Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man bli kalt inn til avhør i en forfalskningssak, hva pleier man å bli spurt om da?

Videoannonse
Annonse
Gjest baby-E
Skrevet

det kommer nok ann på hvorfor akkurat du er er innkalt da. Om det er du som har forfalsket noe, eller om du har blitt utsatt for forfalskning.

Skrevet

Det er ikke akkurat jeg som er blitt innkalt, men venninna mi, hun som har forfalsket noe (vet ikke helt hva).

Skrevet

Er også nysgjerrig på hva involverte i saken blir spurt om, jeg vet litt om det, og antar at jeg også kanskje blir innkalt til avhør...

Skrevet

Du kan nekte å la deg avhøre, hvis du ikke har lyst til å "angi" din venninne. Bare å si fra til politiet.

Skrevet
Du kan nekte å la deg avhøre, hvis du ikke har lyst til å "angi" din venninne. Bare å si fra til politiet.

Får ikke det konsekvenser? :sjenert:

Skrevet

Nei. Det er frivillig å la seg avhøre av politiet.

Du har kun plikt til å oppgi navn, fødselsdato (ikke fødselsnummer), bopel og kanskje yrke (husker ikke helt).

Gjest vimselot
Skrevet (endret)
Om man bli kalt inn til avhør i en forfalskningssak, hva pleier man å bli spurt om da?

Hvilken relasjon har du til denne og hvor ofte.

kJENNER DU HAN, for han har sagt at du er innblandet...

Endret av vimselot
Skrevet

Ifølge Jusstorget har du hverken møte- eller forklaringsplikt for politiet. Men de kan begjære rettslig avhør der du vil ha både møte- og forklaringsplikt så lenge det gjelder en venninne og ikke et familiemedlem.

Gjest Cerise
Skrevet

Og om det skulle bli rettssak har du plikt til å vitne i retten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...