Vannkvinne Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Går det an å farge plagg i nylon, med en eller annen form for tekstilfarge?
Susannah Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 Jeg tror kanskje ikke fargen holder seg på nylon. Drev og farget litt klær i min ungdom, husker jeg bl.a. farget en bomullsbukse med det jeg tror var nylontråd i sømmene. Bare buksen fikk den fargen jeg ønsket, sømmene ble som de var. Men det er min teori, kan være andre som vet noe annet.
Gjest Tweek Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 Jeg lurer litt på dette med farging av klær. Jeg vet det bare fungerer med naturlige stoffer og at det skal farges på 60 grader.. Men likevel må jeg spørre noe jeg egentlig vet svaret på.. Jeg skal nemlig farge 2 bukser, den ene er en lys dongeri fornarina bukse som jeg har hatt lenge, men som er blitt stygg siden jeg har brukt den på jobb. Vil da farge den svart. Den er 75 % bomull og 22 % polyamid og jeg tipper de 3 % som er igjen er elestan, vil det bli et stygt resultat? Den andre buksa er/var ei svart bukse fra bikbok som er falmet og vil gjøre det svart igjen. Denne buksen har 83 % bomull, 16 % polyester og 1% elestan, Vil dette bli greit resultat?
Gjest Shayla Skrevet 1. april 2007 #5 Skrevet 1. april 2007 jeg tror det går helt fint og farge begge buksene, husk bare at du skal veie tøyet når det er vått, så husk nok farge, så ikke du får gråe bukser.
Gjest Tweek Skrevet 1. april 2007 #6 Skrevet 1. april 2007 Huff nei, jeg skal bare ha 2 bukser i så jeg kan jo bare ta litt ekstra.. Jeg bekymrer meg mest for en lyse dongeri buksen om den blir ordentlig svart. Den andre var jo det fra før, men er blitt falmet.
Luzi Skrevet 1. april 2007 #7 Skrevet 1. april 2007 Jeg farget en fornarina bukse engang, tror det var attitude modellen. Det gikk helt greit, men synes fargen la seg veldig "utpå" buksen om du skjønner. er ikke så god til å forklare, men det minnet litt om slik fløyelsbukser er. Sømmene forble orange, men om man bruker den i mørke omgivelser så ser det ikke så gæli ut:)
Gjest Tweek Skrevet 1. april 2007 #8 Skrevet 1. april 2007 Den henger til tørk nå og den ser helt grei ut.. Sambo ble jo døds imponert Men jeg har som regel forkle over uansett, siden jeg skal bruke den fornarina buksa på jobb. Den andre ble svart igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå