Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er Østerdøl, og har Marie Aaen(Østerdalsbunaden)

Betalte den selv med komfirmasjonspengene mine i 1995. Det hadde vært tanten min sin før, og det er mormor som har sydd den.

Jeg bruker den hver 17. Mai, og noen ganger i bryllup.

Denne kvinnen mangler forkle foran på stakken

og den lille søte lua

men men ,Her er den

Vis bilder av din og fortell litt om den...

Nærmer oss den store dagen!

Endret av Wonders
Skrevet

Sunnmørsbunad! :) Fikk den til konfirmasjonen, og mamma sydde den.

Skrevet

jeg har vel egentlig ikke bunda, men har kystdrakten :)

Gjest Mayamor
Skrevet

Har mørkblå Bergensbunad (mener den til slutt ble godkjent som bunad). Da jeg fikk den til konfirmasjonen var den ikke godkjent, men hadde betegnelsen festdrakt. ;)

Gjest mystify
Skrevet

Har ikke bunad jeg.. Ikke hatt siden jeg var liten..

Skrevet

Jeg har nordmørsbunaden :)

Skrevet

Jeg har Søre Sunnmøre-bunad og en Ørskogbunad (som er alt for liten).

Gjest Gitte
Skrevet

Jeg har brudebunad fra Lesja. Fikk den av mormor når jeg ble konfirmert. Bunaden er fin, men jeg føler ingen tilhørighet på Lesja/Gudbrandsdalen så jeg håper å få kjøpt meg Lierbunad.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet (endret)

Jeg har sort Lundebybunad som tante og bestemor :)

Endret av Frk. Grønn
Annonse
Skrevet

Jeg har sunnmørsbunad (ørskogsbunad altså)

MED hodeplagg. (dessverre få som bruker skautet)

Jeg fikk den til konfirmasjonen (hodeplagget dog året etterpå)

Og nå må jeg få nytt hodeplagg da... Jeg har jo pikeskaut (med rødt broderi) men skal nå ha det svarte som er på bildet fra juni av, da jeg gifter meg :)

Skrevet

Jeg har Vest Agder Bunad med rynkestakk og rød vest. Fikk den av bestemor i fjor slik at den passer(forhåpentligvis) resten av livet.

Skrevet
Jeg har sunnmørsbunad (ørskogsbunad altså)

MED hodeplagg. (dessverre få som bruker skautet)

Hadde jentelua da jeg var liten, men må innrømme at jeg verken har eller bruker skautet. Mamma sier at det er veldig varmt, og at hun får hodepine av det. har derfor ikke så lyst til å bruke det, selvom jeg vet at jeg burde... :sjenert:

Skrevet

Jeg har ikke noe problem med at det er varmt, det er jo et hvitt linskaut som knytes på, og det slipper da inn luft "bakfra", og det er ikke sort ull eller noe sånn (i motsetning til pikelua)

Hodepine har jeg aldri fått, annet enn en gang det var knytt for stramt, men da bare knøt vi det litt løsere...

Både jeg og mamma har skaut og bruker det, og ingen av oss har vært plaget med at det er for varmt i alle fall. (derimot er det DEILIG på 17. mai å knyte det over ørene, siden det gjerne blåser iskaldt da... )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...