Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg trenger råd og tips om noen gode solkremer som virkelig fungerer.

Jeg har en brannskade og huden min tåler derfor veldig dårlig sol. Tidligere har jeg brukt Vichy sin solkrem med solfaktor 60 i ansiktet og 30 på kroppen. Men denne solkremen er så utrolig fet.

Er det noen av dere som vet om en solkrem med høy solfaktor som ikke er så fet, men heller trekkes godt inn i huden og ikke blir liggende som et fettlag utenpå?

En annen ting som er fint med solkrem som ikke er fet er at man kan bruke sminke :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Vichy har flytende solkrem for ansiktet med faktor 60. Den burde være en aktuell kandidat, i hvertfall.

Skrevet

Tror det var nettopp denne hun hadde brukt men ikke likte?

Skrevet

Også interessert i en solkrem til ansiktet som ikke er fet.

Burde det forresten ikke fast vært solfaktor på alle dagkremer? Jeg har nå Vichy dagkrem fra Apoteket og tror ikke det var på den.

Noen som vet om dagkremer med solfaktor?

Skrevet

Matis har en veldig god solkrem for ansiktet som jeg har brukt.

Dessverre er den ganske dyr, men kan sterkt anbefales.

Gjest Deception
Skrevet

Vichy har flere varianter; den jeg mente på er i en liten tubeflaske, og er helt flytende. Men de har også en variant i vanlig tube, og den er ganske fet i konsistensen. Ellers skal La Roche Posay (apotek) ha gode solkremer, men jeg har ikke prøvd dem selv. Jeg har dessverre et blandet forhold til solkremer selv, for jeg synes de får meg til å klø.

Skrevet

Uff, ja fete solkremer er noe her, jeg ender alltid opp med kviser av dem.

Skrevet

Bruker selv La Roche Posay Anthelios XL SPF50+ Fluide Extreme. Den er ikke fet, og passer bra under sminke. Den gir et lite hvitskjær hvis man bruker mye, så man bør bruke sminke over. Den passer kanskje ikke så bra for de med veldig mørk hud heller. Har ikke fått noen kviser av denne (får kviser og tette porer av de aller fleste kremer).

Skrevet
Bruker selv La Roche Posay Anthelios XL SPF50+ Fluide Extreme. Den er ikke fet, og passer bra under sminke. Den gir et lite hvitskjær hvis man bruker mye, så man bør bruke sminke over. Den passer kanskje ikke så bra for de med veldig mørk hud heller. Har ikke fått noen kviser av denne (får kviser og tette porer av de aller fleste kremer).

Støtter denne, bruker La Roche-Posay SPF50+ daglig vår/sommer. Fungerer fint både med og uten sminke, faktisk er den bedre "underlag" en mange vanlige ansiktskremer jeg har prøvd. Ikke hatt problemer med kviser heller.

Skrevet

Jeg har også kjøpt en Vichy solkrem som har vært utrolig bra i forhold til denne tematikken. Den hadde en helt flytende vannaktig konsistens. Kanskje den samme som Deception foreslo? Den må helt klart ikke forveksles med den alminnelige Vichy solkremen.

Skrevet

Jeg har hatt en solkrem fra Biotherm som var for ansiktet og for fet hud. Den var faktor 10, men finnes kanskje i høyere faktor også.

Gjest Yoghurt
Skrevet

Jeg har brukt en solkremen fra Babyline i det siste, faktor 25. Kjøpt på apoteket. Den er ganske vanskelig å smøre ut, tørr på en måte, men så snart det er gjort merker jeg ikke at jeg har den på en gang..

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg har vært veldig fornøyd med Shiseido sine solprodukter, særlig sprayen som du kan bruke på hele kroppen og i håret og som ikke er fet i det hele tatt (spf 15).

De har en krem til ansiktet med spf 30, og god uva-beskyttelse, extra smooth sun protection cream, som kanskje er verdt å prøve. De har også et par produkter med spf 50. Ingen av disse har jeg prøvd, men det går jo an å be om en prøve på parfymeriet.

Gjest blixen
Skrevet

Nå har jeg prøvd Dermalogica oil free matte block spf 20, og den virker bra. Ikke fet og trekker lett inn. Men prisen er høy; 500 kr for en tube(kanskje 50 ml). :overrasket:

Har ikke bestemt meg om jeg skal kjøpe den. Fikk en prøve, så jeg skal teste de nærmeste dagene. Vel verdt pengene hvis huden blir fin. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...