Gjest Pax Skrevet 23. mars 2007 #1 Del Skrevet 23. mars 2007 En gang i fremtiden: Verden har blitt overbefolket, og vi må se oss om etter alternativer. Det blir innført restriksjoner, og du må velge et av følgende bo-alternativer: Det blir bygd boliger under havoverflaten. Disse områdene blir regnet som svært lukrative, og det blir dyrt å kjøpe/leie. Utsikten blir fantastisk, og havbunnen er svært næringsrik, så man kan med hell dyrke mange forskjellige planter. Det blir bygget byer på månen. Månestøvet egner seg svært godt som delmaterial i boligbygging. Som lokkemiddel får man bolig gratis. Man kan reise til jorden en gang i uka. Man jobber enten hjemmefra, eller arbeidsplassen oppretter kontorlokaler på månen. Man kan ikke bevege seg utendørs, men det blir anlagt store innendørs hager og parker. Man dyrker noe selv, men baserer seg stort sett på matvarer fra jorden. Det blir bygget kupler på planeten Mars som man kan bo under. Mars-støvet kan være helsefarlig å puste inn, så beboerne må gå med munnbind for å unngå å puste inn store mengder av støvet. Siden jorden er for langt unna til at man kan sende ut noe særlig med forsyninger, må man satse på å produsere det meste selv. Etterhvert klarer man å forvandle store deler av det ørkenlignende området under kuppelen til et frodig område, og man slipper å gå med munnbind. Siden dette alternativet er mer risikabelt enn å bo under vann eller på månen, får man svært god betaling for å bo på Mars. Hva ville du valgt? (Ok, sær poll, men tanken datt nå engang ned i hodet mitt. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 23. mars 2007 #2 Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg tror utsikten fra månen er mer fantastisk, så jeg ville nok valgt å bo der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 23. mars 2007 #3 Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg velger månen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 23. mars 2007 #4 Del Skrevet 23. mars 2007 Milde du. Du har god fantasi så kan du ikke komme med to andre levesett og planeter? Hvorfor kan jeg ikke bo på jorda. Noen må jo være her også, slik at de på månen kan komme på besøk til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sexy Skrevet 23. mars 2007 #5 Del Skrevet 23. mars 2007 Mars er rød og rød er min yndlingsfarve. Og siden alle går med munnbind, slipper man dårlig ånde. Dessuten får jeg så masse penger for å bo på mars at jeg kan kjøpe meg en bungalow på månen og en undervannsgrotte med korallgardiner på jorden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 23. mars 2007 #6 Del Skrevet 23. mars 2007 På Mars. Man er da kapitalist. Høh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 23. mars 2007 #7 Del Skrevet 23. mars 2007 Milde du. Du har god fantasi så kan du ikke komme med to andre levesett og planeter? Hvorfor kan jeg ikke bo på jorda. Noen må jo være her også, slik at de på månen kan komme på besøk til meg? ← Jo, du kan bo på jorda, men bare under havet. Det har blitt strenge restriksjoner på hvor man kan bo, skjønneru, siden befolkningen har økt eksplosivt, og det er rett og slett ikke mer plass. Dessuten er jordoverflaten sterkt forsøplet. Dette er i år 3000, ca. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 23. mars 2007 #8 Del Skrevet 23. mars 2007 På Mars. Man er da kapitalist. Høh! ← Jeg valgte og Mars. Har alltid synes det er en kul planet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 23. mars 2007 #9 Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg som håpet jeg fikk stemme "småbruk" med hest og hund og geiter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 23. mars 2007 #10 Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg som håpet jeg fikk stemme "småbruk" med hest og hund og geiter... ← Du kan drive jordbruk under en kuppel på Mars. Men jorden er svært ufruktbar, så det vil ta litt tid før du er i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 23. mars 2007 #11 Del Skrevet 23. mars 2007 Mars er rød og rød er min yndlingsfarve. Og siden alle går med munnbind, slipper man dårlig ånde. Dessuten får jeg så masse penger for å bo på mars at jeg kan kjøpe meg en bungalow på månen og en undervannsgrotte med korallgardiner på jorden. ← Smart valg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 23. mars 2007 #12 Del Skrevet 23. mars 2007 Du kan drive jordbruk under en kuppel på Mars. Men jorden er svært ufruktbar, så det vil ta litt tid før du er i gang. ← Jeg skal ikke drive jordbruk, det skal settes bort til andre Kan jeg få en kuppel litt utenfor byene, men bare 5 min kjøring unna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 23. mars 2007 #13 Del Skrevet 23. mars 2007 Ja, det går helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 23. mars 2007 #14 Del Skrevet 23. mars 2007 av de der ville jeg bodd på Mars. selv om jeg aller helst ville bodd på Jupiters måne Europa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 23. mars 2007 #15 Del Skrevet 23. mars 2007 Da stemmer jeg på Mars *stemme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 23. mars 2007 #16 Del Skrevet 23. mars 2007 Under havoverflaten. Definitivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 23. mars 2007 #17 Del Skrevet 23. mars 2007 av de der ville jeg bodd på Mars. selv om jeg aller helst ville bodd på Jupiters måne Europa ← Ja, det er og et alternativ, men det er langt unna, og teknologien har ikke kommet så langt enda. Men det kommer etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 23. mars 2007 #18 Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg vil jo også bo på mars når andre også vil bo der... Subbucus, i natt får jeg ikke sove pga. denne tråden. Er du synsk (jeg tror du mediterer og er vegis, og da er du kanksje synsk også?) Ikke svar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs B Skrevet 27. mars 2007 #19 Del Skrevet 27. mars 2007 Mars!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 27. mars 2007 #20 Del Skrevet 27. mars 2007 Under havet. Jeg har en ting på at jeg helst vil slippe å forlate jorda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå