Rexina Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Hva skal jeg gjøre? Huden min er skikkelig tørr og kvisete nå. Jeg renser med Clarins melk og toner for tørr hud, og bruker dag og nattkrem for tørr hud, som jeg er skikkelig fornøyd med, så jeg tror ikke det er det som ødelegger huden min. Jeg tar Omega3 piller og drikker nok med vann, og spiser vanlig sunn mat regelmessig. Jeg har foundation og pudder fra Body shop (som ikke skal dekke til porene), så hva gjør jeg galt? Tenker på å droppe foundation og pudder, men føler meg helt forferdelig uten det nå som huden er så dårlig. Tar også maske hver uke for urenheter, men det hjelper ikke! Har ikke penger til dyre merker nå! Noen forslag til billge gode løsninger?
Gjest Deception Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Du kan i hvertfall forsøke med jojobaolje, enten under kremen dag og natt, eller alene.
snooops Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Aspirinmaske funker jo bra mot kviser, men den tørker vel kanskje ut huden... Er huden din tørr eller dehydrert?
Rexina Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2007 Dehydrert mest sannsynlig. jeg er 18 år
snooops Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 Hvis huden din dehydrert så blir det jo feil å bruke krem for tørr hud (kanskje derfor du får kviser). Kremer beregnet på tørr hud inneholder jo mye fett, mens dehydrert hud først og fremst trenger fukt.
Gjest Advena Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 (endret) Hva anbefales for hud som trenger fuktighet da? Og åssen se forskjell på om du trenger fukt eller fett? Endret 22. mars 2007 av Mystisk
Gjest Blanca Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Hva anbefales for hud som trenger fuktighet da? Og åssen se forskjell på om du trenger fukt eller fett? ← En dehydrert hud bør få tilført fuktighet, se etter produkter som inneholder f.eks hyalurinsyre (Dermalogica Skin Hydrating Booster er mitt tips). Jeg har tørr hud som behøver både fuktighet og fettstoffer, men om kremene er for fete og oljete blir huden min enda tørrere over tid. Hvordan se om huden din trenger fett eller fukt? Tja, vanskelig å si, men om man har tørr overhud og fet underhud som gir kviser og urenheter, bør huden få tilført fukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå