Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Vestfoldbunad, samme variant som er vist her.

Bestemor sydde den til meg da jeg var i konfirmasjonsalder, selv om jeg ikke ville konfirmeres så fikk jeg bunad :)

Skrevet (endret)
:ler: Endret av M.P
Skrevet

Så mange fantastiske bunads-jenter!

Har gledet meg i hele dag på svar,

og lest hvert enkelt innlegg og sett på hver link!

Sølvet er dyrt, og jeg mister noen ganger mansjett-knappene, og det er godt de selges to og to...

Bunadskoa kjøpte jeg nye i fjor, og de kostet 1000 kr, planlegger å ha de lenge, de er veldig gode!

Er vel på tide å flytte på litt knapper på stakken,

rakk det ikke i fjor,

ble nesten sagd i to! :legrine:

Det er på høy tide; hakke flyttet på noe på 12 år!

Skrevet

Jeg har Nordfjordbunad.

Fikk den til konfirmasjonen for snart 11 år siden.

Gjest lillelou
Skrevet

Og jeg har Tromsbunad med rød vest, sydd til konformasjonen av mamma, farmor og mammas kusine. :)

(forøvrig eneste grunnen til at jeg gadd konfirmere meg...) :sjenert:

Gjest Thalassa
Skrevet

Har beltestakk fra Telemark. Siden disse er forskjellige i broderiene kan jeg fortelle at jeg har rosa og begunder rød farge på broderiene på skjorten og markblomster på forkledet.

Er veldig fornøyd, men må få sydd om overdelen litt siden den ble laget for liten faktisk og snittet er ikke helt slik jeg vil ha det.

Skrevet

Grønn nordlandsbunad.

Men finner aldri en grunn til å bruke den :grine:

Skrevet

Har ikke bunad, og klarer meg fint uten. ;) Men jeg synes det er pent å se på de, spesielt nordlandsbunaden.

Skrevet

Jeg har Østfoldbunad. Fikk den til konfirmasjonen, mamma og mormor har brodert og montert den. Bruker den til 17. mai og til som regel til dåp/konfirmasjon.

Skrevet

Jeg har blå nordlandsbunad.

Skrevet

Jeg har blå romeriksbunad. Til venstre på første bilde. Fikk den til konfirmasjonen, og det er mormor som broderte den. Hun sa jeg skulle få capen når jeg fylte 18, men da orket hun dessverre ikke å brodere lengre :( Nå må jeg få noen til å legge den ut og ned litt, var i trangeste laget sist jeg brukte den.

Skrevet

Silkebrokade er jo klart finest.

Her i byen på 17mai ser jeg veldig få med silkebrokade, men det gjør jo bare min bunad enda finere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...