Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet noe som jeg vil kjøpe brukt i Bergen, relativt tungt og skjørt så det er ikke noe alternativ å sende med posten. Bor selv i oslo, og vurderer å kjøre fram og tilbake evt fly en vei og leiebil tilbake. Men hva med sånne frakt/flytte selskaper? Er det noen av dere som vet hva noe sånnt hadde kosta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi leide flyttebil for noen månder siden og denne kostet 450 kr+mva pr time, i tillegg skulle de ha betalt tilbake til utgangspunktet, så det blir nok en dyr affære for deg.

Men i brevet fra flyttebyrået stod det at det var en mulighet å kjøpe seg inn i en flyttebil med ledig plass, som skulle samme veien dersom man bare hadde litt som skulle flyttes. Så dersom det ikke gjør noe at gjenstanden blir stående der den er nå en stund, mens du venter på ledig plass, så er det kanskje en mulighet? Hva det koster aner jeg ikke, da...

Ellers kan jo kanskje firmaer som Nor-cargo kanskje hjelpe deg?

Endret av Eliza Doalot
Skrevet

Det er også mulig å sende med Linjegods.

• 1 måned senere...
Skrevet

Ikke bruk Linjegods, bruk www.norlines.no

Jeg sendte en TV fra Stavanger til Harstad 500.- :ler:

Skrevet

Litt avhengig av størrelse etc kan det være en mulighet å sende det med Haukeliekspressen.

Skrevet

Ta et kjapt søk på internett etter flyttebyråer i Bergen, og send en e-post med prisforespørsel. Dersom du vet hvor stor tingen er (kubikk) og vekt burde de kunne gi deg en pris på det.

Gjest Blondie65
Skrevet

Tror jeg kan garantere deg at et hvilket som helst transportbyrå som kjører faste ruter blir langt billigere enn et flyttebyrå som bare har last den ene veien. Dermed må du betale for frakten frem og tilbake.

Både Nor-Cargo, Tollpost, Haukedal Transport og mange flere kjører daglig frem og tilbake over fjellet. Det gjør også Linjegods, men jeg anbefaler ikke dem heller.

Skrevet

Hør med Haukedal Transport & Spedisjon, de har daglig ruter til Oslo, og kan helt sikkert hjelpe deg. Dernest har du Norlines (tidligere Nor-Cargo), men de er sjeldent rimelige pluss at det ikke er til å stikke under en stol at det går litt fort i svingene der. DHL, Linjegods og HSD er ikke spesielt velvillige ovenfor privatkunder, de baserer seg mest på større gods fra bedrift.

Gjest Blondie65
Skrevet
Hør med Haukedal Transport & Spedisjon, de har daglig ruter til Oslo, og kan helt sikkert hjelpe deg. Dernest har du Norlines (tidligere Nor-Cargo), men de er sjeldent rimelige pluss at det ikke er til å stikke under en stol at det går litt fort i svingene der. DHL, Linjegods og HSD er ikke spesielt velvillige ovenfor privatkunder, de baserer seg mest på større gods fra bedrift.

HSD finnes ikke lenger, det heter nå Tide. Nor-Cargo lever i beste velgående.

Alle speditører har sine største kunder i næringsdrivende, men det betyr ikke at de ikke ønsker privatkunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...