Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal flytte til drammen, og kjenner ikke så godt til byen... men gleder meg til det :) Det som er saken er at det ser ut til at jeg periodevis kommer til å være mye hjemme på dagtid. Og hva skal jeg ta meg til da? Finnes det lag/foreninger som arrangerer aktiviteter og treff på dagtid? Andre steder jeg kan få meg et nettverk? Ikke greit å komme som ny i en by, og er vel begrenset hvor mye tid jeg kan bruke på hagen... hvertfall om vinteren ;) Takk for tips! (og hvis du ikke bor i drammen men har generelle tips, så tar jeg gjerne i mot de også :) )

Videoannonse
Annonse
Gjest Frysepulver
Skrevet

Kjøre op og ned Spiralen? ;)

Skrevet

Vet ikke helt hva som er gøy og gjøre i drammen på dagtid, men hvis du er glad i bøker er det nye biblioteket hvertfall greit og besøke. Hvis ikke er det masse kafeer og slikt man kan gå på.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Hmm... Har jo mange koselige kafeer i Drammen da :) Kaffe & Krem på Bragernes er veldig å anbefale.

Og hvis du er litt sånn friluftsmenneske som meg, så er det MASSE fine turstier og greier. På spiralen, bragernesåsen (nyydelig opp de gamles vei til Åspaviljongen), Åssida o.s.v.

Er ikke så veldig kjent med foreninger og sånn, men det henger gjerne lapper med sånt i butikker eller i drammens tidende.

Skrevet

vanskelig å svare på når du ikke har skrevet noe om interesser egentlig :)

Skrevet (endret)

Takk for svar :klem:

Nei, hva jeg er interessert i... Jeg er glad i natur, håndarbeid, lese, så det er mange gode tips dere har kommet med. Prøver å trene mer enn jeg gjør nå. (er det et vanngym-tilbud i drammen?)

Siden jeg flytter til byen uten å kjenne andre enn samboeren min kunne jeg godt tenke meg å gjøre noe der jeg kan bli kjent med andre, få meg mitt eget nettverk. Vil være hjemme på dagtid en måneds tid av gangen, så det blir ganske mye fritid som skal fylles med noe...

Edit: Glemte å si at jeg har søkt på nettet etter tilbud på dagtid, men det er ikke mye jeg har funnet :tristbla:

Endret av teklype
Skrevet

Jeg kjenner ikke så mange her i Drammen heller, så hvis du vil kan du sende meg en PM :)

Jeg jobber 50%, mulig det blir mer etter sommeren, så jeg er også hjemme på dagtid. Jeg gjør ikke så mye egentlig. Mye å ta igjen på hjemmebane (vasking og annet gøy...) og så trener jeg på Akropolis.

Skrevet (endret)

Jeg bor i Drammen, men kan ikke si jeg har fått meg med så mye mer som skjer i byen bortsett fra det dere nevner. :sjenert:

Jeg vet ikke om det er noe vanngm her i byen, men de har i hvertfall et svømmeannlegg. Jeg kjøpte meg klippekort der, fordi jeg elsker å svømme, men jeg gav opp temmelig raskt. man svømmer i kø i de to banene man er heldig å få tildelt. Men med tanke på at du søker aktiviteter på dagtid, kan det godt tenkes at mulighetene er bedre for å få svømt i hvertfall. Sjekk http://www.badene.no/ for å se om det er tilbud på vanngym eller lignende.

Nå skal det bli nytt badeanlegg her i byen, så det gleder jeg meg til kommer :) Dessverre er det lenge å vente enda.

Endret av Eføy
Skrevet

er nok bedre å svømme på dagtid ja, mye pensjonister som faktisk svømmer og ikke tuller osv... og boblebadet er bare herlig ;)

ellers så er det mye naturområder du kan bruke, har du interesse for hest så har det blitt et ganske aktivt miljø på den fronten innen diverse grener.

et par allrighte cafeer har vi jo (men kaffe og krem ser man aldri meg på :ler: ) osv.

Skrevet

Jeg har nok ikke så mange gode råd til deg - men vil bare si at jeg flyttet til Drammen for litt over et år siden og trives kjempegodt. Jeg har vært hjemme i permisjon med mitt første barn her og har sånn sett vært hjemme på dagtid hele året - men de aktivitetene jeg har bedrevet er barseltreff, kafè besøk, baby sang, trilleturer o.l. Siden du ikke sa noe om barn antar jeg at du ikke har og da bortfaller alle mine hobbyer.

Jeg håper du også vil trives - lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...