjorde hvertfall på min nå som jeg har hatt skikkelig vondt lenge). Ellers er honning blandet i varm melk fint.

Skrevet

Det som gjør susen for meg er å knuse to (eller fler hvis du orker) hvitløkbåter og smøre disse på en brødskive, gjerne med litt olivenolje på, da blir det faktisk godt også ! Mulig at omgivelsene vil reagere en smule, men...

Skrevet

Jeg sverger til Vademecum, ublandet. Slenger ned noen dråper i halsen, det svir og er ikke godt, men hvis jeg gjør det morgen og kveld går halsvondten fortere over. Drikker også store mengder varm te med honning.

Skrevet

Vekk i morgen eller Curamed Hals er suverent.

Spis "hele tiden" - ikke bare en i timen. Etter at jeg begynte med det - har jeg ikke hatt en eneste halsbetennelse - tidligere hadde jeg mellom tre og fem runder med antibiotika i året.

En skive med frisk ingefær i munnen hjelper også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...