Gå til innhold

legge ut personlige opplysninger på nett

Sniff

Anbefalte innlegg

Gidder ikke gjøre dette så langt akkurat nå, så får muligens ikke haugevis med svar. Men hver gang jeg ser folk legge ut fullt navn/bilde o.l på nett, Lurer jeg på om de synes dette er like ålreit 10-30 år fram i tid. Hva synes dere? Har dere problemer med å legge ut lignende ting eller har dere et avslappet forhold til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er temmelig paranoid når det gjelder dette og synes "alle andre" er naive. F.eks. nå med Facebook som er så populært, synes folk legger ut veldig mye informasjon om seg selv, selv anonymiserer jeg alltid. Men det aller verste er dem som legger ut haugevis av bilder av andre på sidene side, ikke minst av ungene sine. Synes ikke noe om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på i hvilke sammenhenger du tenker. Jeg ville selv aldri kombinert navn/bilde med utleverende dagbok eller en veldig personlig profil her inne eller i andre åpne fora. Min grense går vel ved ganske høy grad av anonymitet, men reagerer ikke på at noen er mer åpne, så lenge de "oppfører seg" sånn halvveis. Stusser først når slike gjenkjennelige profiler blir brukt til å fortelle _vel_ mye om andre enn dem selv.

Men sånn ellers; søker jeg navnet mitt på Google kommer det jo opp linker med både navn og i ett tilfelle bilde, og jeg har en blogg med navn og kontaktinfo av hensyn til kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08
Men sånn ellers; søker jeg navnet mitt på Google kommer det jo opp linker med både navn og i ett tilfelle bilde, og jeg har en blogg med navn og kontaktinfo av hensyn til kunder.

Hmm... Rart det der... Har aldri vært sånn kjempeforsiktig med hva jeg legger ut, og har surra rundt på nettet i 10 år. Allikevel så kommer det ikke opp noe som helst når jeg googler meg... Synes det er dårlig gjort jeg :sur: Kunne hvertfall kommet opp en av de gamle sidene mine eller no, for dem har jeg ikke adressen til lenger, men hadde jo vært gøy å se hva man tenkte på på den tida :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

har ingen problemer med det jeg, jeg driver sånn smått med freelancing, så å ikke tørre å legge navnet og bildet mitt på hjemmesia mi ville blitt litt teit =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Rart det der... Har aldri vært sånn kjempeforsiktig med hva jeg legger ut, og har surra rundt på nettet i 10 år. Allikevel så kommer det ikke opp noe som helst når jeg googler meg... Synes det er dårlig gjort jeg :sur: Kunne hvertfall kommet opp en av de gamle sidene mine eller no, for dem har jeg ikke adressen til lenger, men hadde jo vært gøy å se hva man tenkte på på den tida  :ler:

Hjemmesider går det vel an å "merke" på en eller annen måte så søkemotorene fanger opp navnet, er det ikke html-tagger det heter? Jeg tror faktisk ikke bloggen min kommer opp når jeg søker på navnet mitt, fordi jeg ikke kan det der... Men forsåvidt greit at ikke alle finner den. Ellers har jeg ikke gjort noe for å få navnet mitt søkbart, det er stort sett ting som er publisert i forbindelse med studier og jobb. Er nok litt forskjell på yrker der.

Men mulig det ikke var slike ting trådstarter tenkte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vimselot

Jeg legger ikke ut personlige opplysninger på et forum som kg f.eks. Men det hender at jeg spør om råd og det er jo litt personlig, men faren for at jeg blir gjenkjent er liten og kjenner noen meg igjen irl, så er det ikke noen katastrofe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært smått teit om jeg ikke hadde navn og bilde på hjemmesidene til banda jeg er med i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt småparanoid når det kommer til å legge ut altfor mye personlig info i åpne forum som feks Kg.

Men i bloggen min bruker jeg fornavn, og har lagt ut noen bilder. Men jeg skriver aldri om andre navngitte personer eller legger ut bilder av dem, og jeg skriver heller ikke så mye personlig - blir mest hverdagstanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxagaze

Kommer opp endel treff fra min tid på njusen (usenet), men ingen bilder. Har ikke utlevert meg noe særlig offentlig hverken her eller på njusen, så det går så greit så.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt ganske forsiktig med å legge ut fullt navn og bilde. Mest i forhold til fullt navn, da dette kan fanges opp av søkemotorer.

Jeg er temmelig paranoid når det gjelder dette og synes "alle andre" er naive. F.eks. nå med Facebook som er så populært, synes folk legger ut veldig mye informasjon om seg selv, selv anonymiserer jeg alltid. Men det aller verste er dem som legger ut haugevis av bilder av andre på sidene side, ikke minst av ungene sine. Synes ikke noe om dette.

Men på facebook kan man jo gjøre profilen og bildene utilgjengelig for andre enn venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...