Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På 80- og 90-tallet pleide jeg av og til å kjøpe wienertoast på gatekjøkken. Vet ikke om det serveres fortsatt, men iallefall, hvis jeg tar ost og skinke og lager toast hjemme smaker det aldri sånn det skal (legger til at det var forskjellige gatekjøkken og alle smakte likt).

Noen som vet om det var noe mer enn ost og skinke på toasten og i så fall hva slags ost og skinke det var?

Hadde vært artig å få en bit av "gamle dager" tilbake. :ler:

Skrevet
Sennep?

Har prøvd med sennep, men det blir godt det men ikke helt "riktig".

Skrevet

Jeg tipper at det er osten som smaker annerledes. Mistenker at de bruker en ost som smelter veldig lett. Nesten sånn som hamburgerosten man fikk kjøpt for noen år siden. Hvis du har vært nedover i Europa og sett ost i skiver som er pakket enkeltvis i plast, så er dette noe av det samme. Osten er nesten helt myk.

Wienertoast finnes ennå flere steder og de har noe lignende i frysedisken på Rema 1000 i alle fall. 2 toast som bare kan legges i toastjernet. Har ikke smakt dem da, så jeg vet ikke om det er det samme.

Skrevet

Winertoastene de har på Rema er veldig gode de :)

Ellers, på Lidl har de sånn sandwichost som smelter lett.

• 7 måneder senere...
Skrevet
På 80- og 90-tallet pleide jeg av og til å kjøpe wienertoast på gatekjøkken. Vet ikke om det serveres fortsatt, men iallefall, hvis jeg tar ost og skinke og lager toast hjemme smaker det aldri sånn det skal (legger til at det var forskjellige gatekjøkken og alle smakte likt).

Noen som vet om det var noe mer enn ost og skinke på toasten og i så fall hva slags ost og skinke det var?

Hadde vært artig å få en bit av "gamle dager" tilbake. :ler:

Hei

Wienertoast inneholder, loff,paprikasmør (som gir den spesielle smaken) skinke og ost.

• 5 måneder senere...
Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Noen som kan anbefale et godt toastjern?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...