Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sliter med svart samvittighet fordi jeg har tenkt på å sykemelde meg. Har hatt en jobb nå i 5 år som har vært tilpasset mine ryggplager, men nå blir denne borte og jeg vet at jeg ikke klarer noen "vanlig" jobb.

Gikk på attføring pga av denne ryggskaden før jeg fikk meg denne jobben. Er jeg bare dum som føler det slik eller bør jeg forsøke komme meg tilbake på attføring? Var til legen på tirsdag, men sa ikke sannheten.... Bør jeg få en time å si det som det er?

Føler at det også blir feil om jeg skulle få en annen jobb og ikke klare denne.

Gode råd noen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sativa
Skrevet

Er nok lurt å være ærlig overfor legen.

Synes ikke det er snylting å sykemelde seg i din situasjon.

Skrevet

Jeg synes du skal snakke ærlig med legen, og i samråd med han/henne avgjøre hva som er best for deg.

Gjest StockDama
Skrevet

Det jeg anser som snylting er når noen er frisk som en uber fisk og fortsatt tar ut sykemelding for å få seg ekstra ferie.

Det du gjør virker da realt nok, snakk med legen din du.

Håper du får en ordning som funker for deg.

Skrevet

Som de andre her, snakk med legen din og vær ærlig. Det er kjempeviktig.

Men, du sier at du har hatt en jobb som har vært tilrettelagt dine plager men at du nå mister denne jobben. Vet du noe om din neste jobb? Jeg synes du burde undersøke mulighetene for at du også i den jobben får det tilrettelagt. En bør hvertfall undersøke mulighetene før en symelelder seg. I utgangspunktet er det jo best å ha en jobb, er det ikke det da? Så lenge det er mulig for deg uten at ryggen plager deg da, tilrettelegging er selvsagt et must.

Skrevet

er ikke arbeidsgiver pliktet til å tilrettelegge jobb til deg, mulig det bare gjelder IA-bedrifter...eller??men snakk med legen din du

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...