Gå til innhold

Gave til gutter på 4 og 8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å finne gaver til nevøene mine. De har blitt overdynget med gaver av både meg, besteforeldre og foreldre siden de var bittesmå og nå finner jeg snart ikke noe fornyftig å gi de.

Jeg leter primært etter gaver som aktiviserer, men nå har de snart utstyr til alle idretter jeg kan tenke meg.

Noen som har noen ideèr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Bøker/lydbok

-En opplevelse sammen med deg (skitur, sirkus...)

Gjest Mayamor
Skrevet

Tursekk

Speiderkniv (til han eldste)

Verktøy til å snekre med

Matboks og drikkeflaske

Løperhjul

Joggedrakt, annet sportstøy/badetøy/etc

Fotball, klær, ball, pumpe, leggskinn, sko, drikkeflaske,

Basketball - utstyr til det...

Håndball - utstyr til det

Gymbag

Hoppestokk

Sykkel (blir jo for liten...)

Eye Toy spill med kamera til Playstation hvor de beveger seg

Opplevelse

Cd

Radio og cd spiller til rommet

Leselampe

Pokemon figurer eller "Chips" som nettopp har kommet på markedet

Jakke, bukse, genser etc i klesveien - for de vokser jo og alle gaver må jo ikke være leker/fart og morro. Fornuftige presanger er undervurdert. Ok kanskje det disse barna egentlig trenger om de har "alt"...

Høres trist ut at en 4(!) åring og en 8 åringen har alt. Trodde det var dem over 50 som hadde alt da... Selv om jeg vet at enkelte barn har mye (det har de her også, men ikke "alt"). Er glad for at så "ille" stelt er det ikke her. ;)

Skrevet

Synes også det høres trist ut med barn som har alt. Jeg hadde ikke kjøpt flere ting som kan slenge rundt, men hadde heller gitt dem en opplevelse. En tur til badeland sammen med deg? Dyrepark eller åpen gård om dere har noe slikt i nærheten?

Skrevet

Flaxlodd! :sjarmor:;)

Skrevet
Tursekk

Speiderkniv (til han eldste)

Verktøy til å snekre med

Matboks og drikkeflaske

Løperhjul

Joggedrakt, annet sportstøy/badetøy/etc

Fotball, klær, ball, pumpe, leggskinn, sko, drikkeflaske,

Basketball - utstyr til det...

Håndball - utstyr til det

Gymbag

Hoppestokk

Sykkel (blir jo for liten...)

Eye Toy spill med kamera til Playstation hvor de beveger seg

Opplevelse

Cd

Radio og cd spiller til rommet

Leselampe

Pokemon figurer eller "Chips" som nettopp har kommet på markedet

Jakke, bukse, genser etc i klesveien - for de vokser jo og alle gaver må jo ikke være leker/fart og morro. Fornuftige presanger er undervurdert. Ok kanskje det disse barna egentlig trenger om de har "alt"...

Høres trist ut at en 4(!) åring og en 8 åringen har alt. Trodde det var dem over 50 som hadde alt da... Selv om jeg vet at enkelte barn har mye (det har de her også, men ikke "alt"). Er glad for at så "ille" stelt er det ikke her. ;)

Løpehjuj, hoppestokk og turutstyr har de nok ikke. 8 åringen er moden for litt mer telttur i skogen så det var et godt forslag. Der er det jo ganske mye forskjellig han kan få også. minstemann kan jo også få være med på ting i skogen nærmere hytta. Takk skal du ha! :)

Skrevet
Flaxlodd! :sjarmor:  ;)

Bestefar har gitt de penger (og aksjefond :overrasket: ) siden dåpen. Han vil at de skal kunne komme seg inn på boligmarkedet når de blir voksne. Guttene er heldigvis ikke det minste bortskjemte, men de får være med på stort sett alle aktiviteter de viser interesse for fra fiolin til seilbåt.

Skrevet

Bøker kan man aldri få for mange av, og det er jo både fornuftig og gøy på en gang. Eller hva med et utendørsspill som crocket, boccia, badminton osv. Eller hvis du skal være kjempefornuftig, medlemsskap i et boligbyggelag eller noe sånt?

Skrevet
Synes også det høres trist ut med barn som har alt. Jeg hadde ikke kjøpt flere ting som kan slenge rundt, men hadde heller gitt dem en opplevelse. En tur til badeland sammen med deg? Dyrepark eller åpen gård om dere har noe slikt i nærheten?

De er desverre alergiske så det holder, spesielt den eldste.

Skrevet
Bøker kan man aldri få for mange av, og det er jo både fornuftig og gøy på en gang. Eller hva med et utendørsspill som crocket, boccia, badminton osv. Eller hvis du skal være kjempefornuftig, medlemsskap i et boligbyggelag eller noe sånt?

Jeg gir mye bøker. 8 åringen liker faktaløve bøker o.l. Han har heldgvis arvet mammans språktallent, for både jeg og pappan slet mye med språk. De er begge OBOS-medlemmer og har alle hagespill jeg vet om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...