Gjest Miss_alexandria Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Jeg har merket den siste tiden at mobilen min har klikket helt. Den bytter layout av seg selv, det kommer ikke opp bilde på de som ringer meg, navnet kommer ikke frem og av og til kommer det en helt annen ringetone enn jeg har satt den på! Jeg tok noen bilder forleden dag og de ble bare helt rare. Kom noen rare ruter og deler av bildene var helt mørke Jeg har slått den av og på og det hjelper da en liten stund, før den bytter layout og tuller seg igjen. Jeg vet det er en del her i forumet som har samme mobil og jeg lurer på om dere har hatt samme problem eller noen vet hva som feiler den? Tenker litt på program oppdatering, men vet ikke helt hvordan jeg skal få gjort det. Har lastet ned fra sony sin side før, men det skjedde ikke noe....
Vihi Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 (endret) Hei! Jeg har samme telefontype, og den har også begynt å tulle fælt i det siste.. Ikke så mye med layout, men når jeg blar på menyen vises aktuelt ikon i en svær svart firkant som overlapper ikonene på siden. Når jeg mottar en mld forandrer den skriftfarge til samme farge som bakgrunnsfargen slik at jeg ikke ser hvem det er fra. Jeg får lest mld på vanlig måte, men hvis jeg skal svare blir både skrift og bakgrunn hvitt (Jeg har normalt sort). Også hvis jeg blar i kontakter blir den kontakten visningen gjelder for helt borte.. Mens de over og under er synlige. Blar jeg en ned er det den under som ikke syns.. Hjelper også å skru av tlf, men etter en liten stund er det samme greia.. Jeg er møkk lei hele tlf, for å være ærlig, og tror rett og slett jeg skal kjøpe meg ny. Joysticken lever også sitt eget liv. Min runder straks 2 år, så den er vel ikke ment å bli noe særlig eldre.. Litt synd, for det er en veldig bra tlf ellers. Endret 22. mars 2007 av Vihi
Gjest Miss_alexandria Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Hei! Jeg har samme telefontype, og den har også begynt å tulle fælt i det siste.. Ikke så mye med layout, men når jeg blar på menyen vises aktuelt ikon i en svær svart firkant som overlapper ikonene på siden. Når jeg mottar en mld forandrer den skriftfarge til samme farge som bakgrunnsfargen slik at jeg ikke ser hvem det er fra. Jeg får lest mld på vanlig måte, men hvis jeg skal svare blir både skrift og bakgrunn hvitt (Jeg har normalt sort). Også hvis jeg blar i kontakter blir den kontakten visningen gjelder for helt borte.. Mens de over og under er synlige. Blar jeg en ned er det den under som ikke syns.. Hjelper også å skru av tlf, men etter en liten stund er det samme greia.. Jeg er møkk lei hele tlf, for å være ærlig, og tror rett og slett jeg skal kjøpe meg ny. Joysticken lever også sitt eget liv. Min runder straks 2 år, så den er vel ikke ment å bli noe særlig eldre.. Litt synd, for det er en veldig bra tlf ellers. ← Høres ut som vi har nesten det samme. Jeg får også den svarte firkanten. Når jeg skal svare på sms er bakgrunnen også hvit når den ellers er rosa. Min joystick lever også sitt eget liv, men det har den gjort lenge. Venninnen min sin tlf er også SE, men ikke samme modell. Hennes har også begynt å tulle, men ikke like mye som min. Nesten som jeg lurer på om alle SE plutselig har bestemt seg for å klikke. Min er bare litt over året, så har egentlig ikke lyst å bytte den ut enda + jeg har ikke funnet meg en mob jeg har lyst på...
Gjest nalle-maja Skrevet 23. mars 2007 #4 Skrevet 23. mars 2007 OMG, lurer på om det er datostyrt fra SE, for jeg har nettopp det samme, med svart firkant og layouter som kødder Har blitt fortalt at det er bare til å oppdatere med nyeste patch fra SE sine sider. Har W800i forresten, og alt dette her kom av at jeg for EN gangs skyld hadde vanlig alarm på, og ikke kontinuerlig Den bestemmer også selv om den vil være i lydløs modus når jeg har lyden på.
Chiquita Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 akkurat samme prob som jeg har med min 750, og som manen hadde med sin.... mannens ble bra etter å ha blitt sendt inn til programoppdatering. fikk ikke gjort det uten å sende den inn... våre tlf kutter/kuttet lyden ved samtaler noen ganger også. vi hørte ikke den vi snakket med, men den andre hørte oss.... Nå er jeg lei, og jeg skal kjøpe ny tlf i dag. Orker ikke dette noe mer. Og orker ikke å sende den inn og få en elendig lånetlf i mellomtiden. Til det er jeg nok for avhengig...
spinnvil Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 Hei! Jeg har samme telefontype, og den har også begynt å tulle fælt i det siste.. Ikke så mye med layout, men når jeg blar på menyen vises aktuelt ikon i en svær svart firkant som overlapper ikonene på siden. Når jeg mottar en mld forandrer den skriftfarge til samme farge som bakgrunnsfargen slik at jeg ikke ser hvem det er fra. Jeg får lest mld på vanlig måte, men hvis jeg skal svare blir både skrift og bakgrunn hvitt (Jeg har normalt sort). Også hvis jeg blar i kontakter blir den kontakten visningen gjelder for helt borte.. Mens de over og under er synlige. Blar jeg en ned er det den under som ikke syns.. Hjelper også å skru av tlf, men etter en liten stund er det samme greia.. Jeg er møkk lei hele tlf, for å være ærlig, og tror rett og slett jeg skal kjøpe meg ny. Joysticken lever også sitt eget liv. Min runder straks 2 år, så den er vel ikke ment å bli noe særlig eldre.. Litt synd, for det er en veldig bra tlf ellers. ← Trodde det bare var min telefon som holdte på sånn...
Gjest Deception Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 Trodde det bare var min telefon som holdte på sånn... ← Jeg "mistet" plutselig den norske ordboka på min K750i. Den kom ikke tilbake etter full softwareoppdatering engang, men plutselig hadde den fått islandsk ordbok, av alle ting. Telefonen var under ett år gammel, også. Dritt.
Vihi Skrevet 26. mars 2007 #8 Skrevet 26. mars 2007 I saksgangen i en rettsavgjørelse ang mobiltelefoners varighet for en stund siden, kom det jo frem (både fra Nokia og SE-produsenter) at telefonene var laget for å vare i 2-3 år (Forbrukeren trodde jo det var vesentlig lenger). Men dersom telefonene er laget slik at man må gjennom en programoppdatering ca en gang i året for at den i det hele tatt skal fungere, burde man i utgangspunktet ha lynsjet SE.. Da skal jeg sende et saftig brev. Det høres jo ut som om samtlige her har opplevd problemer av samme art, og noen har fått løst det gjennom programoppdatering. Noen som har fått beskjed fra produsent/selger/SE kundeservice at problemene skyldes manglende programoppdatering? At de har sagt rett ut (mer eller mindre)at det er dette som er den bakenforliggende årsaken?
Gjest Deception Skrevet 27. mars 2007 #9 Skrevet 27. mars 2007 Noen som har fått beskjed fra produsent/selger/SE kundeservice at problemene skyldes manglende programoppdatering? At de har sagt rett ut (mer eller mindre)at det er dette som er den bakenforliggende årsaken? ← Jepp. Jeg var i kontakt med SE sentralt både i Norge og Sverige, og fikk beskjed om at det med 99% sikkerhet var en programvareoppdatering som trengtes. Jeg vet i hvertfall hvilken telefon jeg IKKE skal kjøpe neste gang, til tross for bra kamera osv.
Gjest nalle-maja Skrevet 27. mars 2007 #10 Skrevet 27. mars 2007 Orker ikke dette noe mer. Og orker ikke å sende den inn og få en elendig lånetlf i mellomtiden. ← Du er heldig som får lånetelefon Min ryker inn i morgen, den lever tydeligvis sitt eget liv, og har til og med diktet opp en egen meldingslyd.
snøfnugg Skrevet 29. mars 2007 #11 Skrevet 29. mars 2007 Vet at venninna mi hadde samme problemet. Den ble reparert og nå funker den som fy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå