pusejenta Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Til sommeren drar jeg på ferie... Har ikke så mye feriepenger i år, så fremover vil jeg prøve å leve skikkelig billig. Kommer ikke akkurat til å sulte meg selv, men heller prøve å handle inn slik middagen blir billig osv... Jeg er alene så kan redusere til det minimale. Noen tips? Gøy å ha sånne mål
Vipsen Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 (endret) Kjøp brød på tilbud, skjær i skiver og frys ned. Ta opp kun det du trenger. Kjøp ost på tilbud, rasp opp og frys ned, ta opp kun det du trenger til brødet og lag ostesmørbrød i ovn eller micro. Endret 24. mars 2007 av Vipsen
pusejenta Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2007 Kjøp brød på tilbud, skjær i skiver og frys ned. Ta opp kun det du trenger. ← Blir lite brød.... Har ferdig lunch på jobb og spiser sjeldent frokost. blir frokost blanding,,,,,,, Flere tips?
Gjest StoreSky Skrevet 23. mars 2007 #5 Skrevet 23. mars 2007 -ikke gå ut (øl, konserter, etc) -ikke kafè-besøk -handle en gang i uka, mindre sjanse for å plukke med seg ekstra ting -tenkte etter "trenger jeg virkelig dette?" når man skal handle noe (klær, sminke, bøker/musikk, etc) -sykle/gå istede for buss/bil - tenke gjennom alle abonnementer man har, om de er nødvendige (trening, bil, aviser, ekstra tv kanaler,etc)
Susannah Skrevet 23. mars 2007 #6 Skrevet 23. mars 2007 Kanskje du finner noen gode råd her : http://www.hvordansparepenger.com/
*Zoe* Skrevet 23. mars 2007 #7 Skrevet 23. mars 2007 (endret) Her finner du også noen gode råd: http://www.pengevett.info/ http://www.dinside.no/php/art.php?id=344620 Endret 23. mars 2007 av *Zoe*
Frey Skrevet 23. mars 2007 #8 Skrevet 23. mars 2007 Gå igjennom skuffer og skap og selg det du ikke bruker - da får du både inn penger pluss at du får ryddet Spis middag hos venner og familie. Sjekk om du kan skifte til et gunstigere telefonabonnement, strømavtale, internettabonnement, forsikring. Spar på telefon og strømbruk, la andre ringe deg eller ring fra jobb, bruk pledd hvis det blir kaldt. Slutte og røyke og drikke alkohol og brus. Drikk vann, det er gratis, det metter og er rensende og slankende Handle på tilbud. Gå/sykle på jobb. Gjør gratis ting i helgene som å gå tur, besøke venner osv. Skaff deg en svisrute: gratis trim og ekstra penger.
pusejenta Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 23. mars 2007 Thanks for alle svar, ble happy! Jobber 100% så avisrute tror jeg blir tøft. Venninna mi har reklame rute og det er sørenmæ ikke mye ho tjener ekstra der..... og ho sliter seg ut (mener jeg) Har strøm inkl i leiepris så lite å spare der.... Men å handle 1 dag i uka er jo kjempesmart! Pleier ofte å lage flere porsjoner mat også når jeg lager å fryse ned..... Skal begynne å kjøre mc til jobb og der jeg kan, sparer både bom og bensin Blir gøy å se hva jeg kan klare
pusejenta Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 23. mars 2007 Har masse tøy til overs.... Kansje jeg skulle prøve qxl? Noen som har erfaring med det? Har bare handlet der, aldri auksjonert.....
Gjest Thalassa Skrevet 24. mars 2007 #11 Skrevet 24. mars 2007 ikke prøvd qxl, men finn.no er jo også et godt alternativ, har sett masse klær der iallefall.
*Zoe* Skrevet 24. mars 2007 #12 Skrevet 24. mars 2007 Jeg har god erfaring med QXL. Jeg hadde som betingelse at pengene skulle være inne på min konto før jeg sendte fra meg varene.
Gjest Silmarill Skrevet 24. mars 2007 #13 Skrevet 24. mars 2007 Mitt beste sparetips er å ta sovepiller og sove mest mulig for da slipper du å bruke noen penger
Rhiakath Skrevet 24. mars 2007 #14 Skrevet 24. mars 2007 Ha en sparebøsse på benken (med lås og gjemt nøkkel) som du putter alle pengene du har til overs på. Når du handler blir det gjerne noen enkroninger og femkroninger som du ikke kommer til å savne nevneverdig. Jeg gjør det og sist jeg tømte sparebøssen min var det enkroninger, femtiøringer og femkroninger til en verdi av 1000 kroner
Catzy Skrevet 27. mars 2007 #16 Skrevet 27. mars 2007 Finn ut hvilke kulturtilbud som er gratis. En del museer er gratis, og noen konserter. Finn ut hva som er interessant, og legg opp til å dra på disse i stedet for å enten ikke gå ut, eller å betale for det. Kjøper du kaffe eller noe annet på vei til jobb? Der kan du sikkert spare en del på å la være.
Gjest Fruktfat Skrevet 28. mars 2007 #17 Skrevet 28. mars 2007 (endret) -fram til sommeren klarer du deg uten aviser, blader, bøker og cafèbesøk. -du skriver du har endel klær til overs, så da kjøper du ikke klær før ferien. -spis deg mett før du handler, og handle en gang i uka (da har du selvfølgelig planlagt middagene på forhånd). -kan du sykle eller gå på jobb så gjør du det -alltid matpakke, samme hvor kjedelig det er. er man sulten så går det ned -vann istedet for brus -om du MÅ ha kaffe, kjøp statoilkoppen -one call er det billigste mobilabbonementet, bytt idag -er man alene er det ikke alltid det lønner seg å lage mat fra grunnen av (faktisk), så regn litt på det -handle på rema, kiwi o.l -ha med bæreposer selv til butikken -pante alltid flasker -ta gjerne ut kontanter en gang i uka, spar resten (du klarer deg på 1000,-/uka) Endret 28. mars 2007 av Fruktfat
honey21 Skrevet 28. mars 2007 #18 Skrevet 28. mars 2007 Hva med å sette hele lønnen inn på en annen konto, og kun overføre f.eks. 1500 kroner til brukskontoen en gang i uken? På den måten vet man at man ikke har mye penger å bruke, samtidig som at du enkelt kan hente litt mer penger hvis du absolutt må. 1500 x 4 = 6000 kroner i mnd. Resten av lønnen har du spart!
Gjest Reisende John Skrevet 29. mars 2007 #19 Skrevet 29. mars 2007 Til sommeren drar jeg på ferie... Har ikke så mye feriepenger i år, så fremover vil jeg prøve å leve skikkelig billig. Kommer ikke akkurat til å sulte meg selv, men heller prøve å handle inn slik middagen blir billig osv... Jeg er alene så kan redusere til det minimale. Noen tips? Gøy å ha sånne mål ← Slutt helt å kjøpe kjøttmat, lån en fiskestang og baser deg på å spise fisk så ofte som mulig. Matauk og friluft (Fisken du får på kaia er helt fin å spise)
Gjest Dallandra Skrevet 29. mars 2007 #20 Skrevet 29. mars 2007 Grønnsakssuppe med "norske" grønnsaker er billig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå