Gå til innhold

Bør jeg ta angrepille

Anbefalte innlegg

Gjest vimselot
Skrevet

Er det for sent å ta angrepille når det er to døgn siden samleie?

Jeg vil ikke bli gravid så jeg kan ikke ta sjansen, men angrepiller er jo stappa av hormoner, så kanskje en baby er litt nusselig? (pappan skal få den, vær sikker damer. Her finnes ikke noe morsinstinkt...

Men kan noen svare på spørsmålet mitt, for jeg tror ikke han blir så lykkelig...

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Den skal tas innen 72 timer etter samleie hvis jeg husker rett. Bør ta den så fort som mulig for da er sjansen større for å hindre graviditet.

Gjest StockDama
Skrevet

angrepillen funker sånn ca 72 timer etter samleie...skulle jeg mene,ellerno.

Skrevet

Det er to piller (visst det ikke er forandret siden jeg tok andrepille)

Spiser 1. pille. Så er det vel hmmmmm...... 12 timer så ta pille nr 2.

Kaster du opp innen to timer etter inntak skal man visst kontakte lege for da kan det hende at kroppen ikke har tatt opp pillen. Men det står på papiret som følger med.

Gjest vimselot
Skrevet

Så to døgn etterpå er for sent? Nå er det snart tre døgn for apoteket er stengt.

Gjest Vampyra
Skrevet

Da begynner det å bli relativt sent ja! Hvis du har stor tro på at du kunne blitt gravid hadde jeg hoppa i bilen til nærmeste døgnåpne apotek...

Hvis du går på p piller kan man faktisk bruke de som angrepille, jeg gjorde det en gang (med veiledning fra kyndige) Men da må du vite hva du driver med...

SUSS vet alt om slike ting.

Gjest Gjest
Skrevet

2 døgn = 48 timer- Angrepillegrensen er på 72 timer, men enkelte hevder 5 døgn (forutsatt tatt før eggløsning, kan forskyve den, og med tanke på at sædceller lever i opp til 5 døgn vil den fortsatt ha en virkning.)

Men har ikke du fått en smell i knollen? Er vel ikke lurt å pøse ned en slik dose da?

Skrevet
Det er to piller (visst det ikke er forandret siden jeg tok andrepille)

De har forandra det nå, det er bare en pille. Og den bør tas så fort som mulig.

Gjest Gjest
Skrevet
De har forandra det nå, det er bare en pille. Og den bør tas så fort som mulig.

Nei, det er bare det at det mest markedsførte merket (NorLevo) er 1 pille. Postinor er fortsatt i salg.

Gjest vimselot
Skrevet

Det er ingen fare. Jeg er bare såå sint, og jeg vil ikke bli mamma, det må jo fosteret forstå. Jeg ber den bare gå?

Hvis det verste har skjedd, så får pappaen ungen men ... kanskje jeg har litt morsfølelser, og bidraget vil være på 20 tusen hver mnd... Men jeg vet at han vil krangle med meg, men jeg er IKKE gravid,...

Gjest StockDama
Skrevet

to piller, begge tas med engang, ca 150 kr for en pakke.

tiden kan som sagt over skyves litt.

Og om det er no trøst, sjangsen for å bli gravid er ikke så stor at du trenger å freake ut helt enda =D

Gjest vimselot
Skrevet

Takk for trøsten. Jeg Er ikke gravid, men det er sæd i meg nå....

Jeg har ikke telt dager og sikre perioder, fordi jeg ikke planla å ha sex.

Det har sikkert gått bra, men jeg er veldig fruktbar... dvs. jeg ser ut som forci jeg har smal midje og brede hofter... (fan, jeg skal aldri mer ha sex, hva bryr jeg meg om 20 tusen i bidrag, ingenting)

Skrevet

Er dette kødd eller?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...