Orthia Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Jeg husker vagt en slags kileregle vi brukte på hverandre som barn, og er ute etter hele teksten. Det jeg husker er: Ti stikk(kniver?) i ryggen blodet renner Hestene biter Edderkoppen spinner .... Hver linje ledsages av klyping og kiling. Noen som kan hele reglen?
Kayli Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 "Ti stikk i ryggen, blodet renner, edderkoppen kryper, ormen biter, egget knuses..." Sånn var den hos oss, men kan seff ha lokale variasjoner..
Gjest Silmarill Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 Den har ikke jeg hørt før! Husker bare den der med mus og hus jeg!
Gjest Kitten Skrevet 23. mars 2007 #4 Skrevet 23. mars 2007 (endret) Hmmm.. Jeg husker den sånn her kniven stikker blodet renner Edderkoppen spinner Hestene biter "nå er du død!!!" ---->etterfulgt av krafse tak i sidene. edit: har kommet på litt og litt underveis.. Endret 23. mars 2007 av Kitten
Gjest _Leela_ Skrevet 23. mars 2007 #5 Skrevet 23. mars 2007 (endret) Den her har jeg også vært borti, men husker ikke hele, men versjonen vi brukte gikk iallefall i den duren her Kniven stikker, kniven stikker (imitere knivstikk i ryggen) Blodet renner, blodet redder (dra fingrene nedover ryggraden) Edderkoppen kommer, edderkoppen kommer (kravler oppover ryggen) Hesten biter, Hesten biter (klype i nakken eller var det sidene) Egget knuses, egget knuses (kakke fingertuppene på hodet og spre de) Fryser du...? (kile i nakken) Vet ikke helt om jeg har husket alt eller om det er helt korrekt, men tror den gikk sånn der jeg bodde. Også prøvd meg på en liten beskrivelse av medfølgende bevegelser. Kanskje ikke helt vellykket... Husker også at vi gjentok hver linje to ganger og dermed hver bevegelse to ganger. Endret etter å ha tenkt litt natt, kom på den litt bedre, men ennå ikke perfekt. Endret 24. mars 2007 av _Leela_
Vannmelon Skrevet 23. mars 2007 #6 Skrevet 23. mars 2007 Vi brukte denne: Kniven stikker ("stikk" med finger øverst i ryggen) Blodet renner (dra fingeren nedover ryggen) Hesten biter (klyp i sidene) Edderkoppen spinner ("krafsebevegelser" oppover ryggen) Grøss (lag ekkel bevegelse i nakken)
wok Skrevet 24. mars 2007 #7 Skrevet 24. mars 2007 Bank, bank, (slå på hver side av skuldrene) blodet renner (La fingeren gli nedover ryggen) egget knuser (Knyttet hånd som sprer fingrene i hodet) nåla stikker (Dra i ett hårstrå ) Grøsser du? ("klype" i nakken)
Gjest Eir Skrevet 24. mars 2007 #8 Skrevet 24. mars 2007 Sånn har jeg lært den: Kniven stikker (stikk med fingeren øverst på ryggen) Blodet renner (trekker fingeren nedover ryggen) Edderkoppen kryper (kravler med hånda opp ryggen) Hesten biter (klyper i nakken med hele hånda) Fryser du? (sagt i en lett tone, og med en lett klask på ryggen)
Elanor Skrevet 24. mars 2007 #9 Skrevet 24. mars 2007 Dette er varianten jeg kan: Kniven skjærer (trekker fingeren nedover ryggen) Blodet renner (trekker flere fingre i sikk-sakk-bevegelser nedover ryggen) Edderkoppen kryper (fingrene kravler oppover ryggen) Hesten biter (ta klypetak i nakken) SKJELETTET HOPPER!!! (Kile i sidene)
Gjest silkesvarten Skrevet 24. mars 2007 #10 Skrevet 24. mars 2007 denne lærte jeg... kniven stikker blodet renner edderkoppen kryper ... edderkoppen kryper gresset vokser ,... gresset vokser.. hunden biter.hunden biter cri cri
Mediocre Skrevet 25. mars 2007 #11 Skrevet 25. mars 2007 Kniven stikker kniven stikker blodet renner blodet renner edderkopper kravler edderkopper kravler egget knuses egget knuses hunden biter hunden biter DØD!
Nightingale Skrevet 25. mars 2007 #12 Skrevet 25. mars 2007 (endret) Og her er min versjon: Kniven stikker Blodet renner Hesten biter Edderkoppen krafser Hanen galer! Endret 25. mars 2007 av Nightingale
Gjest Fruktfat Skrevet 28. mars 2007 #13 Skrevet 28. mars 2007 og jeg har lært fire bank i ryggen knivene stikker (blodet renner?) hestene biter edderkoppen kryper egget knuser frys fryser du? jeg husker at den begynte med "fire bank i ryggen" -det var det den het- og slutter med egget knuser og frys fryser du, det imellom husker jeg ikke rekkefølgen på.
Orthia Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #14 Skrevet 28. mars 2007 Takk for alle svar! Det var mange ulike varianter her. Nå har også min barndoms regle dukket opp fra hukommelsen, og den gikk slik: Ti stikk i ryggen Blodet renner Hesten biter Edderkoppen spinner Slimet renner Morder'n kommer Du grøsser...
Gjest Anonym Skrevet 1. september 2012 #15 Skrevet 1. september 2012 Kryss kryss - kryss kryss Kniven skjærer Blodet renner Hesten biter Edderkoppen klatrer Egg på hodet Maur i nakken Kald vind Fryyyyys...
Harlekin Skrevet 1. september 2012 #16 Skrevet 1. september 2012 Jaja, unger er blodtørstige vesener ...
Marikke Skrevet 1. september 2012 #17 Skrevet 1. september 2012 Ett egg i huet, slimet renner (dunke på hodet og dra fingrene nedover hode og rygg) Hesten biter, blodet renner (klype på sidene av ryggen og dra fingrene videre nedover mot rompa) Edderkoppen spinner, og du grøsser (kile oppover ryggraden og ta tak i nakken)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå