Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har kystdrakten jeg... i vår familie er det ikke så vanlig med bunader bare bestemor som har "skikkelig" bunad. Da jeg ble konfirmert fikk jeg kystdrakten som min mor og bestemor har sydd og brodert. Så den er jeg veldig glad i.

http://www.kystdrakten.no/KD/Kystdrakten.n...ocument&D=D

Men jeg må vel sy den inn litt og justere litt her og der, ettersom den ble sydd slik at både mage og pupper kunn vokse litt, men det har de ikke gjort ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har Solør-Odalbunad, er veldig glad i den og bruker den hver 17.mai, samt har brukt den i dåp, konfirmasjon og bryllup. Den ser slik ut, bortsett fra at min er helt svart. Og lua brukes ikke...

Endret av Sisu
Skrevet

Jeg har setesdalsbunad, og har hatt det hele livet.

Bunaden jeg bruker nå er sydd av min bestemor.

Skrevet (endret)

Slettet.

Endret av Maneo
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har øst-telemarksbunad som jeg fikk av mor i konfirmasjonsgave:D Fine fine kjolen, syns hodeplagget er noe irriterende, detter jo nedi øynene hele tiden=P hehe...

http://www.lailas.net/bunads/images/mettelemark.JPG

med masse søljer, de er jo dyrere enn selve bunaden omtrent :(

Har hatt den i uhm. snart fem år og brukt den uttallige ganger. Føler meg fin i den. Syns vi skal være stolte av bunader! det er særpreg for norge :goodbye:

Skrevet

Jeg vil ha rød Sør-Trønder-bunad, men greier aldri å prioritere å spare til det. Angrer meg hvert år når 17. mai nærmer seg. :kjefte:

Gjest Anerikke
Skrevet

Jeg har blå nordlandsbunad. Mamma laget den, og jeg fikk den til konfirmasjonen. Har knytt frynsene på sjalet selv, da!

Skrevet

Follo bunad.

Bilde

Spiltter ny og gleder meg til å bruke den for første gang på lørdag :)

Skrevet (endret)

Slettet.

Endret av lillesky
Skrevet (endret)

Jeg har Vestopplands bunaden. Den har farmor brodert, og søskenbarnet hennes montert sammen.

Innlegg redigert.

Reglene

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Skrevet

Har ikke lest tråden,kan hende det står nevnt et sted,men spør for det. I dag så jeg en supersøt bunad. Det var liksom en "babydollbunad" :ler: Gikk altså bare til rett under kneet, og skjørtet struttet ut. Den var så fin! Noen som vet hva det kalles? Jeg har aldri hatt bunad,men nå vurderer jeg å spore opp en sånn en!

Skrevet (endret)
Har ikke lest tråden,kan hende det står nevnt et sted,men spør for det. I dag så jeg en supersøt bunad. Det var liksom en "babydollbunad" :ler: Gikk altså bare til rett under kneet, og skjørtet struttet ut. Den var så fin! Noen som vet hva det kalles? Jeg har aldri hatt bunad,men nå vurderer jeg å spore opp en sånn en!

Kanskje det var Setesdal bunaden..

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode....svl=Hovedbilde

Tror den pleier å "strutte" mer enn på den dama der..

Endret av Vixenia
Skrevet

TAKK! Det var den! Men den jeg så var bittelitt kortere :)

Skrevet
TAKK! Det var den! Men den jeg så var bittelitt kortere :)

Bare hyggelig å kunne hjelpe :) Den er kjempe nydelig da.

Gjest Naria
Skrevet

Jeg har Trysil-bunaden. Er veldig glad i den. :)

Gjest Gjest_Peach_*
Skrevet

Jeg har Fåberg-bunad. Kunne ikke finne bilde av den på nettet. Jeg er den eneste her som har den?

Skrevet

Jeg har snart hele den nye rekonstruerte Hedemaksbunaden - den er utrolig vakker, syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...