Gå til innhold

kondomen sprakk igjen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Forrige helg sprakk kondomen, tok angrepilla og begynte på p pilla i går. trodde jeg fikk mensen men dern er ikke her så tror det var angrepilleblødning.

hva nå! :grine:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Den er kinkig.

Når jeg ikke aner hvilken syklus du hadde, så er det klin umulig å tenke seg til hvor stor fare det er for at du har eggløsning å med det første.

Generelt tips: Få ut mest mulig sæd (sitt deg på WC og “trykk”), hjelper utrolig lite, men skader ikke. Har du sæddrepende middel i hus, pøs det inn etterpå, og få det så langt opp som mulig, ogfor å komme til noe som er realistisk: Jeg TROR jeg hadde tatt en angrepille i morgen rett og slett i ren panikk.

Gjest Gjest
Skrevet

vil den fungere selv om jeg tok en for kun en uke siden? (lørdag)

har hørt rykter om at den ikke fungerer så tett innpå hverandre

takk for svar forresten :)

Gjest Gjest
Skrevet

Så vidt jeg vet så fungerer de selv om du tar to tett, men kroppen blir utsatt for LITT av et hormonsjokk, spesielt med tanke på at du har p-piller i systemet også. Så lurt er det ikke, men er det krise, så er det krise.

Gjest Gjest
Skrevet

Jo, så klart, jeg må jo hvis jeg må...

nå mener jeg ikke mase her men det var i går jeg skulle få mensen i følge normale syklusen min, og det var bittelitt rosa i truseinnlegget, brukte tampong på kvelden og den var samme. Bare litt rosa nå, så jeg vet ikke, kan jo bare hende mensen er treig? Når pleier angrepilleblødninger å komme, vet du det?

Gjest Gjest
Skrevet

Og jeg som mer eller mindre sitter her i søvne :ler:

Skal vi se, jeg må tenke litt høyt her:

Angrepillen forskyver eggløsningen, og ødelegger livmorslimhinnen og korter ned tiden mellom eggløsning og mens for å forhindre implantasjon.

Og mensen skulle komme i går i følge normal rute? Da har du sannsynligvis tatt angrepille etter eggløsning, og da har den kun påvirket livmorslimhinnen og ikke eggløsningen.

Forutsatt at du var i rute med eggløsningen forrige syklus så skal da angrepillen ha brutt ned livmorslimhinnen, og forstyrret blødningen. Logisk sett skulle den ha kommet før, men jeg ser “forsinket menstruasjon” er oppført som bivirkning. Vil skrive det på kontoen for en annen bivirkning, “uregelmessige blødninger”, og satse på at det er en litt treg start på mensen.

Og jeg har en sterk følelse av at jeg ikke har svart på det du spurte om.

Gjest Gjest
Skrevet

Forresten: Pleier du være stabil i syklusene, eller kan den plutselig komme en uke for sent?

Gjest Gjest
Skrevet

takk for svar :)

har gått på p-piller i 3 år, inntil jeg sluttet i januar. har bare hatt sjansen til å ha mensen en gang etter dette, og kom da en uke før.

hadde jo et uhell i februar (seks uker siden) også, og måtte til med angrepille. ble lei av dette, og har som sagt begynt på pillen nå.

hva innebærer hormonsjokekt hvis jeg tar en til?

og til slutt, beklager så mange spørsmål :)

Gjest Gjest
Skrevet

Liten fare for at du har fått eggløsningen i gang nå med all denne herjingen, spesielt med tanke på at du ikke har hatt stabil mens i tiden før, men det er jo alltid en viss fare.

Hormonsjokket vil bety at du har større fare for bivirkninger. Kvalme, kviser, generelt ubehag, humør som leker karusell osv. I ytterste konsekvens vil det bety en økning av faren for blodpropp, så er du utsatt for det i utgangspunktet bør du iverfall være obs på det.

Og til slutt fra min del, jeg er noe overmoden for sengen, og får snart tastaturmerker på nesa (lærer aldri å sove når jeg har muligheten for det :ler: ), så jeg beklager om noe er uklart eller at jeg har kommet med direkte feilinformasjon.

Går og pusser tenner nå, og kommer innom om 10-15 minutter, har du noe mer du lurer på kan jeg ta en siste runde da, men så er det til sengs :)

Gjest Gjest
Skrevet

tusen takk for all hjelp. vi er begge veldig takknemlige :)

eneste vi kunne lurt på er hvor lenge etter det er mulig å ta en graviditetstest. regner med at sjansen er liten innenfor 72 timer, som er maks anbefalt tid å ta angrepille etter samleie.

Gjest Gjest
Skrevet

Enkelt forklart så virker ikke angrepillen når det har fått festet seg så godt at det slår ut på en test. Har eggløsningen skjedd så påvirker den kun implantasjon ved å gjøre livmoren mindre mottakelig, er det først fast, så er det fast.

Og for å svare helt konkret: Testing slår ut ca 20 døgn etter samleie, er du ekstremt heldig kan det gå ned til rundt 14.

Beklager at jeg ikke hadde noe mer oppmuntrende. Men det skal mye til for at du blir gravid pga dette, spesielt med tanke på at du kun har hatt en normal mens etter pilleslutt.

Gjest Gjest
Skrevet

gikk på do da jeg våknet i dag og det var litt rosa på papiret. Ikke noe mer. Vet ikke hva jeg skal ta dette som, så det blir nok pilla igjen. I slengen må jeg si at rfsu ikke lager bra kondomer siden de sprekker hver gang de brukes:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...