Gå til innhold

Sterilisering!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dere der ute. :klem:

Jeg 3 barnsalenemor, og er ny her og ikke kommet helt inn i dette.

Men vil fortelle om at jeg steriliserte meg i høst for å unngå en fremtidig diskusjon om eventuelt flere barn.

Har ei datter på snart 7 som far ikke har omsorg for. Og 2 tvillinggutter på snart 4 som jeg har 50% men min tidligere mann som jeg traff da min datter var 1 1/2 år.

Valgte derfor sterilisering som eneste utvei for å slippe den eventuelle 3 far i familien. Sliter både økonomisk og med de 2 fedrene til barna.

Noen som er i samme situasjon?

Har nå treft en hygglig kar som har 2 barn fra tidligere fohold. Han er godt fornøyd med sine og det er jeg glad for, jeg er veldig glad i barn.Og det var en slik person jeg håpet på å treffe når jeg kikk for å sterilisere meg.

Litt over 3 år siden jeg ble alene for 2 gang.

Tenker jo slik at den jeg treffe har et valg. Vil han ha flere barn så er ikke jeg noe å satse på. For jeg er ærlig og sier det som det er. Ikke noe jeg legge sjul på at jeg ikke kan få flere.En kan jo ikke befolke verden alene heller! :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. jeg sitter også å vurderer å sterislisere meg så snart lillemann i magen er ute. jeg er alenemor fra før av å venter en liten gutt hvert øyeblikk. snakket med noen venninner om dette og de mente at det var hull i hodet å sterilisere seg siden jeg BARE :ironi: er 25 år. '

som jeg å sa så trenger man ikke befolke verden alene heller. og jeg har ikke særlig lyst til å ha flere ungen med flere mannfolk.

er plaga nok med dem jeg har hatt fra før. :sjenert:

tør jeg spørre hvor gammel du er?

Skrevet

Jeg er nok bare 25 jeg også. Problemer med fedrene er ett kjent faktum.

Skrevet

Jeg kan jo fortelle at første gang jeg oppsøkte legen og snakka om sterilisering ver for 1 1/2 år siden.Fikk masse støtte av de nærmeste.For de vet hva jeg sliter med.Så jeg tenkte på det i over 1 år føre inngrepet blei gjort.

Aldersgrensen for sterilisering er 25. og du vil isåfall møte masse spørsmål fra hver lege eller sykesøster du snakker med.Jeg skjønner jo at de vil at det er gjennom tenkt grundig.Men da hadde jeg allerede hadd 2 legetimer med min fastlege, 1 time på sykehuset for en samtale og blodprøver. :frustrert: Alikevell fikk jeg videre spørsmål føre inngrepet, om jeg angra. Sterilisering er dyrt. 4500 kr trur jeg det var. Men iogmed min trange økonomi fikk jeg rabatt med minus 2500 kr.

Det var jeg veldig godt fornøyd over. :legrine: Men en må jo se på de pengene som en innvistering. i en trygg fremtid.Der du vil ta vare på de barna som allerede er født.

Gjest =tentacle=
Skrevet
hei. jeg sitter også å vurderer å sterislisere meg så snart lillemann i magen er ute. jeg er alenemor fra før av å venter en liten gutt hvert øyeblikk. snakket med noen venninner om dette og de mente at det var hull i hodet å sterilisere seg siden jeg BARE :ironi:  er 25 år. '

som jeg å sa så trenger man ikke befolke verden alene heller. og jeg har ikke særlig lyst til å ha flere ungen med flere mannfolk.

er plaga nok med dem jeg har hatt fra før. :sjenert:

tør jeg spørre hvor gammel du er?

Lurt å se om du tåler hormonspiral hvis du ikke har brukt det før, veldig høy sikkerhet og den kan sitte inne i 5 år (ofte lenger). Da kan du fortsatt ombestemme deg hvis du vil om ti år, uten store sjanser for uhell underveis. Men ikke alle tåler eller kan bruke den.

Skrevet

Jeg synes dere som har barn med flere fedre og som steriliserer dere for å slippe enda flere fedre er ansvarsbeviste og gjør en fornuftig handling :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...