Gå til innhold

Hva gjorde dere for å feire forlovelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjorde dere for å feire forlovelsen?

Selskap, reise bort? Hvem ble i tilfelle invitert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke annet enn at vi gikk ut og spiste :) Men ble både champis, kake og blomster fra familien da de fikk høre det.

Skrevet

Vi spiste tapas hjemme... og så sovnet forloveden på sofaen :ler: (Han var utslitt etter mye jobbing...)

Gjest Frances
Skrevet

Vi spiste opp middagen som vi var midt i, og så satt vi i sofaen resten av kvelden :ler:

Skrevet

Vi gikk ut og spiste.

Skrevet

Min kjære fridde når vi var i England i forbindelse med et annet bryllup. Når vi kom hjem inviterte vi da venner og familie til en liten feiring :)

Gjest Deception
Skrevet
Vi gikk ut og spiste.

Vi også :) Dette var for så vidt planlagt, siden frieriet skjedde på treårsdagen vår...

Skrevet

Vi hadde allerede spist god middag, med levende lys og sånn (ettersom det var 5-årsdagen vår) da han gikk ned på kne og fridde.

Så da gjorde vi ikke så innmari mye for å feire det, vi informerte våre familier, og satt ellers bare å smiiiiilite og vred på den altfor store ringen (butikken solgte ringer i standardsstørrelse, s¨å vi leverte dem inn dagen etter for tilpassing og gravering) og gliste litt til... (ja, også ble det vel "feiret" ved leggetid.... ;) )

Vi fikk blomster av våre foreldre, og hans sjef, og søte champangeglass som det står "engagement" (eller noe i den duren i alle fall) på fra hans mor/søstre. Men vi gjorde ikke noe mer utav det, ikke noe forlovelsesselskap eller sånn.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Vel, jeg visste han skulle fri sånn ca. 6 uker i forveien... Litt kjipt, men jeg måtte mase no sinnsykt for å få han til å kjøpe ringene (men det var hans egen idé og fri altså :ler: ). Han var bare sinnsykt treig, og ville ikke gjøre det offisiellt før ringene var i orden.

Meeeen, når dagen endelig kom og han fikk spurt sånn ordentlig, så innkalte vi til "krisefest" og kunngjorde etterhvert som gjestene kom :hjerter_rundt:

Skrevet

Vi brukte stort sett hele dagen på å lete etter en ku som var blitt borte på beite...Vi fant henne til slutt, og brukte hele kvelden på å få henne hjem. Hun hadde skada en fot. :blunke:

Skrevet

Han fridde på juleaften. Det satte en spesiell stemning for dagen og svigerfar skålte mange ganger for de nyforlovede ;)

Vi har ikke hatt noen forlovelsesfest med venner. Nå begynner det vel å bli lovlig sent (3 måneder etter) men, finnes verre unnskyldninger for å ha en fest da ;)

Skrevet

Det var siste eksamen før juleferien, så vi hadde bestemt oss for å spise på favorittrestauranten. Vi har nettopp kjøpt leilighet, og kjæresten min sa vi måtte ut til byggeplassen først for å levere en kontrakt. Søsteren hans hadde dratt ut i forveien, og satt ut masse levende lys på grunnmuren vår. Da vi kom fram til byggeplassen, fikk kjæresten min med meg bort til grunnmuren, og gikk ned på kne. Superromantisk :hjerter_rundt:

Etter det dro vi til restauranten der personalet gratulerte oss. (Svigermor hadde ringt for å forklare at vi var forsinket). Så bar det hjem til svigers som stod klar i døra med champagne.

Skrevet

Når jeg leser alt dette skulle jeg ønske vi gjorde litt mer ut av forlovelsen...

Det var ordentlig frieri og greier, og vi tilbrakte hele helga på hotell, så sånn sett feira vi jo for oss selv. Men når vi kom hjem, var det bare å fortelle det til de nærmeste, og ikke noe mer.. Nå vet jeg ikke en gang hvem som vet og ikke vet, føles så teit å liksom bare slenge ut "vi skal gifte oss" til alle kjente jeg møter på Kiwi liksom.. Tror ikke en gang bestemor vet det :sjokkert: jeg har ihvertfall ikke sagt noe :klaske:

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Dette var midt på natta, så vi gikk hjem og sov. Hadde allerede vært ute og spist tidligere på kvelden. Men da vi hadde kjøpt og satt på ringer, gikk vi ut og spiste. Fikk også et stort bilde av hans foreldre som kombinert forlovelses- og innflytningsgave.

Gjest Orinoco
Skrevet
Han fridde på juleaften. Det satte en spesiell stemning for dagen og svigerfar skålte mange ganger for de nyforlovede ;)

Vi har ikke hatt noen forlovelsesfest med venner. Nå begynner det vel å bli lovlig sent (3 måneder etter) men, finnes verre unnskyldninger for å ha en fest da ;)

Ja, det begynner virkelig å bli lovlig sent nå :frustrert:

Skrevet

Jeg var nok litt ekstra heldig, for meningen var at jeg og min forlovede bare skulle ha en weekend i København og overnattet på Hilton hotell på Kastrup. Lørdag morgen ble jeg "kidnappet" til Paris hvor min forlovede den gang fridde til meg på toppen av Eiffeltårnet. Forlovelsen feiret vi på en skikkelig fransk restaurant og etterpå nøt vi en drink på verandaen mens vi kikket på Paris som blinket i mørket. Mao ble den helgen helt annerledes enn jeg hadde tenkt meg og jeg tror jeg var en smule i sjokk da jeg ble fridd til. Og da var det ikke på grunn av frieriet, men på grunn av høyden :ler:

Vi hadde ingen feiring hjemme men orienterte familie og venner da vi kom hjem.

Synes uansett hva man gjør er det viktig at man selv sitter med den rette følelsen rundt dette uavhengig av hva andre måtte mene. Og det kan være like koselig om ikke mer i helt andre omgivelser enn Paris, selv om Paris er i byen i mitt hjerte etter dette og at vi valgte å ha noen romantiske dager der også etter at vi giftet oss i høst. :)

Skrevet
Vi brukte stort sett hele dagen på å lete etter en ku som var blitt borte på beite...Vi fant henne til slutt, og brukte hele kvelden på å få henne hjem. Hun hadde skada en fot.  :blunke:

He-he, dere gjorde ihvertfall noe, om det så var litt spesielt!

Vi gjorde ingenting, ikke som jeg husker ihvertfall.

Jeg husker frieriet, men ikke hva vi gjorde etterpå. Så romantisk var det, sikkert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...