Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihå.

Jeg har for tiden veldig, veldig lyst på helt, helt, heeelt blondt (nærmest hvitt) hår. Det må jo da altså blekes. For jeg har nemlig orange hår for tiden.

Så det jeg lurer på er; er det mest økonomisk å gå til en frisør for å gjøre dette (avfarging, bleking, bleking og enda litt mer bleking) eller å gjøre det selv...? (kjøpe avfarging, fem-seks pakker med farge og håpe på det beste...)

Litt fargehistorikk: Jeg har ikke brukt minikolerasjon på leeeenge, lenge, lenge. 3-4 år, kanskje. Jeg har utelukkende brukt permanent farge. Helt til høsten '06 har jeg hatt de fleste nyanser mellom blåsort og brunt. Jeg var til London i høst, og bestemte meg for å farge håret orange. Det de gjorde da var å bleke håret mitt, for så putte i orange (det ble signalorange. Überkult!). For å få det til å fortsatt være orange har jeg brukt henna en stund, og litt innimellom har jeg brukt syntetisk farge. (Noe av den hennaen var ikke helt bra, for jeg fikk gult, ikke orange hår. Men det var egentlig ikke så verst likevel.)

Men, i så fall. Sist jeg farge håret nå brukte jeg en av de Color Booster-greiene til Feria (orange, såklart). Så... jeg lurer på. Hva ville vært lurest, og mest økonomisk?

(Jeg kan forresten nevne at jeg har mange små dreads i bakhodet som har blitt helt av seg selv. Jeg vil tro de fleste frisører vil rive seg i håret når de ser det, og skal begynne å farge og styre og ordne... Ehh.)

Men. Uansett. Tips og råd blir jeg meget, meget, meget, meeeeeget glad. Jeg er kinda litt desperat.

Mvh. Julia (:

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet (endret)

Med en slik fargehistorie, og med rester av henna i håret, hadde jeg aldri turt å forsøke meg på bleking selv. Det kan fort bli slik at du ødelegger håret, og må betale for frisørens nødhjelp i ettertid, og da er det ikke sikkert de klarer å få resultatet som du ønsker.

Og fem-seks pakker bleking koster raskt like mye som en fargetime hos frisøren.

Hilsen en som var så sikker på at det gikk an å bleke lysere striper i venninnens hennafargede hår. Det ble knalloransje. :sjenert:

Endret av Deception
Skrevet

går du til frisør nå, får du ikke helt hvitt hår uten at det blir ødelagt. Jeg er frisør!!!! Drar du til frisør vil kanskje noen ikke gjøre det, og noen tenke PENGER! Dette må du fort punge ut 2500,- for. Kommer litt an på hvor i landet du bor. Men i Tr.heim tar vi dette. Dette fordi det tar utrolig lang tid. Ville anbefale deg i starte med å ta lyse striper i håret ditt. Det er en begynnelse på å få det lysere. Mitt hår er helt hvitt, å tro det eller ei, jeg bruker h&m`s egen bleiking :) Har alrdi tid til å gjøre dette på salongen, så da blir det den eneste løsningen :)

Skrevet

går du til frisør nå, får du ikke helt hvitt hår uten at det blir ødelagt. Jeg er

Sorry at jeg kupper trAden litt,men hvilken Bleking bruker du fra H&M?

Skrevet

Den blekingen som heter h&m som det er ett elendig bilde på fremsiden. Koster 59.90,- eller noe slikt :) Prøv den, absolutt verd det :)

Skrevet

HM sin stripepakke med hette er lyseblå. Den vanlige blekingen er rosa. Den lyseblå er sterkest. Grunnen til det elendige bildet er jo for å se hva forskjellen blir, men veldig mange tror man blir seende sånn ut etter å ha brukt pakken

Skrevet (endret)

Ville bare gi informasjonen til de andre også ;) Regnet med at du som frisør skjønte såpass :tunge1:

Endret av *Ariel*
Skrevet

Hvor får man kjøpt avfarging? Fant det ikke på H&M...

Skrevet

avfarging er det samme som bleiking, bare at det inneholder sjampo=) så dæsj litt sjampo oppi, har en eksakt oppskrift å gi deg, men regner med du ikke får til å veie opp artikklene, så dæsj oppi sjampo, og masser blandingen i håret. Vips, så har du avfarging=) ikke noe magisk vidunder middel, bare noe vi selv har funnet på av ærfaringer :)

Skrevet
Hvor får man kjøpt avfarging? Fant det ikke på H&M...

HM selger Garnier sin avfarging

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...