Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg holder på å sy en Lundebydrakt (svart). Fra før har jeg en arvet blå nordlandsbunad. Den er veldig fin, men jeg føler absolutt ingen tilhørighet til nordland, så jeg bruker den ikke. Lundeby er jo en drakt, men skulle jeg hatt bunad måtte det blitt Solør Odal, men jeg synes ikke den er noe fin, så når jeg først skal bruke mange tusen kroner og utallige arbeidstimer på å sy en, vil jeg ha en jeg liker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en kongeblå Jelsabunad (Rogaland) med lysbeige vest til :) Den er veldig peen :nigo:

Fikk den til min konfirmasjon :)

Skrevet

Jeg har Sunnmørsbunad (Ørskog) i marineblått med røde strømper (ugift men ikke singel, haha!) og skaut. Kjemefornøyd med å ha koplett bunad!

Er faktisk litt skuffet over at jeg ikke ser flere skaut på sunnmørsbunaden på 17. mai. Det er jo kjempefint, og ikke minst gjør det sånn at jeg slepper å tenke på å styre med håret. Jeg har vært i Oslo på 17. flere år på rad, men gejrne bare sett en eller to med skaut..Og da gjeren med sløyfen i alle mulig rare retninger.

Sunnmørsbunad fra ørskog (i sort, ikke marine)

http://www.norskflid.no/hunf/producthandle...amp;pageid=5002

Koneskaut. Man har også pikeskaut for ugifte jenter (som jeg har). Forskjellen er at frøkenskautet har broderi med farger og koneskautet har broderi i sort.

http://www.norskflid.no/hunf/producthandle...amp;pageid=5002

Gjest Dainty
Skrevet

Jeg har hatt Hardangerbunad siden jeg var baby. Min nåværende fikk jeg sydd til konfirmasjonen. Den har brokadevest i stedet for den typiske ullvesten, og er utrolig vakker :jepp:

Menn i bunad er også utrolig sexy, synes jeg - stramt og veldig mandig! Vekker til live mine "vill sex med bondegutt i høyet"-fantasier :rødme:

Gjest Gjest_Synne_*
Skrevet
Jeg har Valdres bunaden :)

Det har jeg og=) Arva den av moren min=) Hun fikk den når hun var konfimant, og hun har gifta seg med den.. Så når jeg var konfimant så blei den min=) Er utrolig glad i den, arva alt sølvet også=), Men vi har jo en som er mye eldre en denne også, den var mormor sin. Vil også ha den=) Valdres har så mange fine bunader...

Skrevet

Jeg har nordmørs bunaden i mørk rød vest og sort stakk :) Mamma sydde den til min konfirmasjon

Gjest Transemann 35
Skrevet

Har ikke bunad, men vil skaffe meg en til neste år. I år skal jeg låne av søskenbarnet mitt for hun er gravid. Hun skal sende den til meg snart, håper den passer. Det er en sunnmørsbunad og jeg skal bruke den i Oslo.

Gjest stavangerjenta
Skrevet

Jeg har Rogalandsbunad, den svarte, se her

Jeg arvet den etter min mor, og synes den er nydelig! :-)

Skrevet

Jeg har Vest-Opplandbunad.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...