Mirepoix Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Hei=) Har tenkt til å kjøpe meg bunad. Var litt usikkert på hvor i landet jeg skulle velge bunad fra med tanke på hvor jeg har familie osv osv, men ble bærum som jeg syntes var mest naturlig siden jeg er født og oppvokst her. Noen som har bærumsbunaden her? isåfall hvor kjøpte du den? og hvor mye kostet den?
Gjest LizT Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 heisann! Har ei gammel tante som syr bundaer. De koster jo ekstremt mye da.. Jeg kjøpte kystdrakten i sånn "sett-sammen-selv" sett, og hun sydde den for meg, bare den eska med de fillene oppi kostet jo nesten 7000, pluss at man da skal ha sølv utenom til mange tusen, så min ble jo kostende nesten 10000. Vil anbefale deg å snakke med noen som syr bunad som hobby, de vet hvor du får tak i slikt.
Catzy Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 Min kusine har Bærumsdrakten. Den er enkel og fin. Jeg tviler på om den vil koste like mye som en drakt med mer broderier, i og med at det pleier å være broderiene som drar opp kostnadene hvis man ikke gjør det selv. Ta kontakt med Husfliden og spør om pris og hvor du kan finne noen som selger den. Du finner kontaktinfo på http://www.husfliden.no/.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå