Gjest 9e Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Sliter så innmari med at jeg har ulik størrelse på brystene. Finner aldri en bh som passer, kan heller aldri gå med gensere med v hals eller utringinger for da ser det helt skjeft ut. Føler at "alle" ser det. Det går utover forholdet til sambo for jeg orker ikke at noen skal se eller røre,jeg blir helt kvalm av tanken på det. Driver nå å undersøker mulighet for å operere dette, lurer derfor på om det er noen her som har gjort det og hvor fornøyd ble du? Hvilken operasjon valgte du? Har også hørt at man kan få operasjonen dekket, men er det noen som vet "hva som skal til for å få det? Takler ikke tanken på å snakke med fastlegen om dette,eller noen andre, derfor spør jeg dere
Gjest Gjest_T.S_* Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 Er 29år, why? Mulig jeg har ordlagt meg litt dumt men dataen min synger på siste verset så jeg ser ikke hele teksten
thessa Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 Nei jeg bare lurte siden du ikke skrev noe om det, for det er jo veldig vanlig når man er ung/yngre Men jeg har ikke noe godt svar til deg, men synes ikke at plastisk kirurgi er noe galt hvis det går ut over selvtilliten din og forholdet ditt. For å få dekket dette så må du til en lege for å "bevise" at dette går utover deg i ditt daglige liv og at du ville hatt det bedre med en operasjon. Iallefall sånn som jeg har forstått det da. Men tror også at det skal være store forskjeller for at legen din da eventuelt " gir deg" støtte. Vet ikke om du ble så mye klokere av dette men jeg personlig hadde nok operert hvis det hadde gått så mye utover meg selv og forholdet mitt til andre. Det kan jo ikke være noe koselig å bli kvalm av seg selv.. Uansett så lykke til...
MissJenny Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 jeg jobber på en plastisk kirurgisk avdeling, og har møtt pasienter som har foretatt brystkorrigering. mange har blitt strålende fornøyde, fordi kirurgene vi har er kjente for å være flinke. men noe resultat er du jo ikke garantert uansett. om du får dekket det eller ikke vet jeg ikke, men kan undersøke det for deg. men du får nok et bedre svar om du bestiller deg time hos fastlege so kan henvise deg videre til plastikk kir-poliklinikk for vurdering.
Donpedro Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 Om det er stor forskjell kan man få det dekket. Ellers så vil jeg anbefale å gå i en undertøysforretning og kjøpe løst silikoninnlegg til å ha i bh for å fylle ut den minste puppen. Vet at dette er vanlig.
Gjest gjeeeeeeeeeest Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 hei, Hvis det er slik at du plages veldig av det her og kanskje også har smerter i rygg7nakke pga skjev vekt fordeling foran så anbefaler jeg at du snakker med fast legen din om dette. dakan han/henne henvise deg til f.eks til en plastikk kirurg som an rette på dette for deg, vanligvis igjennom en mindre brystreduksjon og løft. Dette kan man til og med få dekket! snakk med fastlegen din, ev kontakt en plastikk kirurg direkte, men da må du jo dekke alt selv.
Gjest Jente 17 Skrevet 5. januar 2012 #8 Skrevet 5. januar 2012 Hei! Jeg er 17 år, og om man har en b-cup og d-cup er det ikke vanlig slik jeg har. Har blitt mobbet for dette i mange år, og endelig nå i januar skal jeg til konsultasjon. Jeg får dette dekket i og med at jeg har blitt mobbet og får stresshodepine av dette. Det er vanvittig stor forskjell, så selv om je er under 18 blir dett gjort noe med. Er dere fornøyde? Jeg gleder meg ihvertfall til å få et normalt liv. Klem
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #9 Skrevet 5. januar 2012 Hei! Jeg har også forskjellig størrelse på mine bryster. Vil nok si at ene er C-cup mens andre er A-cup. Jeg skal til konsultasjon på sykehuset om noen dager, og jeg håper virkelig jeg får det dekket av staten. Jeg er 21 år og student, så jeg har ikke veldig god råd. Men dette er noe som har plaget meg siden jeg begynte å få bryster. Jeg husker at jeg pleide å bli ledd av i garderoben på ungdomsskolen på grunn av dette, og jeg ble ganske usikker på meg selv. Brystene er jo noe som definerer en kvinne på mange måter, og jeg føler meg ikke spesielt selvsikker eller kvinnelig. Føler meg alltid annerledes!
Gjest jente 17 Skrevet 4. mars 2012 #10 Skrevet 4. mars 2012 Hei igjen! Nå har jeg operasjon om en uke og gleder meg var på konsultasjonstime og fikk operasjon bare en mnd senere! skal fylle den ene puppen med 300 gram, mens den andre kommer til å trenge en løft. Får dette dekket, siden det var såpass mye forskjell synes alle jenter som føler seg like uvell som jeg har gjort, skal gjøre noe med dette! stå på jenter!
Gjest Synne Skrevet 4. mars 2012 #11 Skrevet 4. mars 2012 Hei, jeg er 23 og plutselig "forsvant" det ene brystet mitt. Har alltid hatt store bryster. Har ikke gått ned ivekt og det andre brystet er som vanlig. Har time hos fastlegen i slutten av april. Lurer veldig på om dette er permanent??
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #12 Skrevet 7. mars 2012 Hei, jeg er 23 og plutselig "forsvant" det ene brystet mitt. Har alltid hatt store bryster. Har ikke gått ned ivekt og det andre brystet er som vanlig. Har time hos fastlegen i slutten av april. Lurer veldig på om dette er permanent?? Høres helt sykt ut!
Gjest Cecilie Skrevet 29. desember 2012 #13 Skrevet 29. desember 2012 Hei jeg er 24 år, har i veldig mange år slitt med dette. Venstre pupp er dobbelt så stor som høyre. Jeg er så psykisk sliten. Tenker på det hele tiden. Orker ikke se meg i speilet. Klarer ikke gå med stramme klær. Var til konsultasjon for 2 år siden, han sa at den var ikke 50% større enn den andre, noe som jeg mener jeg har rett i. Jeg viser meg aldri på stranda. Nå som jeg er gravid vokser venstre pupp helt vilt mye! Jeg prøver å dekke meg til hele tiden. Kjæresten min går dette utover også. Håper det er hjelp å få etter graviditet og amming. Har ikke råd til dette selv noen som vet noe åssen det er?
Missy1 Skrevet 30. desember 2012 #14 Skrevet 30. desember 2012 Jeg hadde/har også dette problemet. Venstre er større enn høyre og før var det ikke så betydelig, men etter svangerskap og amming vokste den store puppen mye og forskjellen ble stor. Den største begynte da også å henge og jeg ble helt skjev. Det er vondt å gå med bh pga str forskjellen. Opererte meg i mai og var klar på at jeg ønsket å få rettet opp i skjevheten og str forskjellen. Kirurgen mente at det ville fikse seg uten å løfte den som hang. Jeg burde gått til flere konsultasjoner for her sitter jeg fortsatt med samme problem, en som henger (det er ikke største problem), den største har mye løs hud fordi jeg har like mye innlegg i begge brystene så det føles rart og den venstre er fortsatt større enn den høyre. Er så lei meg for jeg brukte over 30 000kr på å bli kvitt det problemet så jeg kunne slutte å plages av bher og så jeg kunne kle meg normalt og føle meg vel, men det gjør jeg ikke. Skal tilbake og klage, men kirurgen bagatelliserte det sist jeg var der og jeg er redd jeg må betale fra egen lomme for å fikse det. Det jeg vil frem til er at dere burde være klare på hva dere ønsker å oppnå, velg en kirurg du får god kontakt med og som du føler ser dine behov, ikke forhast deg. Du kan bli veldig skuffet Hilsen jente 25
Gjest Mésange Skrevet 3. januar 2013 #15 Skrevet 3. januar 2013 Skriver en blogg om det å foreta brystkorrigering nå. Hvis dere er interesserte kan dere sjekke ut http://mesange.blogg.no/
Bebbibule Skrevet 13. januar 2013 #16 Skrevet 13. januar 2013 Jeg er 17 år gammel og har forskjellig størrelse på brystene mine. Jeg har funnet ut at de eneste bh'ene jeg kan bruke som gjør at dette ikke synes er push - up bh'er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå