Gjest Vampyra Skrevet 21. mars 2007 #1 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg legger stadig merke til at brukere som gratulerer nybakte mødre her inne skriver "lykke til med gutten/jenta" Er ikke det litt rart? Tror de at de kommer til å møte store problemer med barnet? Jeg synes iallefall det er en merkverdig måte å gi lykkeønskninger på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dront Skrevet 21. mars 2007 #2 Del Skrevet 21. mars 2007 Rart ordvalg, ja, det kan jeg si meg enig i. Men det er nok godt ment, og det er det viktigste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 21. mars 2007 #3 Del Skrevet 21. mars 2007 Lykke til betyr vel ikke noe annet enn "til lykke" i den sammenhengen? Ikke at vi tror de har fått en katastrofe i hus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 21. mars 2007 #4 Del Skrevet 21. mars 2007 Ja, men hva skal man skrive til nybakte foreldre? Jeg sliter selv når jeg skal skrive gratulasjonskort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peppa Skrevet 21. mars 2007 #5 Del Skrevet 21. mars 2007 du må legge ved noen skikkelige god-ord....som f.eks : Gratulerer med verdens herligste gutt!!! Det er en slager For de er jo så hjertens enig med deg at d er verdens herligste gutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 21. mars 2007 #6 Del Skrevet 21. mars 2007 Ja, men jeg kan ikke skrive det om en gutt jeg ikke har sett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampyra Skrevet 21. mars 2007 #7 Del Skrevet 21. mars 2007 Ja, men hva skal man skrive til nybakte foreldre? Jeg sliter selv når jeg skal skrive gratulasjonskort. ← Man kan ganske enkelt omformulere seg Til lykke med gutten høres for eks bedre ut i mine ører... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 21. mars 2007 #8 Del Skrevet 21. mars 2007 Man kan ganske enkelt omformulere seg Til lykke med gutten høres for eks bedre ut i mine ører... ← Ja, det er noe sånt jeg pleier å skrive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Tara* Skrevet 21. mars 2007 #9 Del Skrevet 21. mars 2007 Har egentlig aldri lagt merke til det - men hvis noen skriver det på den måten så ser det vitterlig snodig ut. Nesten som om man mener: Lykke til med gutten/jenta .. håper det går bedre for deg enn for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gemini Skrevet 21. mars 2007 #10 Del Skrevet 21. mars 2007 Du kan jo bare si GRATULERER masse med lillegutt/jenta/vidunderet...++. Til lykke høres litt snodig ut ja. Bedre å si "ønsker dere alt godt" eller noe... Det betyr jo ikke at du forventer noe negativt... Har endel erfaring med å MØTE folk med den nye bebien, og har da funnet ut at det beste når du ser på vidunderet er å si "Ser at dette klarte du fint. Den jobben fikk du til." Akkurat det de vil høre (og såklart synes selv) uten at det blir for romantisk og banalt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 21. mars 2007 #11 Del Skrevet 21. mars 2007 Kan jo bare skrive gratulerer med det nye familiemedlemmet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Philippa Skrevet 22. mars 2007 #12 Del Skrevet 22. mars 2007 Ja, det er en merkelig ting å si. I mine ører er "Til lykke" mer korrekt enn "Lykke til". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 22. mars 2007 #13 Del Skrevet 22. mars 2007 "la oss håpe det ikke skjærer seg" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffekoppen Skrevet 22. mars 2007 #14 Del Skrevet 22. mars 2007 "la oss håpe det ikke skjærer seg" ← Tror folk ikke har lært forskjellen mellom "til lykke" og "lykke til". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå