Gjest feit&frustrert :-( Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 hei! er ei jente på 18 år. Har tidligere lidd av anorexia, blei tvangsinnlagt med sonde.. men er bedre nå. lagt på meg over 20 kg! *grøss* er nå 171-172 cm og veier mellom 61-62 kg. får hele tiden høre hvor bra jeg ser ut, at jeg er "perfekt", at jeg uikke bør gå ned et eneste gram. men dette er jo av folk som ser meg påkledd..! har cellulitter og strekkmerker (mest cellulitter) på lårene. mest rett under rumpa, og på sidene av hoftene. ser drit ekkelt ut! komme ikke til å tørre vise meg i bikini forstår ikke hvorfor jeg ser og føler meg så feit ut! trener 5-6 ganger i uka. spiser ca 1800 - 2000 kcal per dag. mye proteiner, mindre karbohydrater, og bare sunne fett kilder. trener styrke 3 ganger i uka (mest overkropp pga allerede muskuløse lår), og spinning, squash, eller aerobic de andre dagene. hvorfor er jeg da så feit? og hvorfor får jeg cellulitter? greit nok..alle har litt, de fleste hvertfall.. men jeg får jo bare flere og flere..? ingenting jeg kan gjøre mot dette??? spiser ikke masse fett og raske karbo., drikker ikke brus (1 lettbrus i uka), spiser jseldent snop, holder meg til en gang i mnd, ellers "skjeier" jeg ut en gang i blandt med en nutrilett bar.. noen tips til å gjøre celulittene mindre synlig??
sweetdana Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 Enkelte ganger når man går raskt ned i vekt, for så å gå raskt opp i vekt klarer ikke huden helt å følge med på utviklingen. Resultatet kan bli strekkmerker, fordi huden må tilpasse seg store volumendringer på kort tid. Om de vil forsvinne vet jeg ikke,men de blir hvertfall mindre og mindre synlige. Jeg er ikke helt sikker på det med celulittene, men jeg kan tenke meg at grunnen kanskje er noe av det samme. Celulitter vil vel være mindre synlig på solbrun hud,så kanksje en liten tur til solarium kan bedre dette? Når det er sagt må jeg si at du uansett bør være stolt av deg selv! Og jeg ser at du både spiser sunt, og trener regelmessig. En sunn og fin kropp må jobbes med fra innsiden, så dersom du holder motet oppe og fortsetter med dette er jeg sikker på at du til slutt resultatene og hvor flott du har blitt.
Tusenfryd Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 1. Du er ikke feit - langt derifra. Hva du føler deg som, er noe helt annet og det trengs større kanoner menn meg for at du skal forstå det. 2. Cellulitter har ikke noe med å være feit å gjøre. Cellulitter er ansamlinger under huden som gjør at den kan se gropete ut. 3. Fortsett å trene og spis sunt, ikke være så fokusert på hvordan ting ser ut, men helseeffekten. At du ikke lenger har anorexia er flott! Virkelig! Men jeg tror nok tankegangen om ditt eget selvbilde henger litt igjen... men ikke noe jeg skriver her, kan hjelpe på det, dette må du finne ut av selv, evt få hjelp i ditt miljø, hos lege, samtalepartner el.
Solskinnsbolla Skrevet 24. mars 2007 #4 Skrevet 24. mars 2007 kanskje økt blodsirkulasjon kan hjelpe?? feks kroppsmassasje, aromtaterapi... men jeg veit også at "hodet" ditt fokuserer enormt på et lite problem, og jeg tror at om noen år så kommer du ikke til å legge merke til det/eller fokusere på det en gang... så på en måte så kommer de til å forsvinne- fordi du ikke fokuserer på det lengre... slapp av, pust med magen, ta en dag av gangen, og vær litt tålmodig med kroppen din! kroppen er ikke så rask som hjernen.
ashera Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 Vær obs på at både cellulitter og strekkmerker tildels er genetisk betinget. Man kan ha slikt enten man er slank eller kraftig. Det er ikke alltid at man kan gjøre noe fra eller til. Kjenner mange tynne som har cellulitter og mange kraftige som ikke har det. Ellers høres du ut som ei sprek og flott jente. Syns du får kloke og gode innspill fra de andre som har skrevet her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå